جاباما
۹۶۶۵۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

احتمال لغو کلیه مسابقات لیگ برتر هم وجود دارد

سرپرست برگزاری رقابت های لیگ برتر معتقد است لغو لیگ نوزدهم آخرین راه حل سازمان لیگ و وزارت ورزش خواهد بود.

ورزش سه: سهیل مهدی با توجه به تعطیلی برخی لیگ های خارجی مانند لیگ ایتالیا، درباره احتمال لغو بازی های لیگ برتر گفت: من خودم دلم می خواهد همیشه از فوتبال اروپا یاد بگیرم اما نمی خواهم الگو بگیرم چرا اصلا آن شرایط را ما نداریم و نمی دانم شرایط آنها برای برگزاری دیدار به مانند شرایط ما هست یا خیر، بنابراین ترجیح می دهم کپی ناشیانه ای از فوتبال اروپا نداشته باشم و بیشتر از فضای اجرایی و عملیاتی آنها یاد بگیرم.

او در این باره ادامه داد: اگر به لیگ خودمان برگردیم طبق مصاحبه ها و اطلاعیه هایی که سازمان لیگ پیش از این منتشر کرده بود ستاد نظارت و کنترل کرونا که در وزارت بهداشت مستقر است دستورالعمل هایی برای ورزش کشور صادر کرده است که از طریق وزارت ورزش به ما هم ابلاغ شد و ما هم طبق همان جلو می رفتیم و اگر اغراق نکنم باید بگویم روزی دو بار چک می کنیم تا ببینیم دستورالعمل جدید آمده است یا خیر، به هرحال ما کاملا تابع هستیم و شرایط اجتماعی کشور را کاملا درک کرده ایم. اما از نظر فضایی که در کنترل ما است دستورالعمل هایی دقیق برای کلیه تیم ها و هیات های فوتبال صادر کردیم و خواهش کردیم تا فضای اجرایی برگزاری مسابقات حالا که تماشاگران عزیز در آن حضور ندارند دائما ضدعفونی و گندزدایی و سپس پلمپ شوند که حداقل تیم های حاضر در مسابقات با خیال راحت به میدان بروند.

او در پاسخ به سوالی که پیش از این نیز مبنی بر تمام نشدن لیگ در صورت به تعویق افتادن بازی های یک هفته، پاسخ داده بود دوباره گفت: ما یکی دو موضوع دیگر هم در این باره دیدیم که یکی از آنها بحث لغو یا تعویق لیگ قهرمانان آسیاست. حتی ممکن است این اتفاق در مقدماتی جام جهانی هم بیفتد.

مهدی در این باره ادامه داد: ما نمی دانیم دقیقا چه اتفاقی می افتد و چه زمانی عین موضوع ویروس کرونا به اوج خود می رسد بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم ستاد مبارزه با کرونا این قضیه را به ما بگوید اما من باید یکی دو نکته را به شما بگویم شاید مردم هم با شنیدن آنها متوجه استرس و نگرانی ما از برنامه ریزی لیگ و پایان بازی ها شوند. اگر امروز این اتفاق بیفتد و دستور بیاید که باید بازی ها لغو کنیم واقعا نمی دانیم کی باید شروع کنیم و وقتی شروع می کنیم همه تیم ها آماده هستند یا در اردو حضور دارند. در ضمن با توجه به اتفاقاتی که افتاده درست است بازی های والیبال لغو شده است اما بازی های بسکتبال به مانند فوتبال برگزار برمی گردد.

او در این باره ادامه داد: روزی که دستور بدهند ما بازی ها را آغاز کنیم حداقل ۲۰ روز باید به تیم ها فرصت بدهیم تا بدنسازی دوباره کنند و از طرفی ماه مبارک رمضان را هم در آینده داریم. مقدماتی جام جهانی هم داریم. در ضمن ما باید جوری برنامه ریزی کنیم که فاصله بین لیگ فعلی و لیگ بعدی حداقل ۸۰، ۸۵ روز باشد.

سرپرست برگزاری بازی های لیگ برتر در ادامه گفت: من یک سوال دارم واقعا اگر امروز تعطیل شود تا زمان نامعلوم، مثلا تیم استقلال تمرین می کند یا خیر؟ (در این لحظه علی فتح الله زاده که به عنوان مهمان در برنامه مورد نظر حضور داشت در این باره توضیح داد)

فتح الله زاده : ببینید اگر بخواهم به صورت علمی به این سوال پاسخ دهم یک جور دیگر باید صحبت کنم اما قاعده موجود در کشور بحث حرفه ای را از ما گرفته است و به همین دلیل باید گفت الان پای سرمایه های ملی که تا چند وقت دیگر باید در جام جهانی بدرخشند در میان است. اگر بازیکنی ملی آسیب ببیند چه پیش خواهد آمد؟ الان اگر مثلا استقلال برای برگزاری دیداری به فرودگاه برود شما حجم هواداران را تخمین بزنید که می خواهند به بازیکنان نزدیک شوند و با آنها عکس بگیرند و… واقعا ممکن است چه اتفاق بدی بیفتد؟

سهیل مهدی در جواب آخرین سوال که درباره لغو لیگ برتر پرسیده شد گفت: ببینید این آخرین راهکار ما خواهد بود. من به واسطه اینکه همچنان در کمیته مجوز حرفه ای در خدمت هستم می دانم که باید در اردیبهشت ماه فصل مجوز حرفه ای آغاز می شود و مدارک و همه چیزهایی که برای اختصاص دادن مجوز حرفه ای به باشگاه ها لازم است باید آماده شود و در نهایت چهار نماینده ارشد کشورمان باید نهایتا تا شهریور ماه انتخاب و معرفی شوند. در صورتی که لیگ مان لغو شود هیچکدام از این اتفاقات برای مان نمی افتد. نماینده هایمان در آسیا و آمادگی بسیاری از ملی پوشان مان را برای بازی های مهمی همچون عراق و بحرین از دست می دهیم. در نهایت باید صادقانه بگویم ما هم مانند شما هستیم و در انتظار مجوز و دستورالعمل های جدید هستیم تا بدانیم چه کاری باید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج