جاباما
۹۶۶۴۰۰
۲ نظر
۵۰۶۸
۲ نظر
۵۰۶۸
پ

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹

سدان کوچک تویوتا آنقدر در دنیا محبوب است که هم‌زمان در پنج قاره مونتاژ می‌شود. مونتاژ سالانه این خودرو به اندازه کل صنعت خودرو ایران است.

روزنامه هفت صبح: در روز‌هایی که تب و تاب فراگیری ویروس کرونا در جهان به سرخط خبر‌های رسانه‌ها تبدیل شده، تویوتا کورولا محصول برجسته صنعت خودرو ژاپن رکورد جدیدی در زمینه فروش جهانی از خود به جای گذاشته است. شواهد و آمار‌های مختلف نشان می‌دهد عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹ هنوز هم در اختیار تویوتا کورولا قرار دارد. وب‌سایت فوکوس توموو، اما دقیقاً تعداد فروش جهانی هر مدل را اعلام کرده است.

در این فهرست، کورولا توانسته با یک خیزش بلند، حکمرانی جهانی خود را تداوم بخشد. این ماشین که سال ۱۹۶۶ برای سلطه بر بازار خودروی دنیا متولد شد، در سال ۲۰۱۹ رسماً به رکورد فروش ۵۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان حمله کرد. نسل دوازدهمین کورولا که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده، فعلاً در سه نسخه سدان، هاچ‌بک و استیشن با پیشرانه‌های قدرتمند و نمونه‌های هیبریدی در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا عرضه شده و احتمالاً رشد فروش خود را سال ۲۰۲۰ هم ادامه می‌دهد. اینجا سراغ هفت خودرو برتر لیست خرید مردم جهان از بازار خودرو رفته‌ایم.

۱. تویوتا کورولا

تیراژ: یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۹۹۰ دستگاه

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹

تنها خودرویی است که در هر پنج قاره دنیا تولید می‌شود و تویوتا آن را در کارخانه‌های مختلفی در سراسر جهان شامل برزیل، کانادا، چین، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، ایالات متحده، تایوان، تایلند، ویتنام، ترکیه و ونزوئلا روی خط تولید دارد. کورولا سال‌هاست که در صدر لیست پرفروش‌ترین خودرو‌های دنیا قرار دارد و سهم آن از کل بازار خودروی دنیا چیزی بین ۱.۳ تا ۱.۵ درصد بوده است. سهم بازار کورولا در سال ۲۰۱۹ نیز ۱.۴ درصد بوده است.

۲. فورد ۱۵۰-F

تیراژ: یک میلیون و ۷۶ هزار و ۵۵۱ دستگاه

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹

در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودرو‌های دنیا نیز مثل قبل پرفروش‌ترین پیکاپ تاریخ یعنی فورد سری F قرار گرفته است. این پیکاپ ۴۵ سال است که پرفروش‌ترین خودروی بازار ایالات متحده محسوب می‌شود و از سال ۲۰۱۶ نیز عنوان دومین خودروی پرفروش دنیا را هم به خود اختصاص داده است. سری F در سال ۲۰۱۹ نیز با اختلاف و حاشیه امنیت خوبی در جایگاه دوم قرار گرفته است. البته فروش این پیکاپ محبوب ۱.۱ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است که این می‌تواند به دلیل افزایش سن آن باشد. به همین دلیل فورد هم‌اکنون در حال آماده‌سازی نسل جدید سری F است که اولین عضو این خانواده یعنی F۱۵۰ به زودی رونمایی خواهد شد.

۳. تویوتا راوفور

تیراژ: ۹۳۱ هزار و ۸۵۲ دستگاه

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹

در جایگاه سوم نیز یکی دیگر از تاریخ‌سازان صنعت خودروسازی یعنی تویوتا راوفور قرار دارد تا سه سکوی پرفروش‌ترین خودرو‌های دنیا در اختیار ماشین‌های نمادین تاریخ باشد. رافور یکی از اولین کراس‌اوور‌های دنیا محسوب می‌شود و کلاسی که امروزه به شدت محبوب شده را به نوعی این ماشین بنیان نهاد. راوفور برای اولین بار ۲۱ سال پیش به بازار آمد و هم‌اکنون در بهترین شرایط در کل تاریخ خود قرار دارد. این کراس‌اوور ژاپنی از سال ۲۰۱۸ عنوان سومین خودروی پرفروش دنیا را در اختیار دارد و از سال ۲۰۱۰ تاکنون جایگاه خود را ۱۴ پله ارتقا داده است.

۴. هوندا سیویک

تیراژ: ۸۲۱ هزار و ۳۷۴ دستگاه

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹

رقیب سنتی تویوتا کورولا با همه تلاشی که دارد، قادر به مهار رقیب نیست. سیویک که در مدل‌های متنوعی عرضه می‌شود با افتی محسوس نسبت به سال قبل جایگاه چهارم خود را در بین محبوب‌ترین اتومبیل‌های جهان حفظ کرده است. البته این خودرو از ناحیه برادرش C-RV و طیف وسیعی از کراس‌اوور‌های شهری تهدید می‌شود.

۵. هوندا C-RV

تیراژ: ۸۱۸ هزار و ۹۸۱ دستگاه

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹

کراس‌اوور محبوب ژاپنی همچنان پشت سر تویوتا راو ۴ و بالاتر از فولکس واگن تیگوان و نیسان ایکس تریل سال ۲۰۱۹ را به پایان برد. هوندا C-RV که در آمریکای شمالی و چین به‌شدت محبوب است، یک سال درخشان را پشت سر گذاشت و ۱۲ درصد هم رشد کرد.

۶. فولکس واگن تیگوان

تیراژ: ۷۴۱ هزار و ۲۹۷ دستگاه

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹

با تولید در دو نسخه ساده و کشیده بدنه، توانسته جایگاه برجسته خود در بازار جهانی را حفظ کند. گرچه ۷.۵ درصد افت فروش را هم تجربه کرد. این خودرو که در ایران هم عرضه شد، یکی از بهترین ساخته‌های صنعت خودرو آلمان و نماینده این کشور در جمع پرفروش‌ترین محصولات صنعت خودرو در جهان است.

۷. دوج رام

تیراژ: ۷۳۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه

تویوتا کرولا؛ پرفروش‌ترین خودروی دنیا در سال ۲۰۱۹

وانت پیکاپ برجسته دوج یکی از بهترین سال‌های عمرش را سپری کرده و شواهد از رشد چشمگیر و ۱۷.۴ درصدی‌اش در این مدت حکایت دارد. این خودرو که در بازار آمریکای شمالی خود را به یک قدمی فورد اف ۱۵۰ رسانده، امسال یکی از بدترین شکست‌ها را به رقیب سنتی‌اش شورولت سیلور ادو تحمیل کرد و امید‌ها برای رشد فروش گروه فیات - کرایسلر را بیشتر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه کسی تویوتا کرولا نمیخوره خطری هست

    • بدون نام

      پراید رو نگفتید جاسوسا چرا از پراید نمیگید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج