۹۶۵۱۳۲
۳۰ نظر
۵۰۱۳
۳۰ نظر
۵۰۱۳
پ

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا

فرصت فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد؛ برای چه كاری؟ پول درآوردن، شوخی كردن، انتقاد كردن، تشویش اذهان عمومی، اطلاع‌رسانی، آموزش، همدلی و خیلی كارهای دیگر. هزاران نفر و در مواردی میلیون‌ها نفر یك چهره مشهور را در فضای مجازی دنبال می‌كنند و این همان فرصت فوق‌العاده است كه چهره‌های مشهور در اختیار دارند و می‌توانند هر طور كه دلشان بخواهد از آن استفاده كنند.

روزنامه جام جم: فرصت فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد؛ برای چه کاری؟ پول درآوردن، شوخی کردن، انتقاد کردن، تشویش اذهان عمومی، اطلاع‌رسانی، آموزش، همدلی و خیلی کار‌های دیگر. هزاران نفر و در مواردی میلیون‌ها نفر یک چهره مشهور را در فضای مجازی دنبال می‌کنند و این همان فرصت فوق‌العاده است که چهره‌های مشهور در اختیار دارند و می‌توانند هر طور که دلشان بخواهد از آن استفاده کنند.

به ندرت می‌توان اسم برد از هنرمند، ورزشکار یا فرد شناخته‌شده‌ای که از این بستر برای رقم زدن یک اتفاق بزرگ و ارزشمند سود جسته باشد، اما در عین حال کم نبوده‌اند کسانی که در همین صفحات مجازی، اتفاقات واقعی را به ثمر رسانده و کاری کرده باشند به حال مردم و جامعه‌شان. حالا که کرونا رسیده، باز هم رفتار چهره‌ها با همان شیوه و با همان تناسب تداوم پیدا کرده است. چطور؟

وقتی خبر رسید کرونا وارد ایران شده، چهره‌های مشهور باز هم دست به گوشی شدند و از همین فرصت طلایی ارتباط با میلیون‌ها یا هزاران نفر استفاده کردند. ما هم دست به گوشی شدیم و رفتار برخی از آن‌ها و نوع مواجهه هر کدامشان با این بحران را مورد بررسی قرار دادیم.

برخی از چهره‌ها ترجیح داده‌اند از اظهارنظر و واکنش در این باره پرهیز کنند و از آنجا که دیکته نانوشته غلط ندارد، خرده‌ای بر آن‌ها وارد نیست و چه‌بسا در مقایسه با برخی دیگر باید از این دسته که سکوت کرده‌اند، سپاسگزاری کرد. از میان چهره‌های مشهور که به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داده‌اند، ۱۱ نفر را انتخاب کرده‌ایم و آنچه در این صفحه می‌بینید نوع مواجهه این افراد با بحران کروناست که برخی قابل تحسین، اما برخی قابل تامل هستند!

ارتباط مستقیم با هزاران یا میلیون‌ها هوادار، فرصت ارزشمندی است و حتی بسیار حساس که انگار به اندازه‌ای که باید مورد توجه افراد مشهور ما نبوده و حتی در یک مورد خاص از سویه سودمندانه‌اش بروز کرده است. ارائه اطلاعات درست و دقیق، شاید اولین و مهم‌ترین کارکرد مفیدی باشد که یک چهره مشهور می‌تواند در صفحه‌اش ایجاد کند، اما حتی در این باره هم ظرافت‌هایی وجود دارد که بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند مسیر نتیجه را از نیت و هدف اصلی منحرف کند چه رسد به این‌که برخی از چهره‌های معروف ما حتی به این مرحله هم نرسیده‌اند!

اطلاعات با چاشنی نگرانی

نام چهره: تهمینه میلانی

واکنش: اطلاع‌رسانی

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا

نکته: یکی از اولین هنرمندانی که به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داده، تهمینه میلانی است. او با این جمله اطلاع‌رسانی را آغاز کرد: خطر جدی است و بعد چند ویدئو منتشر کرد که اطلاعات قابل توجهی در اختیار می‌گذاشت و می‌توانست بسیار مفید باشند، اما کمی فتیله تشویش و نگرانی در این ویدئو‌ها بالاتر از اندازه نیاز بود.

خوب، بانمک، جلف

نام چهره: سام درخشانی

واکنش: لطیفه

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا

نکته: شاید از بازیگر فیلم‌های کمدی باید توقع واکنش‌های کمدی داشت و نه چیز دیگری. در هر صورت سام درخشانی درباره کرونا لطیفه‌ای را منتشر کرد که مشکلات کشور را به مراحل مختلف یک بازی رایانه‌ای تشبیه کرده و بعد از کرونا نوبت به دشواری‌هایی مانند فوران آتشفشان و مصایبی از این دست می‌رسد.

نامطمئن

نام چهره:‌ هانیه توسلی

واکنش: ابهام آمیز

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا

نکته: بیشتر از یک میلیون نفر‌هانیه توسلی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند و او برای آنها، تصویری از مونالیزای معروف منتشر کرده که البته ماسک به صورت دارد و با آخرین مدل گوشی آیفون دارد عکس می‌گیرد که احتمالا هم باید سلفی باشد؛ از این بابت می‌گوییم احتمالا سلفی، چون مونالیزا به گوشی نگاه نمی‌کند. شاید این پست به نقشی که در فیلم جهان با من برقص ایفا کرده بی‌ارتباط نباشد و حکایت از سطحی‌نگری برخی از ما در مواجهه با درد‌ها و مشکلات دارد!

خوشامد به کرونا

نام چهره: الناز شاکردوست

واکنش: روشن نیست

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا
نکته: همین طور که می‌بینید یک ماسک روی صورت این چهره‌مشهور است و در تصویر اصلی، او را در یک گلخانه سرسبز می‌بینیم. متنی که با این تصویر منتشر کرده از این قرار است: و اینک کرونا! صبح جمعه همگی ما به خیر!

البته شاکردوست چند استیکر هم به متنش اضافه کرده که یکی از آن‌ها بازوی قهرمانی است و لابد حکایت از پیروزی در برابر کرونا دارد. به هر حال بیشتر به نظر می‌رسد او در حال خوش و بش با کروناست یا دست کم خیلی مواجهه، برخورد یا حتی امید به پیروزی را تداعی نمی‌کند. بد نیست بدانید شاکردوست بیشتر از هفت میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد.

کرونا واس ماس

نام چهره: جواد رضویان

واکنش: یادآوری

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا
نکته: احتمالا بیشتر از سایر سلبریتی‌ها باید نگران باشد و شاید می‌توانست حسابی گلایه کند، اما تاکنون دوبار درباره کرونا اظهارنظر کرده است؛ یک بار با یادآوری گذشت و ایثار رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و در مناطق شیمیایی، ماسک‌شان را به سایر رزمندگان و مجروحان می‌بخشیدند. دومین واکنش او هم تصویری بود از دو امدادگر و نیروی خدوم اورژانس در روز‌های مبارزه با کرونا.

آقای محترم، آقای عاقل، آقای باشعور!

نام چهره: کیهان ملکی

واکنش: تشویش و توهین

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا
نکته: شاید یکی از ویدئو‌های کیهان ملکی را دیده باشید درباره کرونا که یک باره همه مسؤولان را زیر سؤال برد و به حدی قیمه‌ها را توی ماست‌ها ریخت که خودش هم فراموش کرد، دارد درباره کرونا حرف می‌زند. از انتقاد به مسؤولان درباره شیوع کرونا و ضرورت مهار کردنش رسید به قتل عام مردم و این‌که قرار است همه بمیریم و چنان انگشت اشاره در هوا تکان داد که گویی بزرگ‌تر این سرزمین است و از او داناتر و عاقل‌تر و خردمندتر و محترم‌تر وجود ندارد و جالب‌تر این‌که بعد از این ویدئوی معروف یکی دیگر منتشر کرد که این بار در نقش یک فوق‌تخصص کروناشناسی، مردم را راهنمایی می‌کرد چگونه خودشان بفهمند که به کرونا مبتلا شده‌اند یا نه، آن هم به شیوه حبس کردن نفس در سینه!

فکر نکنید خود بزرگ‌تر پنداری کیهان ملکی به همین‌جا ختم شد؛ در آخرین پست اینستاگرامی این بازیگر می‌توانید یک تصویر ببینید از مقایسه عملکرد سلبریتی‌های ایرانی و کره‌ای در مواجهه با کرونا که بخش اصلی این قیاس به عملکرد خودش مرتبط است که کاملا بی‌رقیب تصویر شده است.

سردرگم

نام چهره: ارژنگ امیرفضلی

واکنش: انتقادی

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا
نکته: ارژنگ امیرفضلی معمولا معترض است و معمولا هم سعی دارد طنز و شوخی را چاشنی انتقادش کند، اما درباره کرونا به قول منتقد معروف، شوخی‌هایش درنیامده و اصلا به دل نمی‌نشیند. او پستی منتشر کرد از خبر درگذشت دو فرد مبتلا به کرونا در قم و بعد متن احتمالا طنزی نوشته که از بس به این و آن زده که بیشتر سردرگم به نظر می‌رسد و حتی رمزگشایی از آن هم لذتی ندارد.

موثق و دقیق

نام چهره: رامبد جوان

واکنش: اطلاع‌رسانی

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا
نکته: یک اینفوگرافی کامل و درست که آرم هلال احمر دارد توسط رامبد جوان پست شده و اطلاعات درست و دقیقی درباره پیشگیری از ابتلا به کرونا در اختیار دنبال‌کنندگان این چهره مشهور قرار می‌دهد. کوتاه، مفید، مختصر و البته موثق.

جذاب و موثر

نام چهره: پوریا پورسرخ

واکنش: اطلاع‌رسانی

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا
نکته: موشن گرافیک زیبا و جذابی درباره کرونا در صفحه پوریا پورسرخ منتشر شده که اطلاعات جالبی درباره ویروس کرونا در اختیار دنبال‌کنندگان این صفحه قرار می‌دهد. این ویدئو علاوه بر این‌که اطلاعات خوبی دارد جذاب، زیبا و خوش آب و رنگ هم هست. دو واکنش دیگر هم از پورسرخ در صفحه‌اش درباره کرونا وجود دارد که یکی نبود ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده و وضعیت داروخانه‌های کشور است و دیگری تقدیر و تشکر از پزشکان و پرستارانی که این روز‌ها به داد مردم می‌رسند.

تحت تعقیب

نام چهره: بهنوش بختیاری

واکنش: تبلیغ شربت کرونا

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا
نکته: سلفی این هنرمند را با بهنوش طباطبایی به خاطر دارید؟ این بار به خاطر تبلیغ شربت پیشگیری از کرونا از آن سلفی معروفش، بیشتر مورد انتقاد قرار گرفت و این‌بار مورد پیگرد قانونی هم قرار گرفته. در لحظات نوشته شدن این گزارش همچنان انتقاد‌ها به سمتش ادامه دارد، چرا که بسیاری معتقدند او سلامت مردم کشورش را معامله کرده است. خیلی‌ها از او پرسید‌ه‌اند چقدر گرفته که حاضر شده یک شربت را به عنوان داروی گیاهی برای پیشگیری از کرونا به مردم معرفی کند! گفتنی است بیش از هشت میلیون نفر بهنوش بختیاری را در اینستاگرامش دنبال می‌کنند.

کرونا شوخی نیست

نام چهره: لیلا اوتادی

واکنش: انتقاد

از کاسبی تا یأس‌پراکنی؛ واکنش سلبریتی‌های ایرانی به کرونا
نکته: کم نبودند هنرمندانی که در این روز‌ها پست‌های واقعا انتقادی منتشر کردند و بخصوص از احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گلایه کرده‌اند. به نمایندگی از این افراد به پست لیلا اوتادی اشاره می‌کنیم که در بخشی از آن نوشته: «بعد از دوروز که از مشهد وارد تهران شدم و چندین داروخانه رو گشتم و ماسک پیدا نکردم، این رو خواهرم پیدا کرده به مبلغ ۴۵هزارتومن! کرونا دیگه شوخی نیست...»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا عادت دارن بی مسئولیتی و ناکارامدی رو بندازن گردن هنرمند لوث شده دیگه

      پاسخ ها

      • زامبی خفه

        اونی که مدام حمله میکنه شمال چرا باید دنبال مسئول سوئیسی بگرده؟ از سرش هم زیاده این وضع

      • بدون نام

        اقای نویسنده
        اگه منم متهم نمیکنید یا سانسورم نمیکنید قضیه جدیه
        ویروس پخش شده
        منی ک بچه کوجیک دارم اگه بگیرم یعنی خانواده ی خودم خانواده همسرم و پدرومادرم هم گرفتن صد در صد
        چون مدام درارتباطیم

      • بدون نام

        12.51
        تو مشکل روحی داری انگار بچه از ترس کرونا زیر همه پستی چرت مینویسی

      • بدون نام

        جنگل تخریب کن چوبش رو میفروشه ماهی مفت بری میکنه زامبیه مثل تو ببند پس
        ۱۲:۵۱

    • بدون نام

      اصلا اینا وظیفه ای ندارند مسئولیتی ندازند هی گیر بهشون داده میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها فقط رو دارند.باید روشون رو کم کرد اندازه گلیمشون پا دراز کنند

      • بدون نام

        دقیقا چون وظیفه ای ندارند و همچنین عقل و سواد سیاسی و اجتماعی هم ندارن اکثرا راجع به هر مسئله ای اظهار نظر میکنن و فثط باعث تشویش اذهان عمومی میشن.یکی باید به اینها سواد رسانه ای یاد بده

    • بدون نام

      رضویان و رامبد هنربندن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رامبد مگه دوباره اومد ایران بهتره برگرده وطن فروش ،،،،،،،،،

    • سارا

      ماجرای سلفی بهنوش بختیاری با بهنوش طباطبایی چیه؟کسی میدونه؟؟ سرچ کردم ولی چیزی پیدا نکردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب الان چرا منفی دادین؟خوب توضیح بدین!

    • بدون نام

      تشویش ؟ شما ویدیو های چین را ندید که اگه کسی فرار کنه با تیر می زننش و یا کسی که ماسک نزنه دستگیرش می کنن ؟ نشنیدید شهر 14 میلیونی را قرنطینه کردن ؟ دلم می خواد یکی بهم بگه کجای وضعیت ما بهتر از چین هست که نباید نگران باشیم ؟ بهداشتمون بیشتره ؟ امکانات بیشتری داریم ؟

      پاسخ ها

      • من

        فقط جون ملت ارزونه همین

      • بدون نام

        بخاطر تشویش بودنشه که ازمایشگاههای مطرح گفتن با هجوم عاقازاده ها همه کیتها برای اونها مصرف شده
        بحث اینه یه مردم بگید مسیله کوچیکه چون جونشون بی ارزشه اما خودشون بزرگ بگیرند و جدی

    • بدون نام

      نمی دونم کدومتون چندش آورترین. جام جم یا برترینها

    • کوروش

      ای کاش راجب کسایی یا نهادهایی که باعث انتقال ویروس به کشور شد یه گذارش دقیق می نوشتین کیهان ملکی هم حرف حق زد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونجا خفه میشن چون مواجبشون قطع میشه

    • بدون نام

      شمالی ها چی میگن چقدر پررو شدن تحویل شون نمیگیریم عقده ای شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگ به دیگ میگه روت سیاه

      • ضحا

        شمالیا مغزمتفکر ایرانن...شماهاکی هستید
        که شمالیاروتحویل بگیریدیانه؟
        بی ادب ادبیاتتودرست کن...شخصیتت از طرز
        صحبت کردنت معلومه...نفهم بفهمی بدنیست!اینجاایرانه!!!

      • بدون نام

        اره اینقدر فخر نفروشبد با روند تخریب جنگلها که خود شمالیها فعالانه در اوت مشارکت دارند با ساخت و ساز غیرقانونی به زودی به سرنوشت باقی شهرها دچار میشید

      • بدون نام

        دهنتو ببند آویزون

      • بدون نام

        شماهاشمالبارو تحویل نمیگیزید عین اسراییلیاهستین با مکرو حیله زمینای شمالو خریدین دیگه دارین کل شهرو صاحاب میشین حقتون بود همه جاده هارو ببندیم تو برف و کولاک یخ میزدین میمردین بچه پررو

      • ایلیا

        شمالیها احتیاج به تحویل گرفتن کسی ندارن .این تهرونیهای ندید بدید هرجا میرن اونجا رو به گند میکشن حقشونه تو دود خفشه شن بمیرن

    • بدون نام

      فقط کیهان ملکی...دمت گرم مرد...حرف دل هشتاد میلیون ایرانی رو زدی...

    • بدون نام

      ماسک پیدانمیشه،با پارچه چندتادوختیم و هرباربا سفیدکننده و پودر لباسشویی میشوریم،بهترازبی ماسکی هست

    • بدون نام

      رامبد از همه عاقلترسرمردم ساده دلو به نفع حکومت گول می ماله پولشو می گیره میبره کانادا باهاش حال میکنه سلفی میگیره میفرسته برامون بعد میگه دوو دووه بخونید تا شاد بشین و بخندید مشکل از خودمونه اگه بهمون بگن روایت داریم که آب رو باید جوید حتما آب میجویم بعد قورتش میدیم از ترس اینکه کافر نشیم از بس که ساده خوش باور والبته خرافه پرستیم

    • بدون نام

      پستای امیر جدیدی هم دلنشینن. تشکر از پرستارا و پزشکا

    • ایلیا

      واسه چی همه نظراتو ثبت نمیکنی مدیر برترین ها؟؟؟.هرچه دلتون میخاد میذارین چرا دیگه ازمردم نظر میخواین ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج