جاباما
۹۶۶۰۳۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

هیات روسی با تعلیق مذاکرات، آنکارا را ترک کرد

هیأت روسیه که برای انجام هماهنگی درباره سوریه به آنکارا سفر کرده بود از عدم ادامه مذاکرات و ترک پایتخت ترکیه خبر داد.

خبرگزاری فارس: هیأت روسیه که برای انجام هماهنگی درباره سوریه به آنکارا سفر کرده بود از عدم ادامه مذاکرات و ترک پایتخت ترکیه خبر داد.

وزارت خارجه ترکیه شامگاه جمعه خبر داد که هیئت روسیه که برای نشست‌های فنی درباره سوریه در آنکارا حضور داشت آنکارا را ترک می‌کند و نشست‌های دوطرفه ادامه نخواهد یافت.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «به طرف روسی درباره ضرورت آتش‌بس دائم در ادلب و عقب‌نشینی نیروهای نظام سوریه به مرزهای توافق سوچی تاکید کردیم.»

هیات روسی با تعلیق مذاکرات، آنکارا را ترک کرد

هیئت روسیه در حالی آنکارا را ترک می‌کند که قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روزهای ۵ و ۶ مارس (۱۵ و ۱۶ اسفند)درباره موضوع سوریه با یکدیگر دیدار کنند.

از سوی دیگر منبعی مسؤول در وزارت خارجه سوریه جمعه (نهم اسفند) در مورد تحولات اخیر ادلب گفت: «تبلیغات دروغینی که ترکیه و کشورهای غربی علیه سوریه طی روزهای گذشته انجام دادند، حمایت آن‌ها به ویژه رژیم ترکیه از گروه‌های مسلح تروریستی طی سال‌های گذشته را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد که آن‌ها برای اجرای نقشه‌های خود علیه خواسته‌های مردم سوریه از جمله نابودی تروریسم در این کشور، سرمایه‌گذاری کرده و روی این نقش‌ها حساب باز کرده بودند».

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیروهای ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می افتاد و شماری از نیروهای ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردغان دست نشانده ترامپ شده

    • مهدی

      حاکم عثمانی در جلد اردوغان!

    • مهدی راستخدیو

      خیلی مسخره هست ترکیه میاد از تروریسم هایی که زیر چتر حمایتش هستن دفاع می‌کنه ومستشارهاش کشته میشن بعد دولت سوریه وروسیه که قانونی در سوریه هستن ودارن با تروریستها مبارزه میکنن رو مقصر می‌دونه .یکی نیست بگه اردغان احمق تو توسوریه چه غلطی میکنی تو خودت متجاوز هستی وباید بری بیرون

    • بدون نام

      نیروهای ترکیه داخل خاک سوریه جه غلطی مکنند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج