۹۶۵۳۱۲
۲۶۵ نظر
۵۰۴۶
۲۶۵ نظر
۵۰۴۶
پ

آستان حضرت معصومه: سازه‌ حرم، ضدکرونا است

سایت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پاسخی صریح، تصمیم شورای تامین استان مبنی بر ضدعفونی کردن حرم و تعطیل نماز جماعت را تخطئه کرد.

سایت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پاسخی صریح، تصمیم شورای تامین استان مبنی بر ضدعفونی کردن حرم و تعطیل نماز جماعت را تخطئه کرد.

در این مطلب آمده است:

کرونا ویروسی ضعیف که الگوی فراگیری سریع و چابکی دارد، همین ویژگی توانسته ظرف کمتر از ۳ ماه بدنه ای عظیم از ساختارهای اقتصادی دنیا را به سقوط و انحطاط مواجه کند! اما چگونه ملکه‌ی کوچکی توانست چنین ضربه‌ای به ساختارهای هوشمند اقتصادی ملل وارد کند که این روزها(این کشورها) به نوعی در بلوک تقابل آمریکا قرار گرفته‌اند.

رسانه‌ها نقش کلیدی توسعه و بسترهای مستعدی برای همه گیری و سرعت شیوع این ویروس بوده و هستند، این در حالی است که مواجهه ساختاری برای تقابل با این ویروس از راهکارهای عقلایی جهان سیاست است؛ اما سؤال مهم و حیاتی در این بستر این است که آیا اقدمات ساختاری همچون اقدام‌ تقابلی شورای تأمین تا کنون چنین مولفه ای داشته و یا دارد؟
در پاسخی تلخ باید برای تاریخ چنین نوشت؛ اقدام‌ شورای تأمین عموما از اقدمات مدیریت بحران بوده و حاشیه این اقدام‌ها می‌تواند زمین مستعدی برای نشر و گسترش هدف اصلی این اپیدمی باشد، باید توجه داشت که کرونا در پنجره جمعیتی ۱ میلیارد و ۳۸۶ میلیون نفری چین توانسته تنها حدود ۲ هزار و ۵ نفر قربانی چینی بگیرد در حالی بر اساس گزارش منتشر شده از سوی نیویورک پست در پنجره جمعیتی ۳۲۷ میلیون نفری آمریکا آنفلوانزا توانسته از مهر امسال تاکنون بین ۱۶ تا ۴۱ هزار نفر قربانی بگیرد.

آستان حضرت معصومه: سازه‌ حرم، ضدکرونا است

این تفاوت چشم گیر نشان می‌دهد که اپیدمی کرونا با آرامش و سکینه عمومی جوامع انسانی هدف قابل حل است، به این معنا که دومینوی کرونا با آرامش ملی کشورهای مبتلا می‌تواند متوقف شده و شبه بحران سیاسی اقتصادی کرونا برای همیشه به تاریخ بپیوندند.

اما آنچه که شورای تأمین در مصوبه خود به تاریخ ۵ اسفند ماه برای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تجویز کرد، تعطیلی نماز جماعت و ضدعفونی کردن مضجع شریف و اماکن مقدسه حرم بود! اقدام و تجویزی که ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است، ساختارهایی که از چند ده قرن گذشته از سوی عالمان و فقهای خاصه شیعه برای تطهیر و حراست از بیماری‌های واگیردار در اعتاب مقدسه بکار گرفته شده است.

در اینجا هشیاری مردم بصیر قم مانع اجرای این کار اشتباه و غیر ایمانی شد؛ همانطور که آیت الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم کریمه اهل بیت(س) بیان داشت: «ما این حرم مقدس را دارالشفا می دانیم، دارالشفا یعنی مردم بیایند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند. بنابراین باید اینجا باز باشد، باید با قوت مردم بیایند؛ البته ما احتیاط را هم شرط می دانیم و مسائل بهداشتی را هم رعایت می کنیم».

در آستان(ورودی) حرم که قرار می‌گیری بابی بزرگ با پاشنه های نقره ای تو را به سوی مضجع شریف می‌خواند آرامش و سکینه ای ماندگار در قلبت ایجاد می‌شود، گویا جهان در اختیار توست، حالا به سوی ضریح مطهر به حرکت می‌کنی و می‌بینی هرچند ازدحام بیشتر می‌شود اطراف تو را سازه های نقره ای بیشتر حراست کرده‌اند؛ تا آنکه رخ در رخ ضریح شریف بر حریم فاطمی تکیه می‌زنی و گویا آرامشی الهی قلب و ضمیر دردها و تنهایی هایت را پر کرده و انگار دیگر تنها نیستی و موفق تر از تو نیست؛ گویا آرامش عالم را به حریم قلبت هدیه داده‌اند.

شاید مروری مختصر در متن مقالات عصر حاضر بتواند گوشه‌ای از اسرار این ساختار و منش عقلایی معماری ایمانی حریم اهل بیت را برای ما نمایان سازد.

خاصیت قلیایی و ضد باکتری نقره را از جست‌وجو گر های تحت وب جویا شدیم تا جایی که لیست طولانی مقالات در این باره اولین مقاله را محیای یک مرور مختصر می‌کرد قلم های دانش پژوه در این مقاله چنین ابعاد تطهیری نقره را توصیف کرده بودند که«اثرات ضدباکتریایی نانوذرات نقره توسط بسیاری از محققان مورد بررسی قرار گرفت و پتانسیل مؤثر آنها بر علیه طیف گسترده ای از میکروب ها از جمله باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها به اثبات رسیده است.

همچنین زئولیت نقره یک مجموعه متشکل از گروه فلزات قلیایی خاکی و آلومینات سیلیکات کریستالی است که بخشی از آن توسط یون های نقره و از طریق پدیده تبادل یونی جایگزین شده است.خواص ضدباکتریایی دارند و در حفظ مواد غذایی، ضدعفونی محصولات پزشکی و آلودگی زدایی استفاده میشوند؛ بنابراین .نانو ذرات نقره با اندازه بین ۱۸ تا ۱۸۸ نانومتر پتانسیل ضد باکتریایی قوی بر علیه هر دو باکتری های گرم مثبت و گرم منفی دارند.بر همین اساس نانوذرات نقره پتانسیل ضد باکتریایی قوی ای دارند و به عنوان سلاح های قدرتمند بر علیه باکتری های عفونی محسوب می شوند»

ساختارهای شناختی معماری حرم مطهر نشان می‌دهد که علاوه بر الگوی حقیقی تقابل با کرونا که همان آرامش و سکینه عمومی است، سازه های حرم مطهر نیز در بالاترین سطح آنتی باکتریایی بوده و مانع از شیوع عمومی بیماری‌های واگیر دار و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است.

الگوی شناختی کرونا نشان می‌دهد بیمار و یا شهر آلوده به این ویروس قبل از آنکه نیازمند پزشک معالج ماهر باشد نیازمند حکیم هدایتگر و آرامش بخش است حکیمی که علاوه بر شناخت ساختار ویروس ساختار معماری اصیل را بشناسد و برای امکان گوناگون الگوی متناسب و شناختی دقیقی را تجویز کند، حکیمی که بجای رفتارهای رعب آمیز به قلوب مردم خود آرامش و سکینه ببخشد در حالی که تجویز شورای تأمین بیشتر به نقطه تقابلی چنین منطقی شباهت دارد، تا جایی که عدول از یک تصمیم عادی خط قرمز رسانه‌های ملکه‌ی ملکه تاج دار کرونا می‌شود!

اینجا آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حریمی امن با منطقی عقلایی برای مقابله با کرونا…
اینجا منطق، عقل سلیم، آرامش و سکینه را محیای یک تاریخ دیگر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاوید

      کی وقت کردید اینهمه تحقیق انجام بدید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی تو خواب بودی

      • بدون نام

        همون موقع که تو داشتی توی نت میچرخیدی

      • بدون نام

        کرونا که باکتری نیست ویروسه در کل همه ی مقاله زیر سوال میره

      • بدون نام

        خواص نقره تو محیط مایع ازمایشگاهی سنجیده میشه نه تو محیط خشک بعدش هیچوقت تو همین مایع خواص ضد باکتریایی نداره 3 اینک که ویروسه

      • بدون نام

        تواین مملکت که کسی به فکر مردم نیست من اهل قم هستم بخدا رفت وآمد معمولیه درسته یکم خلوت شده .چین با اون همه پیشرفت قرنطینه کردن شهراشونو که مردم از هم دیگه نگیرن .ولی اینجا همه بیخیال ۲۰ روزم مونده به عید کلی مسافر میاد خدا رحم کنه ، من قبول دارم باید توکل کنیم به خدا ولی این بیانیه چه ربطی داره با این حرفا باعث شدن روز به روز مردم بی ایمان تر بشن .بگین مردم ایران مسئولین میخوان شما بمیرید خودتونم که نمیتونید کاری بکنید پس با راز و نیاز با خدا خودتونو آروم کنید

      • سعید

        مزخرف نگو باکتری و ویروس فرق دارن

      • بدون نام

        نابودی حقیقت با کلمات و جملات سرکاری

      • بدون نام

        کرونا ویروس باکتری نیست خیلی از نظر محتوا و بیولوژیک فرق داره

      • ع

        آگه راست میگوید چرا دارید به سمت خوزستان و بوشهر حرکت میکنید

      • بدون نام

        همه برای نفع و منفعت خودشون هزارتزمیدن.ونمدانندکه اسلام گفته حفظ بدن ازجمله واجبات است(یعنی زیارت رفتن تعطیل)

    • بدون نام

      چرت نگید به ملت رحم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی مجبور نیست بره حرم.از طرفی گفتند مسائل بهداشتی رو رعایت می کنند

      • بدون نام

        زخم نمک نزید

      • گنزق

        مگه به زور می‌خوان ببرنت حرم؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        مردم فقط باید آگاه باشند و افرادی رو که رعایت نکات بهداشتی رو نمیکنند رو طرد کنند و ازشون دوری کنند.

      • بدون نام

        کاربر گنزق

        بله به زور میخوان ببرن.وقتی هر مکانی که محل تجمع زیاد هست و افرادی که تجمع میکنند چنین بی خیال و بی تفاوت باشند موجب سرایت و پخش شدن یک بیماری مسری بسیار خطرناک به سایرین میشه. اگر زوار در حرم می ماندند و از حرم خارج نمیشدند که ویروس رو به دیگران منتقل کنند ایرادی نداشت

      • بدون نام

        کاربر ۲۱:۱۰ ما رو به زور حرم نمیبرند اما اونهایی که حرم میرن همونجا نمیمونن، بلکه در خیابان و حتی شهرهای دیگر میروند

      • بدون نام

        اگر انسان هستید و کمی شرف دارید به فکر سلامت مردم باشید

      • بدون نام

        هرکس جونش دوست داره فقط تو خونش می مونه وتامجبورنشده بیرون نمیاداسلام گفته مواظبت کردن از بدن و سلامتی همانندنمازخواندن واجب است

    • احسان

      کاش حماقت حد و مرز داشت!

      پاسخ ها

      • دیندار مومن

        دین حد و مرزی ندارد .

      • بدون نام

        تنها چیزی که نهایت ندارد حماقت است

      • بدون نام

        آقای دین دار کجای اسلام گفته حرمو تبدیل به مرکز شیوع بیماری تبدیل کنید
        واقعا حماقت حد و مرض ندارد

    • بدون نام

      عجب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نون بعضی ها در جهالت مردم است

    • بدون نام

      . صادرات قم به کل کشور شده ، ویروس کرونا ، نه قرنطینه ای ، نه رعایت بهداشت ابتدایی ، ..... با دو متر نرده و چهار لیتر ضدعفونی کننده که نمیشه............! تفکر اشتباه از خود اشتباه فاجعه بارتره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لزوم همان چهار لیتر ضدعفونی را هم که منکر شده اند.
        بعد هم مقایسه تلفات کرونا در چین با تلفات انفلوانزا در امریکا چه معنی دارد. همه متخصصین دارند میگویند خطر مرگ و میر در انفلوانزا بیشتر است.
        و چندین و چند نکته دیگر
        واقعا کسی که چنین افاضاتی کرده منظورش تخریب متولیان امور در این مکان مقدس نبوده؟
        واقعا مسئولین بهداشتی مملکت توان آموزش و توجیه صحیح آنها را با علم روز ندارند؟
        به کجا می رویم ؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        لزوم همان چهار لیتر ضدعفونی را هم که منکر شده اند.
        بعد هم مقایسه تلفات کرونا در چین با تلفات انفلوانزا در امریکا چه معنی دارد. همه متخصصین دارند میگویند خطر مرگ و میر در انفلوانزا بیشتر است.
        و چندین و چند نکته دیگر
        واقعا کسی که چنین افاضاتی کرده منظورش تخریب متولیان امور در این مکان مقدس نبوده؟
        واقعا مسئولین بهداشتی مملکت توان آموزش و توجیه صحیح آنها را با علم روز ندارند؟
        به کجا می رویم ؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        فقط حرم که نیست کل قم ویروس پخش شده

    • بدون نام

      خدایا همه مون به باد می ریم

    • بدون نام

      بیشتر طلاست

    • بدون نام

      خواص ضد باکتریایی؟
      بد نیست از یک دانش آموز ابتدایی درخواست شود که به نویسنده این مطلب فرق بین ویروس و باکتری را یاد بدهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی شما واقعا انتظار داشتی نویسنده در این حد آگاهی داشته باشه؟

      • بدون نام

        حرف دل مارو زدی. متاسفانه ما نادان مدرک دار زیاد داریم

    • بدون نام

      متاسفانه اینا عجیب متعصب هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متعصب اونیه که بدون منطق حرف میزنه نه اونیکه داره دلیل میاره،بد نیست نگاهی به تعصب خودتون هم بندازین

      • بدون نام

        بفکر جیبشونن

    • بدون نام

      جناب حاج اقا
      داری میگی ضد باکتری
      نگفتی ضد ویروسی!؟!؟!؟باکتری و ویروس دوتا چیز متفاوت هستن خاج اقا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انظافت منالایمان

    • بدون نام

      پشماااااااام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم برگام

      • ماتی

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      مردم باید خودشان به فکر سلامتی خود باشند اینها برای جان مردم ارزش قائل نیستند

    • بدون نام

      اصلاچی گفتی.خودت متوجه عرایض ت شدی...اوامر که چ ارض کنم.ع.

    • بدون نام

      جهالت انسان را از بین میبرد.

    • بدون نام

      آقایان محترم شما نوشته تون پربود از ضدباکتری وضدمیکروب خوبه بدونید کرونا ویروس هست نه میکروبه نه باکتری صرفا جهت اطلاع

    • بدون نام

      پس برای مداوا مریض ها را در آنجا قرنطینه کنید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلام مشکوک نیست که می خوان ملت رو دودستی بفرستن اون دنیا

      • بدون نام

        وای بر ما..وای بر جهالت

    • بدون نام

      یه نفر از اول اینا رو واضح توضیح بده .. مگه ویروس خون اشامه که از نقره بترسه نیاد جلو؟میکروب نیست کرونا ویروسه ودرمان ویروس از مسیر درمان میکروب عبور میکنه باید به چیزی بزرگتر فکر کرد ..
      شایدم واقعا اینجوری من بیسواد وعامی بیخبر ..از کسانی که این مقاله رو میخونن میخوام توضیح واضحتری اگه دارن بگن .

    • م

      عجب مگه ویروس می تونه انتخاب کنه

    • بدون نام

      خب استاد اراجیف این نانو باکتری بودن را که با نقره ساخته با عقل انسان بود نه با معجزه ؟

    • بدون نام

      کلا قم و تهران نظر کرده خدا هستن بخاطر همین از چین هواپیما اومد فرودگاه امام تهران و از اونجا چینی ها رفتن قم هیچکدوم از دو شهر و قرنطینه نکردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردی بابا انقدر از تهران بد گفتی

      • بدون نام

        دقیقاً دقیقاً همین طور شد

    • بدون نام

      یک کلام به خاطر نفع شخصی یا نظر شخصی همه بیاید حرم که اگر 100نفر اونجا مریض باشند بشه یک میلیون نفر ...اما به نظر ایشون با دعا و زیارت هیچ کس مریض نمیشه ..مثل اینکه خداوند به انسان عقل داده ..اگر یکی سم بخوره میمیره این دیگه ربطی به خدا و پیغمبر نداره حالا هرچی هم دعا کنه..خدا به انسان عقل داده این داستان و حتما شنیدید و خوندید کاش یک نفر این داستان و بفرسته برای اینها
      حضرت عیسی بر فراز کوهی به نام اریحا بود، که با شیطان مواجه شد. شیطان گفت؛ همان گونه که بیماران را شفا می دهی، مردگان را زنده کن و یا خود را از بالای این کوه پایین بیانداز. عیسی فرمود؛ در شفای بیماران و زنده شدن مردگان من از خداوند اذن داشتم. اما در این مورد خاص اجازه چنین کاری ندارم.
      بنده هیچ گاه در چنین مواردی خدایش را نمی آزماید. آن گاه شیطان از عیسی پرسید: آیا خدای تو قادر است دنیا را داخل یک تخم مرغ جای بدهد؟
      عیسی پاسخ داد؛ پروردگار من از هیچ کاری عاجز نیست، اما چیزی که تو می خواهی عاقلانه نیست.و از کوه به صورت معمول پایین امد...اون حضرت عیسی بود دیگه مگه شما بالاتر هستید؟

    • بدون نام

      مغلطه ای از شیمی وفیزیک قاطی کرده با علم پزشکی میگه نقره خواص نانو ش باعث از بین رفتن باکتری میشه باکتری که به انتی بیوتیک جواب نمده کرونا نه میکروب نه باکتری بلکه ویرورس است
      تفاوت میکروب و باکتری و ویروس نمی دونه

    • سلطان

      امان از .......

    • ali

      به نظرشما چه باید گفت

    • بدون نام

      پس کرونا شناخته شده است که اینا ضدکرونایی هم ساختن...!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
      بیارین مدرسه هارو هم با اونا بسازین

    • !!!!++

      کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی رو که خودش رو زده به خواب نه!

    • محمد رضا اسدی

      السلام علیک یا فاطمه معصومه...عمه سادات ما پناهنده توییم که شفاعت کنی این بلا هم از بین برود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ما بر تو بانوی عزیزمان
        بعد از خدا به شما پناه می بریم بانوی مهربان

      • بدون نام

        خداوند تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می خواهیم. هر که به غیر تو توکل کرد از گمراهان است

    • رضا

      چرا خبر را معکوس انتقال می دهید. عنوان شما نارسا انتخاب شده است. منظور این بوده است که در این زمان آشفتگی، امید مردم را از توسل به درگاه الهی به وساطت اولیا قطع نکنید. این عنوان شما همان نقش مخرب رسانه ای است که گفته شد.

    • رضا

      چرا خبر را معکوس انتقال می دهید. عنوان شما نارسا انتخاب شده است. منظور این بوده است که در این زمان آشفتگی، امید مردم را از توسل به درگاه الهی به وساطت اولیا قطع نکنید. این عنوان شما همان نقش مخرب رسانه ای است که گفته شد.

      پاسخ ها

      • ایمان

        احسنت بر شما موافقم

      • بدون نام

        اره ...توهم توطئه کشته شما رو

    • بدون نام

      جهل و نادانی

    • بدون نام

      باکتری چه ربطی به ویروس داره؟

    • بدون نام

      پس خودت برو اونجا بشین تا مردم بیان دست بوست

    • بدون نام

      این اظهارات باعث تاسفه

    • یک ایرانی

      مزخرفات رو بس کنین .

    • امین

      آدم نمیدونه بخنده گریه کنه

    • بدون نام

      سازه حرم ضد کروناست یعنی چی؟ برادر من
      آخه خوبه اینهمه محب و عاشق اهل بیت میان سمت حرم اگر یکیشون ناقل این ویروس باشه به دیگران منتقل بشه باز هم میگید سازه ی حرم ضد کروناست؟؟
      اونوقت اعتقاد مردم چی میشه؟
      تروخدا با اعتقادات مردم بازی نکنید.

    • بدون نام

      عجب!!!!!!!

    • بدون نام

      یاللعجب!!!!!!

    • :)

      =)))

    • ب پ

      پس اول مسئولین خود را به ضریح بمالند و مصون شوند و اگه جواب داد بقیه برن

    • بدون نام

      خدایا باورم نمیشه این حجم از جهالت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا باورت نمیشه؟

    • بدون نام

      مسئولان نظام،اگر سلامتی مردم برای شما مهم است لطفا قم را قرنطینه کنید.

    • اجبار

      وای خدا خودت پایین بیا

      پاسخ ها

      • ماتی

        خخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      یک انگشتر نقره یه ادم کرونایی رو به اقای سعیدی بدید و بگید یه بوس کوچولو ازش بکنن تا ترس مردم عوام بریزه و ببینن که اقای سعیدی چطور نظریشون رو اثبات میکنن

    • بدون نام

      همه بیماران کرونا رو ببرید اونجا خوب بشن خانواده و پرستار هم نگیرن بمیرن پس

    • بدون نام

      جوک ۹۹

    • بدون نام

      جالبه ستونهای حرم قم ضد کروناییه دست دادن شهردار و استاندار تهران و هواپیمایی ماهان و فرودگاهش ضد کروناییه بقیه مردم و چی فرض کردید شما دو شهر؟

    • بدون نام

      من در این مورد هیچ نظری نمیتونم بدم ولی اون کسی که این مطالب رو گفته اگه به حرفهای خودش ایمان داره مدیون این ملته اگه هر روز خانواده اش رو نفرسته زیارت

    • رضا

      مردم عزیز ایران در منزل خود بنشینید وفقط برای کارهای ضروی بیرون بیاید آن هم با رعایت مسائل بهداشتی اینکه این فلز ضد بیماری است گول نخورید.به فرمان خداوند متعال حفظ سلامت خود و دیگران واجب است.زیارت مستحب.

    • بدون نام

      بعضی وقت ها سکوت بهترین عکس العمله

    • بدون نام

      نقره ضد باکتری هست اما ضد ویروس نیست. خواهش میکنم رعایت کنین و تا زمان ریشه کن شدن بیماری جایی تجمع نکنید

    • دین تحمیق

      من به سازه حرم حضرت معصومه ایمان دارم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .امیدوارم فقط کرونا نگیری

      • دین نفرت

        آفرین گلم

      • بدون نام

        عقل چیز خوبیه .سازه چیه ؟اقا تجمع نکنید چون منتشر میشه این فهمش سخته ؟مگه بحث معماریه؟

    • محمد

      واقعا باید گریه کنیم از وجود چنین آدم هایی مثل ‌شما

    • بدون نام

      اینم یه دروغ دیگه

    • بدون نام

      پس مسولان بعدازاین به انجا پناه ببرند

    • بدون نام

      بترسید ازروزی که خشم مردم شماهاروبگیره

    • بدون نام

      کاشکی ضد فریبکاری هم باشه

    • بدون نام

      کرونا ویروسه نه باکتری نقره دربرابر باکتری مقاومه

    • محمد رضا

      وای از جهل جان جدتون کل شهر قم رو قرنطینه کنید فاجعه ست با این تفاسیر اقایان

      پاسخ ها

      • ا.ع

        اون بالایی هامیگن ازشنبه همهدچیزارومه.بامابیان سواراتوبوس ومتروبشن بدون ایزوله کردن ومحافط.ازفروشگاهابیان خرید کنن مهمان ملت.بامادست بدن.بعدبرن خاک تربت بخورن وبرن قم زیارت .به بچه هاشون بگن بیان ایران اینجاکرونانمیگیرید همه جاارومه بخاطر زیارتگاها..وای ازمردم نادان.چی از این مملکت مونده.بقیش هم کرونامیگیره

    • جابر

      احسنت

    • هموطن

      چقدر خوب! پس تمام طلاب وروحانیون وامام جمعه محترم وخانواده ها واشنایان وبستگانشانشان لطفا سریعا به حرم مطهر بی بی معصومه(س) مراجعت کرده ودر همانجا بمانند تا کرونا مهار شود ،استفاده از ماسک وموادضدعفونی هم نیازی ندارند چون تمام بنا ونقرجات ان ضدویروس است!پس با خیال راحت تشریف ببرند،ولی خواهشا این نسخه را برای مردم عادی وبدبخت وزجر کشیده نپیچند! ممنون

    • mobin

      بابا توروخدا تورو قرآن اینا چیه میگید؟
      باعث مسخره شدن دین و اینا هم میشید بسه دیگه

    • بدون نام

      یادم آمن هتب در فیلم یوزارسیف افتادم

    • بدون نام

      داداش شما مثل اینکه هنوز فرق باکتری و ویروس رو نمیدونی

    • محمد

      دیوانه ان اینا بخدا

    • بدون نام

      با فضای حرم مطهر کاری نداریم مشکل ادامایی هستن که میرن و میان

    • بدون نام

      مسخره کردن مارو

    • سوزوکی

      مردم خودشون باید شعورشون رو بالا ببرن اینا که فکر مردم نیستن وحرف روتعصب فقط میزنن.دقیقا مثل روحانی کتاب سوز هرکس میخواد کرونا بگیره بره تو تجمع بره تو حرم

    • ناشناس

      این ویروسه بایدروسازتون آنتی ویروس نصب کنید.

    • زهره

      باکتری نه ویروس توجه میکنید

    • بدون نام

      من پیشنهاد میدم افراد مبتلا رو ببرید کنار ضریح تا خوب بشن این قدر تخت بیمارستان هم اشغال نشه

    • redtiger

      با آب و تاب تعریف کردی ولی اینجوریام نیست حالا خودتون که گرفتید و مردمی هم که میان جمع میشن بیمار و ناقل شدن اونوقت میفهمید هر چند برای بعضیها دلیل به روشنی آفتاب هم بیاری ابرهای سیاه تفکرش نمیذاره روشنی ببینه

    • بدون نام

      خدا و دین و پیغمبر هم میگه اول عقل و منطق و الان عقل میگه مکانهای ازدحام جمعیت باید هر چه سریعتر تعطیل بشه. تورو خدا دست از این استدلالهای ماورایی و لجاجت بچه گونه بردارید و این مکانها رو چند هفته تعطیل کنید.

    • بدون نام

      آخه چرا دارین اعتقادات دینی مردم را بااین حرفاتضعیف میکنید بخدا مردم بااین حرفا ازدین رانده میشن،توروخدا اول فکرکنید بعدحرف بزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر

    • بدون نام

      تو رو خدا چیزی نگید که مردم به ما بخندن اگه یه بیمار بیاد اونجا چی ، بیماری به همه سرایت میکنه کسی نمیگه ضریح مشکل داره افراد بیمار هستن که ناقل بیماری هستن، اونا مشکلن، تجمع افراد بیماری رو پخش میکنه

    • احمدرضا

      علامه های قرن:چی چی میگین از خودتون؟
      یه سری کلمات قلنبه و سلمبه کنار هم میزارین و به این مردم فهمیده تلقین میکنین که چی؟واقعیت را ببینین ، مملکت را با این حرفاتون به سوی نابودی محض میکشونین

    • بدون نام

      مرغ منجمد خندش میگیره

    • محمد

      ضریح که نانو ذره نقره نیست که،
      بالفرض اگه ازطلا بود، یا بارگاه هایی که غیر از نقره هستند چطور می شود؟
      والا بلا، این اعتقادات شما، با بهتر بگم طرز فهم شما از اعتقادات میتونه واقعا اسیب بزنه.
      در انتها مشخص خواهد شد که چین با اعتقاد کمونیستی و جمعیت یک میلیاردی به نسبت جمعیتش از ما بهتر عمل خواهند کرد. بعدا چه جوابی برای افکار عمومی خواهید داشت که کمونیست هم بودند

    • محمد حیدری

      پشماااام ، شما خجالت نمیکشین تو قرن بیست و یک این اراجیف رو پخش میکنین؟

    • دیــــــنـــــــــــارزهـــــــــی

      خداوندبه شماعقل سلیم بده ،یعنی میدونستنداگربکویندناایمن هستش کاروکاسبیشون بهم میخوره با این کار باتاکتیک ضربه فنی واردشدن وگفتن ضد میکروب ویروسه ،انتظاربیشترازاین هم ازشما نداشتیم وگرنه کاروکاسبی تخته میشوددرش

    • بدون نام

      بزارید مردم به عبادتشون برسن

    • محمد حیدری

      شما خجالت نمیکشین خدایی تو قرن بیست و یک این اراجیف رو نشر میکنیت

    • فاطمه

      پیشنهاد میکنم کتاب سینوهه پزشک فرعون رو مطالعه کنید تا همه چی دستتون بیاد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فاصله بین دین و خرافات، دروغ و راست یک تار موست، ایران دیگر اون کشور جاهل عصر صفویه و قاجاریه نیست برادر

    • بدون نام

      دروغگو میگی

    • بدون نام

      به این محقق باید جایزه داد
      عجب مرد هنرمندی

    • بدون نام

      یعنی مرزهای علمی دنیا رو جا به جا کردن.......

    • رضایییی

      خوب کل مریض هارو ببرین اونجا شفا پیدا کنن. از دیگر کشور هام دعوت کنید به آستان بیان

    • فاطمه.

      جانم.به.فدای.بی.بی.فاطمه.معصومه.دستشون.دردنکنه

    • علی

      بقول خودتون نقره ضد باکتری هست . عامل کرونا ویروس هست پس تاثیری روی او ن نداره

    • رضا

      واقعا این اقدام مستحبی لازم و واجب است

    • بدون نام

      هرجا را تعطیل میکنید بکنید فقط حرم امام رضا رانکنید
      چون ما کاسبی داریم

    • وکیل

      شما که فرق باکتری و ویروس رو نمی دونی آقای حرم مطهر که برای چی الکی آنتی باکتریال رو فریاد می زنی؟ اگه به این راحتی بود که قم نمیشد کانون اول کرونای ایران. اینقدر خرافات به ناف مردم بدبخت نبندین برای یک لقمه نون مفتی که جلوتون میندازن

    • m

      حرم مطهر برای همه مقدسه.ولی ازدحام جمعیت ضده باکتریه آیا؟

    • رضا

      واقعا این امر مستحبی کار درستی است

    • بهزادکشکولی

      دشمن ما دنبال همین کارهاست

    • شرافتمند

      انفولانزاوسارس وکرونامرگ برآمریکا
      چین وایران واتحاددنیامرگ برآمریکا
      بهره برداری سیاسی شیطان ازکرونا
      تحریم داروونفت وغذامرگ برآمریکا

    • بدون نام

      یا فاطمه معصومه.....(س)

    • بدون نام

      اقای حریرچی بجای رفتن به بهترین بیمارستان برو قم میگن خوب میکنه

    • بدون نام

      دست ازین مسخره بازیاتون بردارید وگرنه خدا خودش کاسه کوزتونو جمع میکنه.

    • بدون نام

      حماقت تمامی ندارد

    • بدون نام

      حماقت تمامی ندارد

      پاسخ ها

      • جبار

        از ماست که بر ماست.علم در مقابل مذهب از نظر مذهبیون هیچه

    • بدون نام

      یکی به اینا بگه کرونا ویروسه
      نه باکتری

    • بدون نام

      یکی به اینا بگه کرونا ویروسه
      نه باکتری

    • Saeed

      این پروفسورا هنوز نمیدونن کرونا ویروسه نه باکتری..بعد چه اظهار فصلی میکنن.. در ضمن ای کیو هاا..مگه راه انتقال فقط سطوح اجسامه؟؟

    • بدون نام

      کرونا شرم کن من بیمه حرمم

      پاسخ ها

      • جعفرسعادت

        دوست عزیز درستش اینه که بنده الله بیمه الله باشد

    • حسن بی پدر

      صد رحمت به دروغگو ها

    • زیر خط فقر

      الان بهترین موقع هست.یک عمر دعا کردیم که خدا به امثال اینها عقل بدهد که نداد.خدایا دعایم را تغییر میدهم .بی زحمت به من کرونا عطا بفرما.آمین

    • یک شهروند

      ما دیشب حرم بودیم خیلی غمگین بود حرم خلوت بود. دشمن به اهدافش رسید

      پاسخ ها

      • علی

        خلوت بودن حرم غم انگیزتر است یا از بین رفتن شیعیان (حتی یک نفر)؟

      • بدون نام

        دشمن فرضی.

    • احمد نصیری

      اینها که فرمودید خواص نقره است نه حرم مطهر!

    • بدون نام

      بله درست میگن چیزی ک شفا میده مریص نمیکنه
      بطلب ما بیایم دست بوس

    • شبنم

      ما نفهمیدیم باب عقلای دین مهمه یا خاصیت یون‌های درون نقره!؟ حالا همه اینا چه ربطی به ویروس کرونا داره؟!

    • خوشنام

      اول:
      النظافه من الایمان
      با شتس و شوی حرم مطهر به کدام اصول یا فروع دین آسیب وارد می‌شود؟ یعنی معصومین علیه الاسلام منزل خود را نظافت نمی‌کردند؟ چون معصوم بودند؟
      دوم:
      گفت پیغمبر به آواز بلند
      با توکل زانوی اشتر ببند
      نتیجه:
      نظافت ظاهر حرم مطهر چیزی از معنا و باطن آن مکان کم نمی‌کند.
      باید دید علت واقعی و هدف از مخالفت چیست؟

    • بدون نام

      ۴جهل این جماعت تمومی نداره

    • شهریار

      به یزدان اگر ما خرد داشتیم .
      کجا اینچنین سرنوشتی داشتیم .

    • قاسم

      من سایت who رو گشتم حتی سایت بهداشت و داروی آمریکا و اروپا رو هم گشتم هیچ خبری مبنی بر مرگ ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر به دلیل آنفولانزا در آمریکا یا هر کشور دیگه ای ندیدم بهتره خودتونم سرچ کنین و مدارک اون رو بدین در غیر اینصورت نشر اکاذیب بوده و بیماری هموطنان در حرم نیز پای شما رو اون دنیا خواهد گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرچ کن flu death rate in 2019
        البته ربطی نداره ما مشکل خودمون رو داریم قرار نیست چون خیلی اونجا مردم ما هم بیخیال باشیم

    • بی نام نام

      با این حرفاتون یاد سریال یوسف پیامبر افتادم! کائنان معبد همینجوری با مردم حرف میزدن!

    • آرش

      به یزدان اگر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

    • بدون نام

      و من الله توفيق

    • 007

      خدا شکر گذشتگانمان وقتی میخواستند این ضریح رو بسازند دور اندیشیه درستی داشتند و چون صد هاسال پیش یعنی قبل از کشف انواع ویروسها توسط دانشمندان و محققان به نام،انها ویروسها رو میشناختند و ضریح رو برایه ما ضد ویروس ساختند. بیایید از اجدادمان تشکر کنیم .همانطور که قبل از کشف الکل انها الکل را حرام کرده بودند .

    • کیان

      حماقت در حد بی نهایت

    • :-|

      :-|

    • 007

      من همیشه اولین نفر هستم ولی نظراتم رو چاپ نمیکنید.دارم قهر میکنم.

    • بدون نام نشان

      این ویروس ن خدا میشناسه نه پیغمبراینا میخوان بقیه مردم رو اینجوری بکشن تا ی مدت مردم سرگرم این مریضیا باشن.اگ مثل بقیه کشورا ک الان دارن مرزایران رو بستن ک ویروس وارد نشه داخل کشورشون ایران هم مرزچین روخودش بسته بوداین تلافات نداشت این ویروس واردکشوربشه همه جاترس ازاین بیماری باشه.این طلبه های چینی مریضی اوردن حالاهم زیارت براخودشون واجبتره زیارت قبول باشه ان شالله آقای کرونا ریشه فسادروبرمیداره

    • ابی

      خدا عقل بده

    • ف

      لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق، سلام بر پزشکان وپرستاران که سربازان خط مقدم نبرد با این بیماری هستند ، بنظرم ائمه نیز براین باورند که احتیاط شرط عقل است.

    • الهه

      وقت کردید یکم هم فارسی بگید. خدایا هرکسی تاوان کار خودش رو بده نه تاوان اشتباه و جهالت دیگران را....

    • reza

      این حرفا بعیده ک استان مقدس چنین حرفایی رو بزنه منبعش رو لطفا ذکر کنین تا پیگیری کنیم صحت و سقمش رو.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا هیچ بعید نیست

    • بدون نام

      سازمان بهداشت جهانی این کشف بزرگ روبه ملت ایران مخصوصاقم تبریک گفت،وبه همه دانشمندان دنیاگفت دوای کروناکشف شدوخط تولدنقره قم افتتاح شد.!!!!!کسی زحمت نکشه.

    • بدون نام

      فریب کرونا

    • مصطفی

      اره پرفسور آنفولانزا قرنطینه نمیشه آگه کرون قرنطینه نمیشد از آنفولانزا چند برابر بیشتر میشد

    • محمد یزدانی

      قرون وسطی

    • بدون نام

      برید از حضرت معصومه خجالت بکشید.

    • بدون نام

      خدا عاقبت همه رو بخیر کنه

    • علی

      حرفی ندارم ....

    • بدون نام

      وای بر ما خدایا خودت ریشه انحطاط و بدبختی را بر کن%@

    • مجتبی

      آفرین...

    • مسیحی

      خوب به میمنتومبارکی آقایان واکسن کروناروزودترازچینیهاوآمریکاییهاکشف کردن یه نخودنقره بخوریدحله بعدحضرات یه سؤال داشتم بقول خودتون مسئلتن چراپس حوزه علمیه قم روتعطیل کردید؟!!!مگه روحانیون نمیگن مریض نمیشیم توکل وتوسل ونقره درمانی داریم پس چراتعطیلید؟!!

    • محاصره در وطن!

      اقا باشه اصلا همه قبول دارن حرم ضد عفونی و ضد بیماریهای روحی و جسمی از قبیل کرونا هست ، حالا چه اصراریه که مردم برن...!؟

    • بدون نام

      قرن 21 و اوج جهالت!تاسف

    • جواد

      نوابغ عزیز
      نقره خاصیت آنتی باکریالی داره درست...مام میدونیم.
      کرونا ویروسه
      خدا کنه فرق این دوتارم بدونین

    • بدون نام

      من نفهمیدم حرم دارالشفاست یا نقره باعث شفاست؟اگر با توسل به معصومین (ع) میشه شفا گرفت که البته اگر خدا بخواد میشه
      تو این موقعیت که بیماری اومده نیاز نیست حتما به حرم برید.باید تا جایی که میشه از مکان عمومی دوری کرد.
      پ ن:اینجا معلوم میشه کیا جلوی پیشرفت کشور رو گرفتن

    • بدون نام

      یعنی عملا قصد نسل کشی دارید.
      این حرفها چیه؟

    • بدون نام

      ای خدا خودت رحم کنن فقط خود خودت

    • بدون نام

      فلاکت: ویروس که به سازه ها حمله نمیکند. بدبخت میزنه به ساختار بدنت و نابود میشی. حالا جنگ ویروس با خرافه پرستی شروع شده.

    • بدون نام

      کرونا که سهل است سججیل و ابابیل و طوفان نوح(ع) از جانب خدا بر ما فرود آید حق ما است%@

    • هم وطن

      خدایا یک تیر غیب بفرست منو بکش
      توی این قرن توی این زمونه خدایا منو بکش

    • زینب

      باشه اصلا ضریح خواص آنتی باکتریال داره ولی کرونا ویروسه استاد

    • misa

      hahahahahahahahahahahahahah
      وای خدای من

    • محمد

      متاسفم واقعا ، اینجوری مردم شهید حساب نمیشنا ، فقط تلف میشن،نکنین این کارا رو

    • بدون نام

      اینا همش ازحماقت بعضیا این افرادرو روانه جامعه میکنن

    • منتظر

      حرم معصومین حرم امن الهی است در تمام موارد.
      این گونه مسایل را نباید به نامحرمان گفت عقل آنها کوچک است

    • بدون نام

      امیدوارم به کرونا گرفتار بشه.
      شاید عقلش برگشت

    • بدون نام

      خدایا مارا از دست این افراد بی سواد نجات بده

    • بدون نام

      یا امام رضا خودت کمک کن خواهر بزرگوار وکریمه اهل بیت ع دارن ابروی ...همه چی میبرن ! کلاچهارده قرن از اسلام گذشته وبه لطف اینترنت!خواص یه فلز و توهین ..ونسبت دادن !!!!؟ ده قرن پیش ضریح الومینویم بوده مگه؟ !شورای تامین یه شهر مسلمان وشیعه نشین مسلمان هم اعتقاد دارن چرا باید اینجوری کوبیده و بد دفاع کردن...یعنی این بیانیه ! حرم پدر بزرگوار حضرت معصومه ع را بستن تا مبادا کسی از طریق ازدحام جمعیت و..... دچار ویروس بشن ! استغفار نداره این گفته ها؟

    • بدون نام

      خداوندا شفا بده اول جهل را بعد کرونا را.

    • بدون نام

      هیچ دستی بالاتر از دست خدا نیست عقل هم گنجی هست که بعضیها ازش استفاده میکنند و بهضیها نه؛همه رو همانجا جمع کنیدو دیگران هم دعا مییکنند ببینیم چند نفر بدون مراقبت خوب میشوند جان افراد ساده لوح را اینجوری بیجان نکنید

    • علیرضا

      به جای نطق کردن حرف متخصصان را گوش کنید عمل و احترام به قانون واجب و لازم است

    • بدون نام

      کی حرف تلخ مکر

    • بدون نام

      همین بگویداخبارداغ ازیک ل باسی شماهاهستن

    • روحی

      لکن ان شاء الله خداوند تبارک و تعالی همه ما را آدم کند

    • بدون نام

      سنت دست دادن بعد از نماز جماعت چی

    • رسول

      عزیزم تعصب شدید نیس ما ایمانمون ضعیفه مشکل از خودمونه وگرنه اهل بیت ام الشفا هستند نه خلافش

    • حامد

      اولا نقره و نانو ذرات نقره زمین تا اسمون خواصشون فرق داره دوما ویروس و باکتری فرق دارن سوما نانو ذرات نقره خاصیت زد باکتریایی داره برای چه نو باکتری ؟! نوع گرم ، سرد!!! در آخر لطفا بزرگوارا که باور میکنن میرن همونجا بمونن نچرخن همه جا تا همه رو آلوده کنن

    • حامد

      اولا نقره و نانو ذرات نقره زمین تا اسمون خواصشون فرق داره دوما ویروس و باکتری فرق دارن سوما نانو ذرات نقره خاصیت زد باکتریایی داره برای چه نو باکتری ؟! نوع گرم ، سرد!!! در آخر لطفا بزرگوارا که باور میکنن میرن همونجا بمونن نچرخن همه جا تا همه رو آلوده کنن

    • بدون نام

      :|

    • بدون نام

      اکل شمابریدچندواحدباکتری شناسی وویروس شناسی پاس کنیدبعدبه خودتون اجازه بدیددرموردمواردی که هیچ اطلاعاتی درموردش نداریدنظربدید.

    • بدون نام

      خدا شفاتون بده!

    • بدون نام

      حضرت معصومه اگر قدرتی داشت خودش ضد عفونی بود لازم به آدمی ندارد که ضد عفونی کند پس نتیجه میگیریم که همه خرافات است.خخخخخخررررررااااااافففففففاااااااااتتتتتتتتتتت.

    • بدون نام

      کرونا نیست که ما را می کشد. جهل است

    • مجتبی

      یکی به اینا بگه کرونا ویروس هست . باکتری نیست.

    • علی

      همش چرته چین با اون عظمت دوماه درگیرشه نتونسته جمعش
      کنه بعد روحانی میگه از شنبه همه چی اوکیه
      اصلا تو ایران کرونا ایی وجود نداره

    • مهدی

      ‌اصلا حرف شما درسته و واقعا ضریح ضد باکتریه
      آقای عزیز آقای دانشمند در همه زمینه ها؛ به این موضوع هم دقت کردی که کرونا باکتری نیست بلکه ویروسه
      شما ضریح ضد باکتری دارید ضد ویروس که نداری

    • $@

      خدا خودش کمک کنه

    • بدون نام

      شما رو به خدا قسم میدم اینقدر حرف بدون مطالعه نزنید شما با این حرفهای نسنجیده مردم رو از مقدسات دور میکنید پای جون مردم در بینه شوخی که نیست.

    • بدون نام

      کاش همه کارا با دعا درست میشد پس عقل جایگاهش کجاس ....انخ مائو ...حاجی

    • بدون نام

      واقعا که نادانی انتها ندارد

    • بدون نام

      با سلام و احترام و عشق وادب به حضور پاکان عالم ائمه علیه سلام.
      من در تعجبم در تعجبم...چرا همه امور را باهم ودر کنار هم می گذارید.عقل حکم میکنه احتیاط کن و مواظبت کن...ویروس هم جا و مکان نمی شناسه.درتعجبم از رسانه خبر فوری که چرا اجازه داده این مطلب را به خبر بذاره....

    • بدون نام

      پس چطور حرم امام علی شفا بخش نیست اونجا رو چطور بستند قدرت شفا بخشی این بزرگوار بیشتر هم هست

    • عاقل

      حماقت حد و مرز نداره....
      فقط ای کاش همونجا قرنطینه بشید و همونجا بمونید
      تا آسیبتون به دیگران نرسه

    • بدون نام

      خب اونایی که کرونا میگیرن جای بیمارستان ببرید حرم!!

    • بدون نام

      هیچ ارتباط منطقی و علمی در سطور این بیانیه بیشتر سیاسی، میبینید؟؟؟؟وای به حال مردم بدبخت!!!!

    • یک زیست شناس

      برترین ها من چندین ساله که خواننده‌ی مجله خوبتون هستم. لطفاً جهت آگاهی مردم، بخش زیست شناسی در مجلتون راه اندازی کنید که در اون صرفا مقاله راجع به ساختار ویروس و باکتری بذارید و به زبان ساده فرق بین این دو مورد رو توضیح بدید تا سواد علمی مردم بیشتر بشه.
      خیلی از مردم درک درستی از ماهیت این دو جاندار ندارن که البته حق دارن چون تخصصی زیست نخوندن. شاید اگه با ساختارش آشنا بشن بیشتر بتونن بفهمن که ویروس عقل نداره. همین ویروس کرونا دارای ژنومی بین 26000 تا 32000 اسیدنوکلئیک(واحد سازنده ژن) هست.
      روی سطح سلولهای ما گیرنده وجود داره که پروتئین های مختلف میتونن به اون متصل بشن و سلولها از این طریق با محیط اطراف تبادل انجام بدن تا شرایط طبیعی بدن حفظ بشه(هموستازی). ویروسها هم روی سطح خودشون پروتئین هایی دارن که متاسفانه میتونن از اون طریق به سلولهای ما متصل بشن، وارد سلول بشن و اون رو آلوده کنن و تولید مثل انجام بدن. ویروس کرونا اینکارو با پروتئین اِسپایک انجام میده. الان خیلی از واکسن هایی که دارن برای درمان این بیماری طراحی میکنن بر پایه ی تغییر در همین ساختار پروتئین اسپایک هست. پس نقره تاثیری روی این ویروس نداره. اگه نقره روی ویروس تاثیر داره پس بهتره مردم برن نقره بخرن یا مثلا پماد سیلور (جهت درمان سوختگی) استفاده کنن چون اون هم حاوی نقره هستش!

    • بدون نام

      یون های نقره تون فعال نیست نقره ها به برق وصل تا جریان الکتریسته یون های نقره به حرکت در بیاره و خاصیتت ضد عفونی پیدا کنه

    • @areyobarzan

      به همون خیال خام باشین تا ببینیم چی میشه

    • بدون نام

      خدایا تو را قسمت میدهم کسانی که باعث الوده شدن مردم بقیه استانها به این ویروس شدند به کرونا مبتلا کن تا دست از جهالت بردارند

    • بدون نام

      اسلام با علم مخالف نیست چرا شما علم را زیر سوال میبرید

    • حمزه

      عزیز من کسی را که به زور به حرم نمی برند شما چرا ناراحت هستی شما نرو

    • سعید

      اگه کسی با رعایت مسائل بهداشتی بره زیارت و دست به جایی نزنه مشکلی نداره.بله اعتقاده ما اینه بقاع متبرکه باعث شفای روح و روان و جسم میشه

    • بدون نام

      یا حضرت معصومه خودت دعا کن که اینا سرعقل بیان...

    • م

      کجایی مارتین لوتر..... دقیقا کجایی؟

    • محمد

      اولا ویروس و باکتری باهم تفاوت دارند,دوم کرونا ویروس است نه باکتری جهت اطلاع مردم فهیم ایران

    • عاقل

      سالی بیست هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته میشن.پس مسافرت ها رو هم لغو کنید

    • آرش

      فقط قرنطینه همه روتوهمون حرم قرنطینه کنیدهمونجا مشغول دعا بشن هی نیان تو شهرهای دیگه الوده کنن

    • بدون نام

      خدایا تزویر ریاکاری ! در حد بی نهایت!!!!

    • بدون نام

      اخبار داغ شما هم در ترویج خرافات یدی طولانی داری.

    • بی بصیرت

      در قران به نقل از رسول اکرم آمده قل انما انا بشر مثلکم. یعنی منهم بشری مثل شما هستم

    • یک شهروند

      حرم اهل بیت علیها سلام محل نزول فرشتگان است هیچ میکروب وویروسی ازاونجا انتشار پیدانمیکنه اینها همش کار دشمنه که میخواد اعتقادات مردم راخراب کنه واز امتحانات اخر زمان است ما به لطف خدا وحضرت معصومه هرشب میریم زیارت

    • بدون نام

      ما چند سال هم از قرون وسطی عقب هستیم بعد میگن مملکت چرا به این روز افتاده

    • تی تی

      فقط سسسسکوت

    • بدون نام

      دراسلام حفظ جان افضل واجبات است. وهرکس عملی انجام دهد که میداندممکن است به جسم اوصدمه بخوردویاباعث صدمه به دیگران شودگناه است.

    • بدون نام

      بزرگان،راضی به بیماری هیچ کس نیستن

    • بدون نام

      بوعلی فرمود هر دردی را درمان کردم، جز جهالت را که هیچ مرز و انتهایی ندارد.

    • بدون نام

      بابا درب حرم بی بی رو ببندید
      آخه یکی نیس به ایناها بگه
      به پیغمبر قسم اهل بیت راضی نیستن
      پناه میبریم بخدا
      بابا بی بی معصومه راضی نیس
      خدایا یه پیغمبری به این مملکت نازل کن

    • بدون نام

      خخخخخخخ

    • دختر تاجی

      باکتری چیز های مخرب در بدن انسان و چیز های مخرب گیاهان میش ن ویروس. ویروس ک یعنی میکروب. میکروب هم ک دیگ همه میدونن

    • مهدی

      خبرت هست که مرغان سحر می گویند

      آخر ای خفته سر از خواب جهالت بردار

    • بدون نام

      هنوز که ویروس کرونا ناشناخته است چطور اينو کشف کردند که حرم معصومه ضد کرونا هست!!!

    • محمد رضا

      همون تعداد دانشجویان عراقی و افغانی که با دانشجویان ایرانی توسط هواپیمای ماهان وارد ایران شدند و رفتن زیارت قم بعدش هرکسی رفت زیارت کرونا گرفت علت اصليش همین بوده

    • بدون نام

      اللهم عجل لولیک الفرج. آمین

    • اکبوس؟سر

      دروغ تاکی؟

    • ناشناس

      پس بعد ازاین بیمارهارادرحرم بخوابانید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج