جاباما
۹۶۶۰۹۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آموزش پرستاران با بیمارستان واقعیت مجازی

راه اندازی بخش واقعیت مجازی(VR) در بیمارستان‌ها روشی برای یادگیری مهارت‌های مراقبت‌های بهداشتی بدون تأثیر منفی بر روی بیماران واقعی است.

ایسنا: راه اندازی بخش واقعیت مجازی(VR) در بیمارستان‌ها روشی برای یادگیری مهارت‌های مراقبت‌های بهداشتی بدون تأثیر منفی بر روی بیماران واقعی است.

به نقل از نیو اطلس، دانشگاه میدلسکس لندن(Middlesex) در حال آموزش دانشجویان پرستاری، کودکان و مامایی در محیط‌های واقعیت مجازی برای مقابله با ماجراهایی است که در محیط‌های واقعی در معرض آنها قرار خواهند گرفت.

محیط آموزش واقعیت مجازی توسط گروه "شبیه سازی پزشکی آکسفورد"(OMS) تهیه می‌شود که سال گذشته یک اورژانس مراقبت‌های بهداشتی آزمایشی را در چندین سایت خدمات ملی بهداشت در جنوب انگلستان مستقر کرد. این سیستم در حال حاضر برای پرستاران دانشجوی سال سوم و دکترهای کودکان در حال گذراندنِ طرح بکار گرفته می‌شود و دانشجویان مامایی نیز تا اواخر امسال به آن دسترسی خواهند یافت.

بخش دیجیتالی شده بیمارستان، دانشجویان را با ۲۰ مشکل مختلف مراقبت‌های بهداشتی از طریق هدست Oculus Rift VR شامل بیماران با مشکلات تنفسی، دیابت، سپتیسمی یا گندخونی، آلرژی شدید و بیماری انسداد مزمن ریوی آشنا می‌کند. کارآموزان می‌توانند با بیماران به شکل مجازی ارتباط برقرار کنند، بیماری‌های آنها را تشخیص دهند و با بهترین درمان واکنش نشان دهند.

سپتیسمی یا گَندخونی نوعی التهاب است که سراسر بدن را فرا می‌گیرد و به دلیل عفونت پیش می‌آید.

پس از اتمام تمرینات توسط دانشجویان در این سیستم، یک موتور تحلیلی نتایج کار آنها را گزارش می‌دهد و بازخورد تمرینات و درجه بندی نتایج را برای مربیان ارائه می‌دهد.

آموزش پرستاران با بیمارستان واقعیت مجازی

"فیونا ساترز" گفت: شبیه سازی باید خوب باشد، بنابراین شما باید از یک ابزار ارزیابی بسیار قوی به رهبری افراد با تجربه استفاده کنید که به طور مؤثر در برنامه درسی تعبیه شود. بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند بازخورد خوبی بگیرند و ببینند چقدر خوب عمل کرده‌اند و نتایج را مورد بحث قرار دهند. بنابراین این فناوری به دانشجویان این امکان را می‌دهد که بدون عواقب دچار اشتباه شوند.

راه اندازی این بخش واقعیت مجازی در دانشگاه میدلسکس لندن اولین اقدام این دانشگاه در راستای فراهم کردن محیط‌های آموزشی شبیه سازی شده نیست، بلکه سال گذشته نیز یک بخش مجازی چهار تختخوابی افتتاح کرد که شامل یک مدل انجام عمل زایمان شبیه سازی شده برای انجام زایمان‌های طبیعی و شرایط اضطراری با امکان تولد یک نوزاد است که حرکت می‌کند و نفس می‌کشد و می‌تواند به درمان پاسخ دهد. همچنین یک مدل برای آموزش آناتومی انسان و اسکن سونوگرافی در این دانشگاه با استفاده از این فناوری تهیه شده است.

این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه‌هایی است که پلت‌فرم آموزش پزشکی "OMS" را در دسترس دانشجویان پرستاری قرار می‌دهد.

دکتر "جک پوتل" از OMS گفت: ما "OMS" را توسعه داده‌ایم، زیرا معتقدیم که آموزش متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در یک محیط انعطاف پذیر و با خطر صفر، مراقبت از بیماران را در سراسر جهان متحول می‌کند. ما هنگامی که به واسطه تجربه کردن می‌آموزیم، بهترین چیزها را یاد می‌گیریم و سیستم ما به کاربران اجازه می‌دهد تا این کار را بدون اینکه جان بیماری را در معرض خطر قرار دهند، انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج