۹۶۵۱۵۱
۵۴ نظر
۵۰۱۰
۵۴ نظر
۵۰۱۰
پ

روحانی: تصمیمی برای قرنطینه نداریم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، اظهارداشت: تصمیم گیری در مورد تعطیلی و یا ایجاد هرگونه محدودیت به خاطر کرونا با ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، اظهارداشت: تصمیم گیری در مورد تعطیلی و یا ایجاد هرگونه محدودیت به خاطر کرونا با ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ، تاکید کرد: کرونا نباید به سلاح دشمنان ما برای به تعطیلی کشاندن کار و تولید در کشور تبدیل شود.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

می خواهم خدمت مردم بسیار عزیز کشورمان عرض کنم مثل همه حوادثی که گاه و بی گاه کشور با آن مواجه شده و ملت و دولت در کنار هم و با همکاری و برخورد هماهنگ از آن عبور کردند، مسأله مواجه شدن با ویروس کرونا هم از همین روال پیروی می‌کند.

خوشبختانه در عرض یک الی دو هفته اخیر، تلاش‌های بسیار خوبی در کشور هم در بخش پیشگیری و هم در بخش تشخیص و هم در بخش قرنطینه افراد و هم در بخش درمان، انجام گرفته است.

نیازمند یک برخورد عالمانه با این مسئله هستیم و باید رفتار تخصصی و جدی داشته باشیم. به همین دلیل هم مسئولیت امر به ستادی واگذار شده که رئیس این ستاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

بنابراین در همه امور، هم از لحاظ آمار و ارقامی که باید به مردم منتقل شود و هم توصیه‌هایی که مردم باید گوش کنند و هم مراکزی که برای تشخیص و درمان وجود دارد باید به صورت متمرکز بدون توجه به شایعات به سخنان این مرکز توجه شود.

البته برای عبور از این مسأله ممکن است به یک، دو و یا سه هفته زمان نیاز داشته باشیم. گزارش‌هایی که تا دیشب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا داد، امیدوارکننده بودند.

امروز هم گزارشی دریافت کردم که کیت های تشخیص را که از خارج و از طریق سازمان بهداشت جهانی(WHO ) وارد می کردیم - که البته همچنان به روند آن ادامه می دهیم - توسط متخصصین داخلی ما هم این کیت تولید شده و درحال آزمایش است، همه مراحل اولیه آن مثبت و قابل قبول بوده است و در نهایت ظرف امروز و فردا که به تأیید نهایی رسید می‌توانیم در ظرف مدت کوتاهی صدها هزار کیت، حتی میلیون‌ها از این کیت را تولید کنیم و در اختیار همه بیمارستان‌های کشور قرار دهیم که مردم خیالشان راحت باشد اگر موردی، شکی و تردیدی وجود دارد به راحتی پزشکان عزیز ما بتوانند به تشخیص نهایی برسند.

البته کاری که انجام می‌گیرد یک کار شبانه‌روزی، دقیق و علمی است. در مجموع روند کاهش مراجعه و پیشرفت در امر درمان را مشاهده می کنیم. یعنی اگر ۱۰۰ نفر در روزهای اولیه بستری بودند، از این ۱۰۰ نفر ممکن بود ۷، ۸ نفر از دنیا بروند امروز این رقم خیلی پایین آمده است. بخاطر اینکه بر این روند مسلط شدیم. هم به روند تشخیص و هم روند درمان مسلط شدیم و این همکاری و هماهنگی را باید ادامه دهیم. دیشب هم تأکید کردم اگر قرار است جایی باید برای یکی، دو روز کمتر و یا بیشتر تعطیل شود، تشخیص‌اش به عهده این ستاد است. نه استاندار، نه فرماندار و نه وزارتخانه‌ای مرجع این تشخیص نیست. یعنی اگر فردی بیمار است، تب دارد و علایم اولیه را دارد، باید مراقبت شود و وارد آن آموزشگاه و دانشگاه نشود. اگر کسی را دیدند و علامتی را دیدند بلافاصله آن را به پزشک منتقل کنند و مراقبت‌ها انجام گیرد.

ما در جامعه هستیم و همه در کنار هم یک خانواده هستیم .

البته همانطور که توصیه شده است، جایی که واجب نیست برای حضور ما و رفتن در اجتماعاتی که نیاز و ضروری نیست باید کاهش یابد یا قطع کنیم. همانطور که برخی از برنامه‌ها و فوق‌برنامه ها را قطع کردند بخاطر اینکه مراقبت بیشتر شود. در مراقبت و در امر بهداشتی نباید کوتاهی کنیم.

وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تولیدی ما برای اینکه اقلام لازم را در اختیار مردم بگذارند باید همه توان خودشان را بکار بگیرند.

خوشبختانه در روزهای اخیر نیروی انتظامی و تعزیرات با احتکارکنندگان برخورد خوبی داشتند باز هم این برخوردها باید ادامه پیدا کند و نگذاریم که عدد کوچکی از مردم بخواهند از این امور سوء استفاده کنند تا از این مسأله به خوبی عبور کنیم و مسأله را بتوانیم به پایان برسانیم.

اما مسأله مهم‌تر از مسأله ویروس کرونا، ویروس ترس و اضطراب و تردید و بی‌اعتمادی در میان مردم است. این ویروس بدتر از آن ویروس است و نباید در مردم تردید و وحشت و اضطراب ایجاد کنیم این هم ویروسی است.

ویروس آنفلوآنزا هر سال در دنیا می‌آید و هر سال هم کشته می‌گیرد. در سال‌های اخیر و در آمریکا، آمار نشان می‌دهد بین ۱۲ هزار در سال تا سالی بوده ۱۰۰ هزار کشته آنفلوآنزا بوده است. آنفلوآنزای مختلف آمده و عده‌ای هم از بین رفتند.

تلفات کرونا بیشتر از آنفلوآنزا نیست. طبق نظر پزشک‌ها و دیشب هم متخصصین همین را می‌گفتند البته نوع انتشار، سرایت‌اش ممکن است متفاوت باشد اینها همه درست است. متخصصین باید بیایند و واقعیت را به مردم بگویند و برای مردم توضیح دهند.

اضطراب و ترس مردم در حد لازم باشد و وقتی اضافه می‌شود، خودش خطرناک است و می‌تواند مشکلات دیگری را درست کند.

نکته دیگری که می‌خواهم تأکید کنم درباره این شایعاتی است که در میان مردم وجود دارد که فلان شهر را می‌خواهند قرنطینه کنند یا فلان شهر را می‌خواهند یک ماه قرنطینه کنند. آن محله را می‌خواهند یک هفته قرنطینه کنند. چنین چیزی هایی در تصمیمات کشور وجود ندارد. قرنطینه محله و شهر را نداریم. آنچه قرنطینه است، قرنطینه فرد است. یعنی اگر فردی علایم اولیه ای داشت این فرد باید قرنطینه شود. مراکز زیادی را هم در تهران پیش‌بینی کردیم. دیشب اعلام شد، تخت‌های فراوانی آماده شده است. در شهرستان‌ها هم آماده شده است و نیروهای مسلح نیزگفتند که برای هر گونه کمک آماده هستند.

بنابراین اگر در مواردی، فردی مشکوک بود و علایمی داشت، فوری در آن مراکز بستری شود و بعد هم مشخص می‌شود که این دارای این ویروس است یا به سرماخوردگی عادی و آنفلوآنزای دیگری مبتلا شده است و باید مرخص شود.

بنابراین مردم به این فکر نباشند که فروشگاهی یا شهری بسته می‌شود و یا قرنطینه عمومی ایجاد می‌شود.

خدمت مردم عزیز و بزرگوار عرض می‌کنم همه مواد غذایی، مواد اولیه، حتی شوینده‌ها هم که این روزها مقداری کم بوده در روزهای آینده جبران خواهد شد و در انبارها و ذخایر وجود دارد.

مردم هیچ گونه نگرانی از این نظر نداشته باشند البته همه باید به طور فردی مراقبت کنیم دستورهای بهداشتی را همانطور که توصیه می‌شود، مراعات کنیم. صدا و سیما هم به عنوان مرجعی است که باید به مردم آموزش داده و اطلاعات لازم را به مردم دهد.

خدمت مردم این نکته را هم تأکید می‌کنم، به هیچ عنوان آماری که وجود دارد، نه کم می‌کنیم نه زیاد می‌کنیم و نه بزرگ‌نمایی و نه کوچک‌نمایی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشالله شنبه همه باهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما تصمیم دارن خراسان جنوبی و قزوین و استانهای باقیمونده رو هم بیمار کنن

      • حسن

        به قول نشریه بلومبرگ: در ایران هیچ مدیریتی وجود ندارد چه برسد به مدیریت بحران ،آن هم در مقابله با کرونا...........

      • بدون نام

        روحانی امروز با خنده و ذوق طوری حرف میزد که مژده ی خوشبخت شدن و از طنز حرف میزد

    • بدون نام

      اوکی تصمیم قرنطینه ندارید بعد پخش شد نگو مثل رائفی کار آمریکاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدرک که قصد قرنطینه ندارین مسئولین بی تدبیر و بی بخار و بی لیاقت. همه رو به کشتن بدین.

      • بدون نام

        کار آمریکاست

    • بدون نام

      از کرونا خوشم میاد فرقی بین مسئول و مردم نذاشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفتو باید طلا گرفت

      • بدون نام

        فقط یه خواهش دارم از کرونا بره پیش روحانی مام راحت شیم

      • دنیا غلامی

        فقط روحانی بگیره تا شنبه ببینم بازم همه چیز عادی می مونه
        ای خدا ..

    • بدون نام

      کلا هیچ تصمیم و برنامه ای برای اقتصاد و زندگی و حال خوب مردم ندارید

    • محسن

      جناب روحانی خسته نشدی از این همه .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خاطر جم باشید تا یک سال دیگه همین طور به شعور ملت توهین میکنه ،،

    • بدون نام

      ایران و بحران های ادامه دارش مگه داریم ارامش و خوشبختی با ناکارامدی تون

    • iranifaghir

      حرف مفت نزن، با شعار که نمیشه جلوی شیوع ویروس رو گرفت برادر من

    • بدون نام

      بخاطر چرت پرت و فلان کشور خوشحال نشه قرنطینه نمیکنن تاسف از این همه بی مسئولیتی

    • بدون نام

      باید قرنطینه میکردین باید باید باید

    • بدون نام

      همه کشورا هم قرنطینه کردن همش میخوان بگن مثلا خیلی حالیشونه فرق دارند با دنیا برای همین انقدر گند میزنید تو ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزودی مردم نتیجه کارامدی دولت تدبیر وووووو رو خواهند دید

      • بدون نام

        شنبه‌ همه‌ دولت‌ انشاله‌ که‌ میگیره

    • بدون نام

      عجب

    • الهام

      تصمیمتون درسته
      ما اگه از کرونا نمیریم
      از اینهمه بدبختی وگرفتاری که واسمون درست کردین
      هلاک میشیم
      پس لازم به قرنطینه نیست دیگه
      درهردوصورت واسه ماها نتیجه ش یکیه

    • هاشمی یادت بخیر

      زنده باد روحانی ... دمش گرم ... سرش رو انداخته پایین کار خودشو میکنه هرکی هرچی دوست داره بگه ... مثل هاشمی ... پرچم جفتتون بالاست

      پاسخ ها

      • کیمیا

      • یه ایرونی

        انشالله کرونا بگیره پیش هاشمی تا اون هم تنها نباشه

    • ایرانم

      حرفهای مفت نزنید اینجا...خوبه بیاد بگه همه میمیرین همه تلف میشین..همه بدبخت میشین...مدارس تعطیل شده شمال ندیده ها همه رفتن شمال..وای ب حالی ک کل کشور تعطیل کنن دیگه باید ده ساعت یا بیشتر تو ترافیک بمونیین...چه بشه....اینم دوره ای داره تمام میشه..ما ملت جوگیری هستیم..احساسی جوگیر...مراعات کن بیمار نشو....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمال برای همه مردمه ویلا دارن ...

      • بدون نام

        خودت حرف مفتی

      • بدون نام

        ایا اگر سطح پیشگیریتون علمی ودرست بود انوقت معاون وزیر بهداشتون نمیگرفت این نشانه سر سری گرفتن این بیماری هست فلان کشور به محض مشاهده شهرش رو قرنطینه میکنه واز مشکوکین تست میگیره که شیوع پیدا تکنند انوقت شهر زیارتی قم که هر هفته از افساط دور ونزدیک میاند مسجد جمکران قرنطینه نمیشه خوب این میشه کانون برای یران

    • آرمان عظیمی

      فریدون، خدای قوپی اومدن هستش، برای کرونا، کلید داره، غصه نخورید!!!!!!

    • کیوان

      دشمن چیه کرونا از دوست برادر چین اومده

    • بدون نام

      چین وفرانسه وایتالیا قرنطینه کردن وریشه کن شد ایران بخاطر تعصب قرنطینه نکرد به همه شهرها پخش شد خسارت جانی ومالی به ملت وارد شد چه کسی جواب گوست

    • بدون نام

      ژل شستشو دست به مسئولین سلام میرسونه

    • بدون نام

      اقا بس کنید چرا اینجوری میکنید بزار قرنطینه کنن خاک بر سر دولت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هی قرنطینه قرنطینه نکنید
        حتماً باید زور بالای سرتون باشه؟
        خب از خونه نیاید بیرون
        وقتی که تعطیل شده مردم بی فکر میرن سفر باید با طناب بستشون؟!
        لیاقت ما اینه؟

    • بدون نام

      ماهم تصمیمی برای رعایت بهداشت نداریم بذاربریم ازدست تویکی راحت بشیم

    • بدون نام

      از حرف زدنش معلومه پنج شنبه ساعت 12 قم قرنطینه میشه فرداش میاد میگه من جمعه صبح فهمیدم به ستاد مبارزه با کرونا گفتم خودتون تصمیم بگیرید به منم لازم نیست بگید البته کاش اینجوری بشه

    • بدون نام

      حسن از دست تو سر به بيابون بذاريم خوبه؟

    • عرفان

      دم کرونا گرم خدایش زودتر میمودی این مسولینو ناکار میکردی همینجور ادامه بده

    • بدون نام

      حریرچی باتو دست نداد؟؟

    • بدون نام

      عزیزم الان بیداری صحبت میکنی یاخوابی خداروشکرصبح جمعه نیست

    • بدون نام

      غرورکاذبت ازجون مردم واجبترنیست!اخه کدوم ابلهی از قرنطینه شدن شهری در کشوردیگه خوشحال میشه؟

    • بدون نام

      مگه خبرداری شما...

    • ناشناس

      دولت بی تدبیر

    • حسین عزیر

      حالا هی لجبازی کن تا کل کشور بگیرن

    • بدون نام

      تظاهر،ریا،دروغ،فریب،.........

    • بدون نام

      بله شماهاقصدکشتن ملت رادارید

    • بدون نام

      سلام
      آقا چرا تو داروخانه ها دستکش ماسک ژل ضدعفونی الکل پیدا نمیشه
      دیشب نیم لیتر الکل از یه داروخانه با کلی زحمت پبدا کردم 100 هزار تومن

    • بدون نام

      چین ده روزه بیمارستان هزار تختی درست کرد ایران هم فقط ستاد ملی رو به ثبت رساند! و علنا میفرمان کاری از دستمان برنمیاد،روزهای اول مگه نمیشد قید منفعت وکاسبی رو بزنید و پروازهارو کنسل کنید ؟ میشد اما اینقدر سازمان ونهاد درست کردید....الانم هرکس ساز خودش رو میزنه افراد بی فکر هم افتادن وسط .....!؟ حداقل به گفته اون که مردم قم خواستار باز بودن دادن !واکنش و احترام متقابل میزاشتید و ورودی خروجی ها وتردد را ممنوع میکردی !اینو که میشد ولی نکردید؟

    • بدون نام

      اگه کرونا هم نباشه این دولت خودش کرونا گرانی بیکاری کروناس

    • بدون نام

      کلا ایشون مگه نظری هم دارن

    • بدون نام

      فلاکت: ویروس که به سازه ها حمله نمیکند. بدبخت میزنه به ساختار بدنت و نابود میشی. حالا جنگ ویروس با خرافه پرستی شروع شده.

    • بدون نام

      شركت كيميا الكل زنجان
      يك شبه قيمت محصولاتش را 100% افزايش داد...!!!

      اسپري الكل 50 ميل 9 تومني رو به يكباره كرده 18000 تومان
      اسپري الكل 120 ميل 18 تومني رو به يكباره كرده 40000 تومان

      ريس جمهور وزير بهداشت وزير بازرسي تعزيرات كجا هستند ....!!!!!!!
      كنترلي كه ميگيد كجاست ....!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج