۹۶۵۳
۵۶۵۱
۵۶۵۱
پ

پيش از آن‌كه به سراغ داروهاي شيميايي برويد اين نسخه‌ را تجربه كنيد

آناناس درماني

آناناس يكي ديگر از ميوه‌هاي فصل تابستان است كه از ديدگاه طب چيني به‌عنوان يكي از ميوه‌هاي شفابخش براي درمان بسياري از بيماري‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

آناناس درماني
آناناس درماني

آناناس يكي ديگر از ميوه‌هاي فصل تابستان است كه از ديدگاه طب چيني به‌عنوان يكي از ميوه‌هاي شفابخش براي درمان بسياري از بيماري‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين ميوه كه مزه ملايمي دارد، در گروه ميوه‌هايي قرار مي‌گيرد كه طبع آن‌ها كمي سرد است. به همين دليل يكي از بهترين و باارزش‌ترين ميوه‌ها در فصل‌هاي گرم سال به‌ويژه روزهاي گرم تابستان به شمار مي‌آيد. دكتر رضا حشمت، درمانگر طب چيني كاربردهاي درماني اين ميوه تابستاني را با شما در ميان مي‌گذارد.


روشي براي درمان اسهال كودكان

درمانگران چيني از ميوه آناناس براي درمان اسهال استفاده مي‌كنند. آن‌ها معتقدند، آناناس به‌دليل قابض بودن، يكي از بهترين خوراكي‌ها براي درمان اسهال به‌ويژه اسهال كودكان در فصل تابستان است. براي اين منظور بهتر است ميوه تازه آناناس را درون آب آناناس تازه كه از مخلوط كردن يك استكان آب با چند قطعه آناناس به‌دست آمده، براي كودك آماده كنيد و 2 تا 3 بار در روز اين مخلوط را به او بدهيد. مصرف اين ميوه براي بزرگسالاني كه به‌دليل ضعف سيستم گوارش دچار اسهال هستند نيز توصيه مي‌شود. براي نوزادان يا كودكان زير 2 سال بهتر است متناسب با سن‌شان از يك تا 10 قاشق چاي‌خوري استفاده كنيد.


چگونه با آب ميوه تب را مهار كنيم؟

نوشيدن آب آناناس طبيعي يكي از بهترين راه‌حل‌هاي خانگي براي كاهش تب و حرارت بدن است. به ياد داشته باشيد كه حتما از ميوه طبيعي آناناس براي پايين آوردن حرارت بدن بيمارتان استفاده كنيد. براي اين منظور كافي است ميوه تازه آناناس را قطعه قطعه كرده و آن را در مخلوط كن ريخته و با يك استكان آب مخلوط كنيد. نوشيدن اين آب ميوه طبيعي در طول روز به جاي آب و در زماني كه بيمار احساس عطش مي‌كند به كاهش تب و حرارت بدنش كمك خواهد كرد.


ديابتي‌ها آناناس بخورند؟

افراد مبتلا به آسم و ناراحتي‌هاي تنفسي بهتر است ميوه و آب آناناس مصرف نكنند. در غيراين صورت با مصرف آناناس ممكن است دچار آبريزش بيني، اگزما و دردهايي در ناحيه شكم شوند. حتي در مواردي مشاهده شده كه مصرف اين ميوه موجب بروز شوك و حمله آسم در اين افراد شده است.افراد مبتلا به ديابت نيز از ديگر گروه‌هايي هستند كه در مصرف آناناس بايد دقت داشته باشند. اين ميوه به‌دليل داشتن مقدار زيادي قند از جمله ميوه‌هايي است كه بايد از سبدغذايي اين افراد حذف شود.


براي افزايش ايمني بدن

عصاره ميوه آناناس خواص متعددي دارد كه يكي از آن‌ها بهبود عملكرد دستگاه گوارش به‌ويژه روده‌هاست. با خوردن آناناس علاوه بر آن‌كه عملكرد روده‌ها افزايش مي‌يابد، ميزان هضم و جذب مواد‌غذايي نيز افزايش يافته و غذارساني بهتري به سلول‌هاي بدن انجام مي‌شود. به اين ترتيب با بهبود جذب موادغذايي سلول‌هاي سيستم ايمني بدن تقويت شده و بدن مصرف‌كننده، ايمني بيشتري به دست مي‌آورد.


آناناس ممكن است براي برخي از مردم با واكنش‌هايي مثل خارش، ضعف دست و پا، كهير، سرگيجه و تهوع همراه باشد.


با اين ميوه لاغر نمي‌شويد

برخي از مردم تصور مي‌كنند آناناس به‌دليل خاصيتي كه در تنظيم و بهبود عملكرد دستگاه گوارش دارد مي‌تواند خوراكي مفيدي براي كاهش وزن و از دست دادن وزن اضافه محسوب شود اما بايد اين نكته را مدنظر داشت كه اين ميوه با افزايش ميزان هضم و جذب مواد‌غذايي نمي‌تواند گزينه مناسبي براي كاهش وزن به حساب بيايد. بنابراين افرادي كه تصميم به كاهش وزن دارند بايد مراقب باشند كه مصرف اين ميوه را به‌طور مداوم در سبد غذايي خود قرار ندهند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

آناناس درماني



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج