جاباما
۹۶۵۶۲۵
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

گشت نیروی دریایی هلند در تنگه هرمز

هلند یک فروند کشتی نیروی دریایی این کشور را درقالب ماموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز مستقر کرد.

ایرنا: هلند یک فروند کشتی نیروی دریایی این کشور را درقالب ماموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز مستقر کرد.

به گزارش روز پنجشنبه مجله آنلاین «نیوی رکوگنیشن» (navyrecognition)، نیروی دریایی هلند کشتی HNLMS De Ruyter را برای شرکت در ماموریت امنیتی اروپا و به منظور آنچه کاهش تنش در منطقه عنوان شده، به تنگه هرمز اعزام کرده است.

دریاسالار «راب کرامر» معاون فرمانده نیروی دریایی هلند به خدمه این کشتی گفت: این ماموریتی در ارتباط با عبور آزاد است. وی افزود: حضور شما در این منطقه، حائز اهمیت است.

ماموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز تحت هدایت فرانسه قرار دارد و از ابوظبی مدیریت می شود. بلژیک، دانمارک، آلمان، یونان، ایتالیا و پرتغال نیز از این ماموریت حمایت می کنند.

فرانسه ماه گذشته از آغاز مأموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز با محوریت اطمینان از آزادی ناوبری در خلیج فارس خبر داد.

دولت فرانسه پس از تصمیم گیری برای شرکت در یک ائتلاف بین المللی تحت رهبری ایالات متحده در حمایت از نفتکش‌ها و آزادی ناوبری در خلیج فارس به دنبال گزینه جایگزین امنیتی اروپا در تنگه هرمز برآمد.

در همین زمینه، وزارت نیروهای مسلح فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که ناوچه کوربرت فرانسه گشت زنی را در تنگه هرمز آغاز کرد و در دو هفته آینده یک ناوچه هلندی به وی می‌پیوندد.

گشت نیروی دریایی هلند در تنگه هرمز

این درحالی است که ایران بارها اعلام کرده است که امنیت این منطقه جز با همکاری کشورهای همسایه میسر نخواهد شد.

کره جنوبی نیز تحت فشار سیاسی آمریکا تصمیم به اعزام نیروی نظامی به خلیج فارس و تنگه هرمز گرفت. وزارت دفاع کره جنوبی رسما اعلام کرد که این کشور یک ناوشکن و همچنین ۳۰۰ سرباز به تنگه هرمز اعزام خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که حفظ امنیت خلیج فارس تنها با همکاری دسته‌جمعی کشورهای منطقه تامین می شود و حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان نیز در سفر به سازمان ملل متحد و شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی طرح ابتکار صلح هرمز را مطرح کرد که بر اساس آن ایران با همکاری کشورهای منطقه امنیت منطقه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را تامین می‌کند. در این طرح ابتکاری مطرح شده است که حضور نیروهای خارجی برای آبراه‌های جهانی، منطقه، امنیت کشتیرانی و نفت مشکل‌زا و خطرآفرین است.

امنیت درون زا و پرهیز از مداخلات خارجی نکته اصلی در سخنان محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و موضوعی کلیدی در ابتکار صلح هرمز است. در طول تاریخ دیده ایم که حضور نیروهای بیگانه عامل اصلی ناامنی در منطقه است و قطعا امنیت باید برای همه کشورهای منطقه و توسط خود آنها تامین شود. منطقه نباید جولانگاه حضور بیگانگان شود، انواع ائتلاف های نظامی چه ائتلاف ضعیفی که آمریکا ساخته و چه ائتلاف اروپایی که بهانه تامین امنیت کشتیرانی را مطرح می کنند، موجب افزایش بیشتر ناامنی خواهند شد.

سیاست آمریکا در منطقه‌ خلیج فارس، دریای عمان و منطقه‌ غرب آسیا ایجاد نا امنی است تا بتواند سلاح های خود را بفروشد و پایگاه های بیشتر و نفوذ بیشتری در منطقه داشته باشد، آمریکایی‌ها این سیاست را طی دهه‌های گذشته در منطقه اعمال کرده اند، اکنون اروپا نیز همین سیاست را در پیش گرفته است.

ائتلاف های خارجی که در منطقه حضور دارند نه تنها باعث امنیت بیشتر منطقه نمی شوند بلکه منطقه را امنیتی کرده و صرفا منافع و اهداف خود را دنبال می کنند. آن چیزی که در درازمدت می تواند امنیت منطقه را حفظ کند، خود کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از اروپا اومده آسیا و تنگه هرمز

    • بدون نام

      شیربچه هامون خیلی راحت با یه موشک کارش رو یکسره میکنند

    • بدون نام

      یکمقدارکرونابه اینهابدهیم که فراری بشونند!خخخخ

    • بدون نام

      این عوضی ها بدتر از امریکا هستن شاید دوست دارن پایگاه اونا مانند عین الاسد شود.

    • بدون نام

      دیگه دزدی نمیتونن کنن چقد بد شد سلاح هم نمیتونن بفرستن حیف حوثی ها یمن حیرون شدن با این همه ناوشکن اروپایی که وارد منطقه شده

    • محمد

      خلیج فارس مثل حیاط خلوت شده. همه میان و میرن. انگار پیک نیک شده.

    • بدون نام

      توطئه گری گروه سران اجلاس که با میزبانی فرانسه ، برقرار شد حالا با گذشت چندین ماه فتنه آنها برای کشورمان آشکار گردیده، و اولین اقدام آنها بر خواسته هایشان مردود شدن FATF و تحریم و تورم بوده و بعد ایجاد نا امنی در حوزه خلیج فارس و بروز اختلافات در منطقه ، اینها همه و همه یک طرف سکه بازی، برای این احمق ها( آمریکا و فرانسه و انگلیس و اسرائیل ) است و مغزهای آنها در همفکری با یکدیگر کوچکتر از مغز یک‌ گنجشک میباشد که بخواهند وارد آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز شوند باز هم در تئوری ساختگی این دشمنان به یاری خداوند و قدرت او بر ارتش و سپاه مقتدر کشورمان ، آنها بازنده ۱۰۰٪ خواهند بود و کنار خواهند کشید به خواست خداوند ارحم الرحمین .
      مرگ بر آمریکا و متحدانش .

    • منتظرالقائم

      علائم ظهور آخرالزمان ازشرق عالم وغرب عالم آغاز شد.شیعیان
      ظهور برای جنگ جهانی سوم (جنگ آخر الزمان) آماده باشند.
      مهدی موعود عج ظهور میکند. اللهم عجل الولیک الفرج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج