جاباما
۹۶۵۳۵۵
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

دریافت مجوز برای هواپیمای بازگردانده شده تهران-استانبول

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) گفت: با وجود بازگردانده شدن پرواز هواپیمای بدون مسافر این شرکت از سوی مقامات ترکیه، رایزنی‌های خود را از طریق دفتر ایران‌ایر در ترکیه و سفارت ایران در استانبول انجام دادیم و توانستیم مجوز این پرواز را بگیریم و هواپیما به سمت استانبول پرواز کرده تا مسافران ایرانی را باز گرداند.

ایسنا: سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) گفت: با وجود بازگردانده شدن پرواز هواپیمای بدون مسافر این شرکت از سوی مقامات ترکیه، رایزنی‌های خود را از طریق دفتر ایران‌ایر در ترکیه و سفارت ایران در استانبول انجام دادیم و توانستیم مجوز این پرواز را بگیریم و هواپیما به سمت استانبول پرواز کرده تا مسافران ایرانی را باز گرداند.

در پی‌شیوع ویروس کرونا در ایران، برخی از کشورهای همسایه پروازهای مسافری ایران را ممنوع کرده بودند اما برای بازگرداندن مسافران ایرانی به کشور به ویژه از مقاصدی مانند ترکیه هواپیماهای ایرلاین‌های داخلی به صورت یکطرفه و بدون مسافر به فرودگاه‌های این کشورها می‌رفتند و مسافران ایرانی را بازمی‌گرداندند.

این تصمیم در حالی اجرایی می‌شد که ساعاتی پیش هواپیمایی کشور ترکیه با ارسال نامه‌ای هرگونه پرواز ایرانی به کشورش را حتی برای فرود اضطراری و بدون مسافر ممنوع اعلام کرد و هواپیمای تهران - استانبول ایران‌ایر را از میانه راه بازگرداند.

در پی این تصمیم‌گیری مقامات ترک، معصومه اصغرزاده سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پرواز ایران‌ایر که تهران را به مقصد استانبول بدون مسافر و برای بازگرداندن ایرانی‌ها ترک کرده بود، از روی آسمان بازگردانده شد اما با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی دفتر این ایرلاین در ترکیه و سفارت ایران در استانبول توانستیم مجوز را برای این پرواز مجدداً دریافت کنیم.

وی افزود: هواپیمای مورد نظر هم‌اکنون در تبریز سوخت‌گیری کرده و مجدداً به مقصد استانبول در حال پرواز است تا مسافران ایرانی را بازگرداند.

اصغرزاده با اشاره به اینکه پیش از این براساس توافقات صورت گرفته قرار بود تا جمعه هواپیماهای ایرانی بتوانند بدون مسافر به ترکیه بروند و مسافران ایرانی را برگردانند، گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم تا زمانی مسافران ایرانی در ترکیه باقی مانده باشند، بتوانیم پروازهای خود را به همین صورت ادامه دهیم و مسلما همه الزامات بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله ضدعفونی کابین و هواپیما را برای هر پرواز انجام می‌دهیم و این اقدامات همچنان تداوم خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببینید ترکیه جهت حفظ شهروندانش چگونه عمل میکند و مسئولین ما دارند نماز جمعه میگذارند آیا نمی توان در منزل نماز بخوانیم. آیا نباید از تجمعات جلوگیری کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی تدبیری مسولین ماست که اوضاع جامعه به این روز افتاده
        چنان با آب تاب از کنترل این ویروس وبیماری سخن میگویند
        انگار کشور گلو بلبل شده ومردم هیچ ترس وواهمه ای نداشته باشند

      • حسن

        بیچاره ایران دستور روسیه رو اجرا میکنه

    • بدون نام

      بیچاره ترکیه دستور امریکارااجرامیکنه

    • بدون نام

      بابا دست بردارید بگذارید همون جا باشن اگه بیان ایران کرونا میگیرند حداقل اونجا يه ماسکی گیرشان مياد همون تعداد عراقی و افغانی که چین همراه دانشجویان ایرانی وارد کردید کافیه همون ها رفتند قم زیارت مردم قم هم کرونا گرفتند

    • بدون نام

      با سلام ترکیه این جور با ما برخورد میکنه در صورتی ما هیچ وقت پروازهایمان به چین را تحت عناوین متفاوت قطع نکرد یم درست است ما از خیلی مسائل آگاه نیستیم ولی باید اولویت هرکاری سلامت مردم کشورمان باشد خداوند یار ومددکار تمامی پزشکان پرستاران و دستندر کار آن حوزه سلامت باشد

    • اکبر

      چقدر خار وخفیف شدیم بخاطر بی لیاقتی مسئولین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج