جاباما
۹۶۶۱۸۲
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

صادرات صابون ممنوع شد

رئیس انجمن تولید‌کنندگان محصولات شوینده ظرفیت تولید محصولات شوینده را در کشور سه برابر مصرف داخل عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن تولید‌کنندگان محصولات شوینده ظرفیت تولید محصولات شوینده را در کشور سه برابر مصرف داخل عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه اخیر، صادرات صابون و آب ژاول نیز علاوه بر صادرات محصولاتی مانند ژل ضد عفونی‌کننده، ممنوع شده و وزارت صنعت این موضوع را به ما اعلام کرد که ما نیز از تولید‌کنندگان خواسته‌ایم که آن را رعایت کنند.

بختیار علم‌بیگی اظهارکرد: توزیع محصولات ضد عفونی‌کننده و ژل ضد عفونی‌کننده از روز گذشته در برخی میادین میوه و تره‌بار آغاز شد و امروز نیز این توزیع در برخی ایستگاه‌های مترو شروع شده است.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر ۱۰۰ واحد تولید‌کننده محصولات شوینده آمادگی خود را برای تولید محصولات مورد نیاز بازار اعلام کرده‌اند، افزود: در حال تامین مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه‌ها هستیم که خوشبختانه این مواد اولیه نیز ایرانی و از داخل قابل تامین هستند.

علم‌بیگی با بیان اینکه طی روزهای آینده توزیع مواد ضد عفونی‌کننده و شوینده‌ها در کشور گسترده‌تر خواهد شد، افزود: طی ۱۰روز آینده بازار به شرایط معمولی برمی‌گردد. البته مردم باید از انبار کردن این کالاها در خانه جلوگیری کنند.

به گفته وی هر سال همزمان با ایام عید نیاز بازار به محصولات شوینده افزایش می‌یابد که امسال این موضوع با شیوع بیماری کرونا همزمان شده است.

* داروخانه‌ها تا ۱۰ روز آینده از مواد ضد‌عفونی‌کننده اشباع خواهند شد

رئیس انجمن تولید‌کنندگان محصولات شوینده همچنین از تحویل ژل ضد عفونی‌کننده به ۷۰۰ داروخانه طی روز گذشته خبر داد و گفت: در عرضه محصولات ضد عفونی‌کننده به صورت گسترده در کشور عمل خواهیم کرد.به طوری که تا ۱۰ روز آینده داروخانه‌ها نیز از این محصولات پر خواهند شد.

علم‌بیگی با بیان اینکه توزیع محصولات ضد عفونی‌کننده را در فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های پروانه داری که مرکز پخش هستند نیز انجام می‌دهیم، افزود: حتی روز گذشته مایع ضد عفونی‌کننده در ظرف‌های ۴ لیتری در بازار شوش توزیع شد.

وی از مردم خواست که نگرانی در مورد تامین محصولات شوینده نداشته باشند چنانکه هیچ سالی با مشکل کمبود روبه‌رو نبوده‌ایم.

* ظرفیت تولید مواد شوینده سه برابر نیاز داخل است

رئیس انجمن تولید‌کنندگان محصولات شوینده ظرفیت تولید محصولات شوینده را در کشور سه برابر مصرف داخل عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه اخیر، صادرات صابون و آب ژاول نیز علاوه بر صادرات محصولاتی مانند ژل ضد عفونی‌کننده، ممنوع شده و وزارت صنعت این موضوع را به ما اعلام کرد که ما نیز از تولید‌کنندگان خواسته‌ایم که آن را رعایت کنند.

علم‌بیگی همچنین با اشاره به سرعت صدور پروانه تولید محصول ضد عفونی‌کننده از سوی سازمان غذا و دارو، ‌گفت: در زمان شیوع آنفلوآنزا طی ماه‌‌های قبل نیز این اقدامات در مورد تولید مواد ضد عفونی‌کننده صورت گرفت ولی بعد از آن با توجه به اینکه تولید، با صرفه نبود، کارخانه‌ها به تغییر محصولات تولیدی‌شان ادامه ندادند اما دوباره با افزایش نیاز بازار، تغییر پروانه تولید به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدو

      پس علت گرونی صابون گلنار صادراته....انشاءالله ارزون میشه..تولید کننده ها24ساعته د تلاشند ولی بازم کمبود داریم.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شانس آوردیم دهه ۶۰نیست واگرنه صابون گنده ها بودسفید پیچ میخورد بایدازاین نوع صابون استفاده میکردیم...

    • بدون نام

      به نظرتون ده روز زیاد نیست با خود امروز نزدیک بیست روز میشه تو داروخلنه نه ژل هست نه ماسک دست شما درد نکنه تو تهران که داردخانه هاش هیچ چی ندارند اونوقت شما تازه بعد ذه روزبیناری وعده ده روز بعد رو میدید بابا دست مریزاد یه زا و ماسک نیست اگه زلزله بیدفته تهران که. فقطبوی تعفت ازش بلند میشه تا شماها دست به کار شید

    • بدون نام

      مگر مرزی هم بازه که صادر هم بکنید

    • بدون نام

      کشور داریم نمونه تا دیروز این اجناس کسی نگاه نمیکرد خوب شد کرونا اومد تا یک عده نامرد از این موقعیت سواستفاده کنن وبا چند برابر کردن قیمت جیب مردم رو خالی کنن بجای ارزون کردن تو این شرایط اقتصادی وکمک به هم وطنان فکر جیبهای کثیف شون هستن لعنت خدا برشما....

      پاسخ ها

      • ضحا

        نه الانم صادرکنید...دست برندارید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج