جاباما
۹۶۵۷
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

فقط لازم است روش‌هاي درست اين كار را بلد باشيد

مرتب‌ ترين آشپزخانه دنيا

يكي از جاهايي كه نظم و ترتيب آن از تمام بخش‌هاي خانه مهم‌تر است آشپزخانه است. جالب است كه آشپزخانه بيشتر از بقيه بخش‌هاي خانه نامرتب مي‌شود چون پر از وسايل خرده‌ريزي است كه هميشه از آن‌ها استفاده مي‌شود.

مرتب‌ ترين آشپزخانه دنيا
مرتب‌ ترين آشپزخانه دنيا

نظم و ترتيب برقرار كردن در خانه از آن كارهاي سهل و ممتنع است. در عين حال كه به‌نظر راحت مي‌رسد اما خسته‌كننده و طاقت‌فرساست. يكي از جاهايي كه نظم و ترتيب آن از تمام بخش‌هاي خانه مهم‌تر است آشپزخانه است. جالب است كه آشپزخانه بيشتر از بقيه بخش‌هاي خانه نامرتب مي‌شود چون پر از وسايل خرده‌ريزي است كه هميشه از آن‌ها استفاده مي‌شود و دقيقا به دليل همين وسايل زياد، مرتب كردن آن هم سخت است. شما با رعايت چند تكنيك ساده مي‌توانيد اين كار سخت را براي خودتان راحت كنيد.


اين تكنيك‌ها را امتحان كنيد

  • آرد، شكر، چاي و حبوبات را در ظرف‌هاي مخصوص يك شكل و يك‌اندازه نگهداري كنيد. اين كار كمك مي‌كند، كابينت اين وسايل مرتب به‌نظر برسند. سعي كنيد در اين ظروف محكم بسته شوند تا مواد‌غذايي شما تازه بمانند.
  • براي كمد ادويه‌ها و سبزي‌هاي خشك هم فكر ظروف يك شكل باشيد. اگر كسي غيراز شما در خانه آشپزي مي‌كند، اسم هر ادويه يا سبزي را روي آن بچسبانيد تا با هم جابه‌جا نشوند.
  • براي نگهداري قاشق و چنگال‌ها بعد از شست‌وشو، جاي جداگانه‌اي از جاظرفي اختصاص دهيد. برداشتن قاشق و چنگال از بين ظروف خشك شده مشكل‌ساز خواهد شد.
  • وقتي مي‌خواهيد قابلمه‌ها را در كابينت بچينيد آن‌ها را به‌ترتيب اندازه درون هم قرار دهيد و درهاي آن‌ها را كنار هم به ديوار پشتي كابينت تكيه دهيد تا جاي كمتري اشغال شو‌د.
  • هر بخش از يخچال را به ماده غذايي خاصي اختصاص دهيد تا براي پيدا كردن يك قوطي نوشابه لازم نباشد كل يخچال را زير و رو كنيد و آن را به هم بريزيد.
  • براي كشوي قاشق و چنگال‌ها از ظروف تقسيم بندي شده استفاده كنيد تا كشوي مرتبي داشته باشيد. قاطي‌شدن چاقو با قاشق اصلا خوشايند نيست.
  • تعدادي ظرف پلاستيكي با اندازه‌هاي مختلف خريداري كنيد تا بتوانيد باقيمانده غذاها را بسته‌بندي كنيد و مرتب و منظم در يخچال قرار دهيد.
  • تا جايي كه مي‌توانيد كابينت‌هاي‌تان را طبقه‌بندي كنيد تا بتوانيد منظم‌تر وسايل‌تان را در آن بچينيد. ظروف كوچك را در ظروف بزرگ بگذاريد تا از فضاي كابينت حداكثر استفاده را كرده باشيد.
  • دستمال‌هاي مخصوص تميز كردن بخش‌هاي مختلف را جداگانه در چند كيسه نگه‌داريد و همه را در يك كشو بچينيد.
  • كنار ظرف‌شويي جايي براي نگهداري صابون، اسكاچ و مايع ظرف‌شويي به ديوار بزنيد تا بتوانيد از تمام فضاي ظرف‌شويي استفاده كنيد.
  • تخم‌مرغ‌ها را در جا تخم‌مرغي بگذاريد و از قرار دادن كيسه‌هاي پلاستيكي زياد در يخچال اجتناب كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مرتب‌ ترين آشپزخانه دنيا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      خدا رو شکر که همه ی موارد بالا رو رعایت میکنم پس به خودم امیدوار شدم ممنون از مطلب جالبتون

    • سودا

      مطالب جالبی بود.مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج