۹۶۴۹
۵۸۲۵
۵۸۲۵
پ

اين ۷ حركت جادويي را به خاطر بسپاريد

ماساژی برای درد سينه

استفاده از اين ماساژ كمك مي‌كند تا بعد از كار روزانه عضلات قفسه سينه خود را آرام كرده و آن‌ها را براي فعاليت‌هاي روز بعد تقويت كنيد

ماساژی برای درد سينه
گاهي خستگي، تنش‌هاي عصبي و ابتلا به بيماري‌هاي تنفسي يا قلبي موجب بروز دردهايي در ناحيه قفسه سينه و عضلات آن ‌شده كه مانع از ادامه فعاليت‌هاي روزانه مي‌شود. اين دردها كه در ناحيه قفسه سينه بروز مي‌كنند غالبا به‌دليل فشارهايي است كه بر عضلات و عروق عصبي كه از اين ناحيه عبور كرده‌اند، وارد مي‌شوند. در اين حالت ممكن است بيمار درد شديدي را در ناحيه قفسه سينه احساس كند و تنفسش سنگين و عميق شود. براي خلاص شدن از اين درد تكنيك‌هاي ساده‌اي در ماساژدرماني وجود دارد كه به راحتي قابل تجربه كردن است. با استفاده از اين تكنيك‌ها مي‌توانيد هنگام گرفتگي و درد عضلات ناحيه قفسه سينه به بيمار كمك كنيد تا راحت‌تر اين مرحله را پشت سر بگذارد و درد كمتري را احساس كند.


گام اول : براي ماساژ لباس گشاد بپوشيد

ابتدا براي شروع ماساژ بهتر است از بيمار بخواهيد كه با يك لباس راحت براي دريافت ماساژ آماده شود. بهتر است لباسي كه استفاده مي‌كند آزاد و گشاد باشد تا هنگام دريافت ماساژ احساس راحتي داشته باشد. لازم به يادآوري است كه براي استفاده از اين ماساژ نيازي به روغن‌هاي گياهي وجود ندارد. تكنيك‌هاي اين ماساژ به‌طور كلي در ناحيه قفسه سينه و بالاتنه و روي نقاط مشخصي از دست‌ها انجام مي‌شود.


ماساژی برای درد سينه

گام دوم : جناق سينه را ماساژ دهيد

در اين مرحله كافي است نقطه‌اي را پيدا كنيد كه درست روي جناق سينه بيمار قرار دارد. اين نقطه در فاصله بين ۲سينه بيمار و به اندازه مساوي از هر ۲ سينه وجود دارد. براي ماساژ اين نقطه كافي است ۳ انگشت اشاره، مياني و انگشت حلقه را روي نقطه مورد نظر بگذاريد و انگشتان دست ديگر را روي آن قرار داده و به آرامي آن را ماساژ دهيد. براي ماساژ كافي است فشار بسيار خفيفي به‌مدت ۲۰ ثانيه بر نقطه مورد نظر وارد كرده و پس از آن اجازه دهيد ۲۰ ثانيه بدون فشار باقي بماند. اين ماساژ را ۳ دقيقه در اين نقطه تكرار كنيد تا به مرور عضلات ناحيه قفسه سينه تقويت شوند.


ماساژی برای درد سينه

گام سوم : فاصله ميان دنده‌ها را فراموش نكنيد

در اين مرحله در همان فضاي قفسه‌سينه پس از دنده چهارم را با كمك تمامي سرانگشتان دست ماساژ دهيد. اين ماساژ نيز به كاهش ميزان تنش‌ها و اسپاسم‌هاي عصبي اين ناحيه كمك مي‌كند. براي اين منظور كافي است هر ۴ انگشت را در حدفاصل ۲ سينه روي بدن قرار داده و با انگشت شست فشارهاي كوچكي روي پوست و عضلات اين ناحيه ايجاد كنيد. به اين ترتيب كه بخشي از پوست وعضله را ميان انگشتان گرفته و سپس رها كنيد.


ماساژی برای درد سينه

گام چهارم : انرژي را به قفسه سينه هدايت كنيد

در اين مرحله براي افزايش ميزان انرژي و توانايي قفسه سينه كافي است نقاط ‌نزديك به شانه و ترقوه بيمار را ماساژ دهيد. براي ماساژ اين نقطه كافي است ۲ انگشت سبابه و انگشت مياني را روي نقطه برجسته‌اي كه از ترقوه زير شانه و نزديك به گردن پيدا مي‌كنيد، گذاشته و اين نقطه را يك تا ۳ دقيقه با كمك ۲ انگشت ذكر شده ماساژ دهيد. هر ۲ انگشت را روي نقطه گذاشته و به‌صورت دوراني آن را ماساژ دهيد.


ماساژی برای درد سينه

گام پنجم : عضلات روي ترقوه را ماساژدهيد

دراين مرحله كافي است با كمك انگشت شست خود به‌طور همزمان عضلات پايين ترقوه را ماساژ دهيد. براي اين‌كار انگشت هر ۲ شست را روي استخوان ترقوه در قسمت بيروني بدن گذاشته و ۴ انگشت ديگر را روي بازوها قرار دهيد و به اين ترتيب نقطه مربوط به عضلات ترقوه را به آرامي ماساژ دهيد. دراين حالت فشار را از خيلي آرام و خفيف بر اين ناحيه افزايش دهيد.


ماساژی برای درد سينه

گام ششم : تقويت انرژي در عضلات سينه

آخرين مرحله اين ماساژ كه به تقويت ميزان انرژي در ناحيه قفسه سينه و كاهش دردهاي اين ناحيه كمك مي‌كند ماساژ ساعد است. نقطه‌اي روي ساعد دست وجود دارد كه به‌صورت طولي و عرضي درست در مركز واقع شده است. براي پيدا كردن اين نقطه لازم است نقطه بين آرنج تا مچ دست را پيدا كرده و فاصله عرضي ساعد را نيز نصف كنيد تا اين نقطه را به‌دست آوريد. ماساژ اين نقطه به‌مدت يك تا ۳ دقيقه به افزايش ميزان انرژي در ناحيه قفسه سينه كمك زيادي مي‌كند.


نکته : دردهاي ناحيه قفسه سينه كه مربوط به اسپاسم‌هاي عضلاني در اين ناحيه است عمدتا به‌دليل فشارهاي كاري، تنش‌هاي عصبي ناشي از كار، بيماري و خبر بد در بيماران ديده مي‌شود. گاهي برخي از بيماري‌ها مثل بيماري‌هاي تنفسي همچون آسم و آلرژي يا بيماري‌هاي قلبي نيز موجب بروز اين دردها در ناحيه قفسه سينه مي‌شوند. خوشبختانه در شيوه ماساژ‌درماني تكنيك‌هاي ساده‌اي وجود دارد كه اگر چه نمي‌تواند اين دردها را به‌طور كلي از بدن بيمار از بين ببرد و آن‌ها را درمان كند اما مي‌تواند هنگام شروع اسپاسم‌ها و دردها به كاهش آن‌ها كمك كرده و بيمار را در شرايط بهتري قرار دهد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

ماساژی برای درد سينه


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج