جاباما
۹۶۶۲۸۵
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

روحانی در تماس تلفنی با امیر قطر چه گفت؟

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز ویروس کرونا به یک مشکل جهانی تبدیل شده و همه ملت‌ها و دولت‌های جهان باید در کنار هم بوده و با کمک به یکدیگر هرچه زودتر از این مشکل عبور کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز ویروس کرونا به یک مشکل جهانی تبدیل شده و همه ملت‌ها و دولت‌های جهان باید در کنار هم بوده و با کمک به یکدیگر هرچه زودتر از این مشکل عبور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با وی، گفت: سفر جنابعالی به تهران در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌ها موفقیت آمیز بوده و امیدوارم در دیدار سران دو کشور در آینده در دوحه برای توسعه روابط و همکاری‌های فی‌مابین گام‌های موثرتری برداشته شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ویروس کرونا به یک مشکل جهانی تبدیل شده و همه ملت ها و دولت‌های جهان باید در کنار هم بوده و با کمک به یکدیگر هرچه زودتر از این مشکل عبور کنند، اظهار کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای مدیریت و کنترل شیوع این ویروس انجام داده است.

روحانی با اشاره به ضرورت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان همه کشورهای منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص تبادلات تجاری و صادرات کالا در حال اجرای پروتکل‌های بهداشتی خاصی است و بر این امر اهتمام دارد.

رئیس جمهور افزود: همچنین برای رفت و آمد مسافران دو کشور هم پروتکل بهداشتی ویژه‌ای در نظر گرفته شده که با رعایت آن می‌توانیم پروازها را بین دو کشور به حالت عادی برگردانیم.

روحانی با اشاره به ضرورت همکاری دو کشور در تامین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز برای مقابله با این ویروس، خاطرنشان کرد: علاقه مند به توسعه همکاری‌های مشترک بهداشتی دو جانبه و منطقه‌ای با همه کشورهای منطقه هستیم؛ ظاهرا هیچ کشوری از این بیماری مصون نخواهد بود و همگان ناگزیر از تبادل تجربیات و امکانات برای عبور از این مشکل خواهیم بود.

رئیس جمهور ضمن ابراز امیدواری از گسترش همکاری‌های همه جانبه تهران-دوحه، گفت: امیدوارم مسئولان در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قطر که در ماه آینده تشکیل می شود زمینه توسعه مناسبات فی مابین را فراهم کنند.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی، با ابراز خرسندی از سفر موفقیت آمیز خود به ایران، گفت: امیدوارم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد ادامه گفتگوهای سران دو کشور در دوحه باشیم.

امیر قطر همچنین با آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران و اعلام همبستگی دولت و ملت قطر با دولت و ملت دوست و برادر ایران در مقابله با این ویروس و ابراز همدردی با خانواده جان باختگان، گفت: مطمئن هستیم جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانایی و تخصص پزشکان و مدیران بخش سلامت خود قادر به کنترل و عبور از این شرایط هستند.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان در زمینه توافق بر پروتکل‌های مشترک بهداشتی و همکاری‌های وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور در راستای انجام تبادلات تجاری و رفت و آمد اتباع دو کشور،گفت: دولت و ملت قطر خود را در کنار مردم و دولت ایران می بینند و از هرگونه کمک و همکاری در راستای مقابله با این بیماری دریغ نخواهیم کرد.

شخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین بر ضرورت گسترش تعاملات و همکاری‌های همه جانبه تهران- دوحه در راستای تسریع در اجرای توافقات فی مابین در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قطر تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امروز شنبه هست ها !‌!! یادته چی گفتی

      پاسخ ها

      • تع

        خب ادارات رفتن سرکار دیگه حالا نصف وقت

    • بدون نام

      چرا تدبیر ندارن

    • بدون نام

      هیج بفکر رزمندگان وجان بازان نیستی همرز م دلاور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج