۹۶۵۵
۳ نظر
۵۰۹۸
۳ نظر
۵۰۹۸
پ

درمانگران طب سنتي و مكمل به شما جواب مي‌دهند

لاغر شدن با روش های سنتی/ تصويرسازي ذهني کنید

بسياري از افراد براي داشتن تناسب اندام از شيوه‌هاي درماني مختلف استفاده مي‌كنند. گروهي به سراغ رژيم‌هاي درماني مي‌روند و با اصلاح شيوه تغذيه به كاهش يا افزايش وزن خود براي رسيدن به وزن استاندارد تلاش مي‌كنند اما گروه ديگري نيز در اين ميان وجود دارند كه از تكنيك‌هاي طب مكمل در جهان و كاربردهاي طب سنتي ايران براي درمان چاقي و اضافه وزن يا افزايش وزن استفاده مي‌كنند.

لاغر شدن با روش های سنتی/ تصويرسازي ذهني کنید
لاغر شدن با روش های سنتی/ تصويرسازي ذهني کنید

بسياري از افراد براي داشتن تناسب اندام از شيوه‌هاي درماني مختلف استفاده مي‌كنند. گروهي به سراغ رژيم‌هاي درماني مي‌روند و با اصلاح شيوه تغذيه به كاهش يا افزايش وزن خود براي رسيدن به وزن استاندارد تلاش مي‌كنند اما گروه ديگري نيز در اين ميان وجود دارند كه از تكنيك‌هاي طب مكمل در جهان و كاربردهاي طب سنتي ايران براي درمان چاقي و اضافه وزن يا افزايش وزن استفاده مي‌كنند. خوشبختانه امروزه تاثيرات مثبت اين شيوه‌هاي درماني به‌منظور اصلاح وزن و رسيدن به تعادل و توازن براي بسياري از مردم و متخصصان و درمانگران آشكار شده و از اين روش‌هابراي درمان بيماران خود استفاده مي‌كنند. در اين مقاله با بررسي ديدگاه‌هاي ۳ شيوه درماني طب سوزني چين، طب سنتي ايران و تكنيك‌هاي درماني‌آرام‌بخشي جسم و روح در مكتب طب سنتي هند، راهكارهاي رسيدن به تناسب اندام و كاهش وزن را بررسي مي‌كنيم.


تفاوت اضافه وزن با چاقي چيست؟

فرد چاق فردي است كه غذاي دريافتي او در طول روز از ميزان استاندارد و متعادل آن بيشتر باشد. اگر ميزان چربي در بدن بيشتر از 20 درصد حد متعادل باشد به فرد چاق مي‌گوييم و درصورتي كه ميزان چربي به 12تا20 درصد حد متعادل برسد او را در گروه افرادي كه دچار اضافه وزن هستند، قرار مي‌دهيم. براي بررسي بهتر اين موضوع مي‌توان به تعريف وزن استاندارد كه سازمان جهاني بهداشت ارائه كرده نيز اشاره كرد. بنابر‌اين تعريف، هر انسان نسبت به فرم بدن و قد خود ‌بايد وزني متعادل داشته باشد كه از اين وزن با عنوان وزن استاندارد ياد مي‌شود. براي پيدا‌كردن وزن استاندارد براي هر فرد، فرمولي ساده وجود دارد و آن تقسيم وزن بدن افراد به كيلوگرم بر قد آن‌ها به متر به توان 2 است، حاصلي كه از اين تقسيم به‌دست مي‌آيد، نشانگر اين مطلب است كه آيا فرد به وزن استاندارد نزديك است يا خير. عدد به‌دست آمده در مردان اگر بالاي 27 و در خانم‌ها بالاي 25 باشد، نشان‌دهنده چاقي فرد محسوب مي‌شود. به‌عنوان مثال اگر فردي 75 كيلوگرم وزن داشته باشد و قد او 5/1 متر باشد حاصل اين تقسيم عددي برابر 3/33 مي‌شود كه در هر حال نشانه يك خانم يا آقاي چاق است.


چرا چاق مي‌شويد؟

عموما فاكتورهاي متفاوتي در بروز اضافه وزن و به‌دنبال آن چاقي در افراد مختلف ديده مي‌شود. اختلالات عصبي، وجود بيماري‌هاي غدد، ناهنجاري در سيستم متابوليك بدن، نامناسب بودن رژيم غذايي، زمينه ارثي، سن و ‌تحرك‌نداشتن از جمله عمده‌ترين دلايل ابتلا به اضافه وزن و چاقي در افراد است اما از ديدگاه طب سنتي چين، چاقي‌ها به ۳ دليل در بدن به‌وجود مي‌آيند. گروه اول افرادي را شامل مي‌شود كه ميزان انرژي چي در طحال آن‌ها كم است و به‌اصطلاح اين افراد دچار كمبود انرژي چي در طحال هستند. گروه دوم افرادي هستند كه ميزان انرژي چي در كليه آن‌ها پايين است و گروه سوم افرادي هستند كه ميزان انرژي چي در طحال يا معده آن‌ها زياد است.


چگونه اشتها را كنترل كنيم؟

بيماراني كه براي درمان چاقي به متخصصان طب سوزني چين مراجعه مي‌كنند پيش از هر چيز مشاوره و معاينه مي‌شوند.در‌حقيقت متخصص شرح حالي از آن‌ها را دريافت مي‌كند و با ميزان اشتها، ميزان حساسيت‌ها و عصبانيت آن‌ها، تغييرات غذايي، ساعت خواب، وضع مزاجي، علائم تنفسي و ميزان چربي موجود در بدن آن‌ها آشنا مي‌شود. پس از آن به تشخيص نوع چاقي، فرم آن و دلايل آن مي‌پردازد.
  • در نوع اول چاقي، بيماراني وجود دارند كه به هيچ وجه نمي‌توانند جلوي اشتهاي خود را بگيرند و ميل به خوردن در آن‌ها زياد است. اين گروه از بيماران اغلب دچار يبوست هستند و رنگ زبان آن‌ها قرمز يا زرد است. اين افراد عموما در اندام‌هاي تحتاني خود دچار چاقي و اضافه وزن هستند. متخصص طب سوزني با بررسي نبض و ديگر حالت‌هاي بيمار درمان خاصي را براي او تجويز مي‌كند و پس از آن با كمك سوزن‌هاي يك بار مصرف طب سوزني كه ويژه اين كار است بخش‌هايي از بدن او را تحريك كرده و به اين ترتيب ميزان انرژي چي و جريان خون را در طحال و معده اين فرد تنظيم مي‌كند تا اشتهاي كاذب او به مرور كم شده و او به وزن استاندارد نزديك شود.
  • در نوع دوم چاقي، افرادي وجود دارند كه عموما افراد بي‌اشتهايي هستند اما با توجه به بي‌اشتهايي باز هم چاق هستند و چاق مي‌شوند. در اين افراد عموما علائم خستگي و ضعف در اندام‌ها ديده مي‌شود و به‌طور كلي افرادي رنگ پريده هستند. اين افراد با وجود بي‌اشتهايي چاق مي‌شوند. براي اين گروه نيز كه چاقي و اضافه وزن آن‌ها بيشتر در ناحيه صورت، گردن و شكم نمايان است درماني در طب سوزني چين وجود دارد كه به كنترل و ايجاد تعادل در جريان چي و جريان خون در بدن مي‌پردازد. در اين شيوه متخصص طب سوزني علاوه بر سوزن از شيوه‌اي به نام «موكساباسيون» نيز استفاده مي‌كند. در اين شيوه از گياهي به اسم موكسا براي درمان بهتر استفاده مي‌شود.
  • در نوع سوم چاقي، ميزان انرژي چي در معده و طحال افزايش يافته اما ميزان اين انرژي در كليه‌ها كم است. كه در اين شيوه نيز با طب سوزني امكاني براي درمان وجود دارد.


اسپاسم عروق را درمان كنيد

اگر در گروه افراد مبتلا به بيماري‌هايي مانند ديابت، بيماري‌هاي كليوي و ناراحتي‌هاي دستگاه گوارش قرار نمي‌گيريد، مي‌توانستيد از فرصت به‌دست آمده در ماه رمضان علاوه بر آن‌كه براي پاكسازي روح خود استفاده مي‌كنيد به‌منظور بهبود وضعيت و عملكرد اندام‌ها و دستگاه‌هاي دروني خود نيز بهره‌مند شويد. همان‌طور كه مي‌دانيد روزه گرفتن علاوه بر فوايد روحي كه دارد مي‌تواند به‌عنوان يك شيوه مناسب براي پاكسازي جسم نيز مورد استفاده قرار گيرد. بنابراين مي‌توان از اين فرصت استفاده كرد و با پرهيز‌هاي غذايي كه در طول روزهاي اين ماه وجود دارد براي كاهش وزن اقدام كرد. به اين ترتيب كه با كاهش يك وعده غذايي از ۳ وعده غذاي اصلي و مصرف موادغذايي مفيد، كم كالري و سرشار از سبزي‌ها و ميوه‌هاي تازه و مفيد و گنجاندن انواع خوراك‌هاي مغذي در وعده سحري و افطار مي‌توان به نتيجه مطلوب نزديك شد. متاسفانه بسياري از مردم در اين ماه برخلاف انتظار با افزايش وزن روبه‌رو مي‌شوند زيرا در فاصله افطار تا سحر دائم در حال خوردن خوراكي‌هاي مختلف هستند درحالي‌كه سلامت‌ترين شيوه براي باز كردن روزه، افطار كردن با سوپ يا معجون عسل ۴ مغز و مصرف شامي سبك يكي، دو ساعت بعد از افطار است. اين شيوه يكي از بهترين شيوه‌ها براي پاكسازي اندام‌هاي دروني، تقويت آن‌ها و ايجاد تعادل و تناسب در اندام بزرگسالان است.


با چاقي كودكان چه كنيم؟

درمان چاقي در كودكان و نوجوانان با استفاده از تمرينات سالم‌سازي‌ جسم و ذهن بسيار موثر است، زيرا تكنيك‌هاي آرام تمرينات سالم‌سازي‌ جسم و ذهن كمك مي‌كند تا كودك راحت‌تر به چربي سوزي نزديك شود.
حركت‌هاي شديد همواره با سوزاندن قند بدن همراه است درحالي‌كه تمرينات آرام‌سازي‌ جسم و ذهن بدن را به‌گونه‌اي هدايت مي‌كند كه چربي‌هاي اضافه بدن از بين مي‌روند. اين تمرينات تاثير فوق‌العاده‌اي بر لاغر شدن كودكان چاق و تسريع روند چربي سوزي در بدن آن‌ها دارد.

در حقيقت اين روش‌ها به كودكان كمك مي‌كند تا به جاي از دست دادن قند بدن‌شان، به‌طورمستقيم با از بين رفتن چربي‌ها و سوزاندن آن‌ها به لاغر‌شدن خود كمك كنند.


با تصويرسازي ذهني لاغر شويد

روش ديگري كه در تمرينات ذهني سالم‌سازي‌ جسم و ذهن براي درمان چاقي وجود دارد، تصويرسازي و تمرينات ذهني است كه براي گروه بزرگسالان پيشنهاد مي‌شود.

در اين شيوه فرد با تصويرسازي و تجسم خلاق، خود را لاغر فرض مي‌كند و به دليل اين تصوير‌سازي‌، حركاتش به‌گونه‌اي تنظيم مي‌شود كه روي بخش‌هاي چاق متمركز شده و به لاغر شدن آن بخش‌ها به‌طور ناخودآگاه كمك مي‌كند. به‌عنوان مثال افرادي كه در ناحيه كمر و شكم خود دچار افزايش وزن هستند با تمركز و تصوير‌سازي‌ و همين‌طور با انجام تمرينات ذهني مي‌توانند به كاهش وزن موضعي اين ناحيه كمك كرده و ظرف مدت كوتاهي نتيجه خوبي از اين شيوه درماني دريافت كنند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

لاغر شدن با روش های سنتی/ تصويرسازي ذهني کنید


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • razieh

      lotfan adress doctori ke teb sozani anjam midahad ra barayam ersal konid

    • اون

      kمن به این تجسم اعتقاد دارم فکر می کنم جواب بده کناره ورزش و رژیم صحیح. البته عجله نباید کرد چون من و شما 2 3 ماهه چاق نشدیم

    • سیدمحمدمهدی حبیب زاده

      عالی بود اصلاعاتم بیشترشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج