۹۶۵۴۰۷
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

مربیان ما به‌جای دلال‌ها دنبال مطالعه باشند

خیلی وقت است که دیگر در فوتبال کشور به‌دنبال کارشناسان علمی و با دانش بالا نیستیم و هر‌کسی‌که یک روز فوتبال بازی می‌کرد و حالا کنار گود ایستاده را بدون حتی یک کلاس مربیگری، کارشناس می‌نامیم و شاید یکی از دلایل رکود فوتبال ما، قهر کارشناسان با‌کلاس با رسانه‌ها باشد.

فرهیختگان: خیلی وقت است که دیگر در فوتبال کشور به‌دنبال کارشناسان علمی و با دانش بالا نیستیم و هر‌کسی‌که یک روز فوتبال بازی می‌کرد و حالا کنار گود ایستاده را بدون حتی یک کلاس مربیگری، کارشناس می‌نامیم و شاید یکی از دلایل رکود فوتبال ما، قهر کارشناسان با‌کلاس با رسانه‌ها باشد. چند روز قبل مرتضی محصص در تمرینات پرسپولیس حضور یافت و همین موضوع بهانه‌ای شد تا با او تماس بگیریم. گفت‌وگو با محصص را در زیر می‌خوانید.

در تمرین پرسپولیس دیده شدید، دلیل خاصی داشت؟

بله، دلیل حضور من در تمرین پرسپولیسی‌ها به‌خاطر آقای مطهری بود. ایشان در کلاس پرولایسنس حضور داشتند و یکی از آیتم‌های امتحان ایشان نحوه اجرای تمرینات بود که آن روز انجام داد. البته در این کلاس نفرات دیگری مثل آقایان دایی، مهاجری، خطیبی و منصوریان هم حضور داشتند که به غیر از آقای منصوریان سایر نفرات آزمون آخر دوره خود را سپری کردند.

واقعا این کلاس‌ها چیزی هم به مربیان ما اضافه می‌کند؟

نمی‌توان با یک دوره فکر کنیم که همه‌چیز تمام شده است. مربیان ما باید مطالعه خود را بالا ببرند چراکه در دنیا همه‌چیز سال‌به‌سال در‌حال تغییر است. من روزی که در تمرین پرسپولیس حضور پیدا کردم انتظار داشتم چند مربی جوان را روی سکوها ببینم، اما متاسفانه هیچ‌کس نبود و این ضعف فوتبال ماست. مربیان خوبی داریم که باید به‌جای رفتن به سمت دلال‌ها به‌دنبال دانش‌افزایی باشند.

جلال چراغپور معتقد است که مربیان ما اطلاعات در لحظه ندارند و به همین دلیل در آسیا به مشکل می‌خوریم.

با تمام احترام و علاقه‌ای که به آقای چراغپور دارم باید بگویم که با نظر ایشان مخالفم. فوتبال بازی عقاید است و تنها ایراد مربیان ما این است که از ارتباط با مهد فوتبال دنیا و آسیا دور هستیم. باید بستری مهیا کنیم که مربیان ما با فوتبال روز دنیا ارتباط بگیرند. من و چراغپور بیرون گود هستیم، اینکه چرا نتیجه نمی‌گیریم را باید از مربیان تیم‌هایمان بپرسید.

نداشتن آنالیزور یکی دیگر از ضعف‌های فوتبال ما از نگاه چراغپور بود.

نیمکت مورینیو را دیده‌اید؟ چند نفر او را کمک می‌کنند؟ آنالیزور‌های ما کدام کلاس معتبر را گذرانده‌اند؟ فقط آقای حسینی که با تیم‌های ملی کار می‌کند با هزینه شخصی دوره‌های خوبی را پشت سر گذاشته است. کلاس‌های آنالیز برای مربیان ما به‌شدت لازم است. چراکه آنها باید بتوانند حریفان خودشان را در یک نگاه آنالیز کنند و تمرینات پیش‌بازی خود را براساس نقاط ضعف و قوت حریف بچینند، نه اینکه ما هر روز مثل روز قبل تمرین کنیم و تنها کارمان تغییر سیستم تیم در هر بازی باشد. به‌نظر‌من سیستم یک عدد است و باید روی روش بازی و تاکتیک‌هایی مثل لحظه انتقال به حمله و دفاع کار کنیم. فن خال گفت در تیم‌ملی هلند ۱۱ مربی در زمین داشت. این یعنی سرعت بازی آنقدر بالا است که حتی زمان انتقال حرف از نیمکت به زمین هم وجود ندارد و بازیکن باید به‌حدی از دانش یک مربی برسد که خودش در لحظه تصمیم بگیرد. تمام اینها در دسترس است به‌شرط آنکه ما فضای یاس و ناامیدی را از خود دور کنیم و از آدم‌هایی که انرژی منفی می‌دهند فاصله بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجیدجلالی پشمک چی میخواهدازمرلی گری گم بش

    • بدون نام

      آخه خودت چند ساله تو فوتبالی چه کار کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج