جاباما
۹۶۵۷۷۴
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا مسئولین بیشتر مبتلا شدند؟

عبدی نوشت: البته واضح است که تعداد مسئولین در میان مبتلایان زیاد نیست ولی با توجه به تعداد بسیار کمتر انها در جامعه؛ همین که تست چند نفر آنان مثبت شود خیلی است. چرا این اتفاق افتاده است؟

عباس عبدی تحلیلگر اصلاح طلب درباره شیوع ویروس کرونا نوشت:

البته واضح است که تعداد مسئولین در میان مبتلایان زیاد نیست ولی با توجه به تعداد بسیار کمتر انها در جامعه؛ همین که تست چند نفر آنان مثبت شود خیلی است. چرا این اتفاق افتاده است؟

به نظرم تعدادشان خیلی بیشتر هم خواهد شد. سعی می‌کنم چند دلیل را که به ذهنم می‌رسد عرض کنم.

اول از همه این که کرونا از قم شروع شده. اگر مثلا از بلوچستان بود چنین تبعاتی نداشت. چون رفت و آمد مسئولین با قم یا افراد انجا بسیار زیاد است.

دوم این که خیلی دیر متوجه وجود بیماری شدند. دوران نهفتگی زیاد این بیماری موجب شد که سرهای مسئولین بیش از اندازه زیر برف بماند. احتمالا هر گاه نشانه‌ای احتمالی هم از ویروس دیدند، پیش خودشان گفتند انشالله گربه است.

سومین دلیل به نظرم رواج سبک زندگی خطرناک میان آنان است. همه گمان می‌کنند باید با دیگران یک چاق‌سلامتی و روبوسی و حتی معانقه یا بغل کردن داشته باشند و الا تعبیر به کم محلی کردن خواهد شد. اصولا در این فرهنگ برخی کارها سوسول‌بازی تلقی می‌شود.

چهارمین دلیل احتمالا رواج یا رسوب نگاه تقدیرگرایانه است. نگاهی که برای آرامش فردی بد نیست ولی برای اداره امور بسیار زیان‌بار و خطرناک است.

پنجمین دلیل مهمترین است. بیشتر بودن ابتلای مسئولین لزوما فرض درستی نیست! زیرا آمار موجود ربطی به مبتلایان ندارد. بلکه مربوط به تست‌شدگان است، و الا مبتلایان واقعی هزاران نفر هستند.

اکنون به دلیل محدودیت کیت‌های ازمایش، فقط از کسانی که وارد مرحله حاد می‌شوند تست می‌گیرند در حالی که مسئولین عزیز ما خیلی زودتر از این مرحله تست می‌دهند و در نتیجه طبیعی است که زود خوب می‌شوند و به سرِکارهای خود باز می‌گردند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسم انوشه

      دیرو زود داره سوخت وسوز نداره

    • بدون نام

      باز هم می گوییم خدا را شکر

    • بدون نام

      چون مسئولین خیلی حق مردم را خوردن ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج