جاباما
۹۶۵۹۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خسارت ۲۲میلیارد دلاری کرونا به گردشگری جهان

به گفته‌ مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری، شیوع ویروس «‌کرونا» می‌تواند ۲۲ میلیارد دلار خسارت برای گردشگری جهان به بار بیاورد.

خبرگزاری ایسنا: به گفته‌ مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری، شیوع ویروس «‌کرونا» می‌تواند ۲۲ میلیارد دلار خسارت برای گردشگری جهان به بار بیاورد.

به نقل از آر اف آی، تاکنون بیش از ۲,۷۶۰ نفر که اغلب چینی بودند جان خود را در اثر ابتلا به ویروس «کرونا» از دست داده‌اند و بیش از ۸۱ هزار نفر در ۴۵ کشور مختلف به این ویروس مبتلا شده‌اند.

«گلوریا گوئوارا» - مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری - در گفت‌وگو با یک نشریه اسپانیایی بیان کرد: «با این که هنوز برای اطلاع پیدا کردن از این موضوع زود است، اما شورای جهانی سفر و گردشگری با همکاری موسسه تحقیقاتی «آکسفورد اکانامیک» برآورد اولیه‌ای انجام داده که به واسطه آن دست کم ۲۲ میلیارد دلار خسارت برای حوزه گردشگری جهانی تخمین زده شده است.»

او افزود: «این برآورد بر اساس بحران‌های مشابه پیشین همچون بیماری «سارس»‌ یا ویروس «H۱N۱» و آمارهای ارائه‌شده درباره خساراتی که از سفر نکردن گردشگران چینی در هفته‌های اخیر منتشر شده، صورت گرفته است. چینی‌ها گردشگرانی هستند که در حین مسافرت بیش از هر گردشگر دیگری خرج می‌کنند.»

میزان خسارت برآوردشده که تقریبا با ۲۰.۲ میلیارد یورو برابری می‌کند، خوش‌بینانه‌ترین آمار احتمالی ارائه‌شده از سوی موسسه «آکسفورد اکانامیک» است که یازدهم فوریه منتشر شد و در خلال آن به فرضیه احتمالی کاهش ۷.۰ درصدی سفرهای خارجی توسط شهروندان چینی اشاره شد.

اما اگر بحران شیوع ویروس «کرونا» به اندازه بحران ویروس بیماری «سارس» طول بکشد،‌ این رقم می‌تواند تا دوبرابر یعنی به ۴۹ میلیارد دلار نیز برسد. ویروس بیماری سارس از ماه نوامبر سال ۲۰۰۲ شیوع پیدا کرد و در جولای ۲۰۰۳ کنترل شد.

اگر مدت زمان شیوع ویروس «کرونا» بیش از بحران ویروس بیماری «سارس» باشد، خسارت واردشده می‌تواند به ۷۳ میلیارد دلار نیز برسد.

اقتصادهای وابسته به گردشگری چین همچون «هنگ کنگ»، «تایلند»، «ماکائو»، «‌فیلیپین» و «‌کامبوج» ‌ بیش از همه دچار خسارت خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج