۹۶۵۹۴
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

طرز تهیه ژله های نعناعی چندلایه

ظرفی را چرب کنید و سپس با دستمال، آنها را تمیز کنید. این کار باعث می شود که ظرف کمی چرب باشد و در عین حال ژله های شما چرب نشوند و مزه روغن نگیرند.

طرز تهیه ژله های نعناعی چندلایه

برترین ها:

مواد لازم:

• 3 بسته ژلاتین بدون طعم

• 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائوی غیر شیرین

• 1 قوطی کوچک شیر پرچرب

• نیم فنجان کرم کاکائو

• 2 قاشق غذاخوری شکر (اختیاری)

• نیم فنجان کرم نعناعی

• کلوچه شکلاتی (برای تزئین)

• خامه پرچرب (برای تزئین)

طرز تهیه ژله های نعناعی چندلایه

دستور تهیه:

۱- ظرفی را چرب کنید و سپس با دستمال، آنها را تمیز کنید. این کار باعث می شود که ظرف کمی چرب باشد و در عین حال ژله های شما چرب نشوند و مزه روغن نگیرند.

۲- نیم فنجان آب داخل قابلمه کوچکی بریزید و یک بسته از ژلاتین بدون طعم را در آن خالی کنید و بگذارید یکی دو دقیقه خیس بخورد. اجاق را روشن کنید و آن را روی شعله متوسط حرارت دهید و گاهی هم بزنید تا ژلاتین حل شود.

۳- یک قاشق غذاخوری پودر کاکائوی غیرشیرین داخل آن بریزید و هم بزنید تا حل شود. سپس آن را از روی شعله بردارید و یک یا دو قاشق غذاخوری شیر پرچرب و نیم فنجان کرم کاکائو در آن بریزید و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. آن را در ظرفی که آماده کرده اید بریزید و در یخچال بگذارید تا حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ببندد.

۴- در حالیکه لایه شکلاتی در حال آماده شدن است، دو لایه سبز را درست کنید. یک و یک چهارم فنجان آب در قابلمه کوچکی بریزید و ۲ بسته ژلاتین بدون طعم در آن خالی کنید و بگذارید یکی دو دقیقه خیس بخورد. اجاق را روشن کنید و آن را روی شعله متوسط بگذارید و گاهی هم بزنید تا ژلاتین حل شود. یکی دو قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود (شکر اختیاری است، ولی بهتر است اضافه کنید تا کمی مزه نعناع را بهتر کند). آن را از روی شعله بردارید و نیم فنجان کرم نعناعی اضافه کنید.

۵- یک فنجان از این مایع سبز را در ظرف جداگانه ای بریزید. حدود یک چهارم فنجان شیر پرچرب به مخلوط باقیمانده (نیم فنجان) اضافه کنید. باید حالا یک لایه سبز روشن و یک لایه سبز کرمی داشته باشد و هر کدام حدوداً یک فنجان باشند. بگذارید هر دو در دمای اتاق سرد شوند.

۶- وقتی لایه شکلاتی کاملاً بست، لایه نعناعی کرمی را اضافه کنید و آن را در یخچال بگذارید تا ۱۵ دقیقه دیگر بماند و آن لایه نیز تا حدودی ببندد. آخرین لایه نعناعی را اضافه کنید و بگذارید حداقل ۴ ساعت در یخچال بماند.

۷- وقتی ژله آماده سرو کردن شد، به آرامی لبه های آن را از ظرف جدا کنید و آن را روی بشقاب مخصوص بگذارید و به مکعب های مساوی تقسیم کنید. سپس این مکعب ها را با خامه و تکه های کلوچه شکلاتی تزئین کنید و سرو نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پروانه گودرزی

      باسلام کرم نعناع چی هست از کجا تهیه کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج