۹۶۶۵۱۸
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

استاندار تهران: شاید طرح ترافیک را حذف کنیم

استاندار تهران در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در مقابله باکرونا به کاهش ساعت اداری در سطح استان اشاره کرد و افزود: تمامی صنایع استان که امکان تولید اقلام بهداشتی دارند، برای تسهیل تولید بسیج شده‌اند.

ایسنا: انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در برنامه‌ای تلویزیونی در تشریح اقدامات انجام شده در سطح استان تهران در مقابله با ویروس کرونا ضمن قدردانی از اقدامات صداوسیما و مطبوعات در حوزه آموزش‌های مقابله با این ویروس گفت: علت کاهش ساعت کاری ادارات بیشتر با هدف تحقق دو موضوع برجسته شدن کاهش رفت و آمدهای شهری و جلوگیری و پرهیز از تجمعات بوده است.

وی افزود: قطعا با این کاهش ساعت کاری جلسات که در ادارات بیشتر در ساعت‌های بعدازظهر بود و خود نوعی تجمع قلمداد می‌شود و همچنین موضوع ناهار کارکنان منتفی می‌شود که بدین ترتیب این تصمیمی کارشناسی بوده که البته اعلام شده افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و یا بیماری‌هایی همچون دیابت و نارسایی‌های عروقی دارند و ریسک‌پذیری بالایی دارند نیازی نیست که در محل کار خود حاضر شوند. ما از طریق این کاهش ساعت کاری می‌خواهیم حد تماس و ریسک‌پذیری را پایین بیاوریم.

استاندار تهران: شاید طرح ترافیک را حذف کنیم

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت در مبادی ورودی شهرهای مختلف تیم‌های پزشکی استقرار پیدا کرده است و از طرق مختلف همچون تب‌سنج‌ها به نوعی غربالگری را انجام می‌دهند و افرادی که ریسک و احتمال ابتلا به بیماری را دارند را تشخیص می‌دهند. در مسیر جلوگیری از تردد و سفر شهروندان به تمام هتل‌ها و مهمان‌پذیرها ابلاغ شده که نسبت به عدم پذیرش افراد اقدام کنند لذا در همینجا از شهروندان می‌خواهیم که از هرگونه تردد غیرضرور به ویژه سفر خودداری کنند. در حال حاضر تمامی سرویس‌های بهداشتی عمومی در سراسر کشور تعطیل شده است. قطعا آموزش و همکاری مردم در مقابله با این ویروس اثربخش‌ترین شکل ممکن اقدامات است. البته استانداران مهمانپذیر نیز تدابیر لازم را برای جلوگیری از سفر افراد اتخاذ کرده‌اند.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی درخصوص تعطیلی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این خبر توسط مجلس اصلاح شد و مقرر شد کمیسیون تلفیق از فردا کار خود را شروع کند و با اتمام کار کمیسیون تلفیق سهم علنی برای بررسی بودجه سال آینده تشکیل خواهد شد.

وی درخصوص انجام پروازهای شرکت ماهان به شرکت چین و انتقادهایی که در این زمینه نیز وجود داشت، گفت: در ارتباط با 57 دانشجویی که از چین به کشور برگشتند، پروتکل‌ها به صورت کامل اجرایی شد، تست‌ها انجام و پس از قرنطینه مرخص شدند. هواپیمایی ماهان به یکی دیگر از شهرهای چین به غیر ووهان که مرکز این ویروس بود، پروازهایی داشت. می‌شد که این پروازها کم و یا حتی انجام نشود. البته باید به این نکته هم باید توجه داشته باشیم که حتی جاهایی که پرواز هم نبوده این ویروس رفته است. باید آرامش و سلامت روان مردم به طور جد مدنظر قرار گرفته شود. این ویروس با یک ضدعفونی دست از بین می‌رود و میزان مرگ و میر آن نسبت به ویروس‌های قبلی بسیار کمتر است.

بندپی ادامه داد: پیک این ویروس در هفته جاری و هفته آینده خواهد بود و ما آمادگی کامل برای کنترل موارد و اقدامات را داریم.

استاندار تهران درخصوص کشف اقلام بهداشتی احتکار شده در سطح استان تهران نیز گفت: پیشنهادی به قوه قضاییه ارائه کرده‌ایم که هرکدام از اقلام بهداشتی که کشف شد شامل مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌ها دیگر به انبارهای تملیکی نرود و سریعاً توزیع شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استان‌های درگیر که شامل 18 استان هستند، آزمایشگاه‌های مرجع برای تشخیص این ویروس را در استان‌های خود تشکیل داده‌اند و ظرف هفته آینده تعداد آنها افزایش پیدا خواهد کرد. خوشبختانه با دوراندیشی دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران، هر بیماری که نیازمند بستری باشد ظرفیت بستری در استان وجود دارد. تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و همه دستگاه‌های مربوطه پای کار آمده‌اند. همچنین حدود 400 تخت بیمارستانی جدید داریم که اگر نیاز باشد برای بستری شدن این بیماران می‌توانیم از آنها بهره بگیریم.

وی ادامه داد: محیط های حمل‌ونقل عمومی توسط شهرداری‌ها ضدعفونی گندزدایی می‌شوند و امیدواریم با رعایت این مسائل بتوانیم نسبت به حذف این ویروس اقدام کنیم. برای تولید ژل و مواد ضدعفونی‌کننده تمامی صنایع استان که امکان تولید آن را دارند، بسیج شده‌اند و ما نیز با تامین مواد اولیه نسبت به تسهیل این روند اقدام کرده‌ایم. بی‌تردید نظام سلامت کشور سبقه خوبی دارد و ما واکسیناسیون بر علیه پنج بیماری واگیر در کشور را به خوبی انجام دادیم. در مورد ویروس کرونا نیز از همان زمان که در چین موضوع اعلام شد توسط مسئولین ما ابعاد آن رصد می‌شد و آمادگی و تمهیدات لازم اتخاذ شد. در همین راستا نیز ظرفیت‌های لازم را ایجاد کردیم. کیت تشخیص ساخته شد و بسیاری موارد دیگر که نقطه قوت کادر بهداشتی درمانی ما محسوب می‌شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش مصرف آب در سطح استان اشاره کرد و افزود: از همه شهروندان درخواست می‌کنیم که در حد متعارف آب را مصرف کنند چراکه در حال حاضر در برخی از نقاط استان با افزایش شدید مصرف آب مواجه شده‌ایم لذا برای قطعی آب باید مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهیم.

بندپی در پاسخ به سوالی درخصوص حذف طرح ترافیک در سطح شهر تهران در روزهای آینده گفت: در حال حاضر تنها ساعت‌های محدودیت طرح ترافیک در تهران کاهش پیدا کرده اما می‌شود و ممکن است طرح و ترافیک را حذف کنیم. البته باید تردد حتی با وسیله نقلیه شخصی نیز کاهش پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسم انوشه

      به نظرمن از حیوانات برا سوار شدن استفاده کنید بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج