۹۶۶۶۲۸
۷ نظر
۵۰۸۷
۷ نظر
۵۰۸۷
پ

زندگی هوگه؛ چگونه شادتر زندگی کنیم؟

ما می‌توانیم تمام روز در مورد خوبی‌های انرژی مثبت و دفترچه‌های شکرگزاری صحبت کنیم، اما این دقیقاً آن چیزی نیست که مد نظر ما است. ما می‌خواهیم به یک اصل چندهزار ساله‌ی دانمارکی اشاره کنیم که در سال‌های اخیر بسیار رایج شده: تئوری هوگه.

برترین‌ها: ما می‌توانیم تمام روز در مورد خوبی‌های انرژی مثبت و دفترچه‌های شکرگزاری صحبت کنیم، اما این دقیقاً آن چیزی نیست که مد نظر ما است. ما می‌خواهیم به یک اصل چندهزار ساله‌ی دانمارکی اشاره کنیم که در سال‌های اخیر بسیار رایج شده: تئوری هوگه.

زندگی هوگه؛ چگونه شادتر زندگی کنیم؟

هوگه چیست؟

این واژه‌ی دانمارکی را می‌توان راحتی و دنجی معنی کرد. زندگی هوگه روش سنتی اسکاندیناویایی‌ها برای دکوراسیون منزل است که پایه و اساس آن فضای داخلی آرام و دلپذیر است که بر مفاهیم انتزاعی مثل رضایت، راحتی، سادگی، روابط و تمدد اعصاب هم اهمیت می‌دهد.

چند بار شنیده‌اید که مردم اسکاندیناوی از نظر آماری، شادترین مردم دنیا هستند؟ دانمارکی‌ها راز این کیفیت زندگی را هوگه می‌دانند. به نظر می‌رسد بقیه‌ی دنیا هم روش‌های خودشان را دارند. با برنامه‌های پربیننده‌ای مثل «مرتب کردن با ماری کُندو» که کار‌هایی شبیه به هوگه را ترویج می‌دهند، حالا برای همه آسان‌تر است که این مینیمالیسم اسکاندیناویایی را وارد زندگیشان کنند. این را هم می‌دانیم که شادی واقعی در پیروی از چیز‌های محبوب است (البته شاید هم نباشد)، اما همیشه چیزی برای یاد گرفتن هست.

بزرگ‌ترین نکته‌ی متد کُنماری پرکردن خانه از چیز‌های شادی‌بخش است. اگر چیزی که دارید، باعث طراوت و نشاط نمی‌شود، از شرش خلاص شوید. آماه‌اید کمی نشاط به خانه‌تان بیاورید؟ اینجا یاد می‌گیرید چطور زندگیتان را به سبک هوگه ساماندهی کنید. هوگه را وارد زندگیتان کنید تا از فضا و سبک زندگی‌تان بیشترین بهره را ببرید.

۱. به روش هوگه فضایی گرم‌ونرم برای خود درست کنید

زندگی هوگه؛ چگونه شادتر زندگی کنیم؟

با نظم دادن به اتاق‌هایتان به آرامش خاطر برسید. اگر از ماری کندو بپرسید، خانه‌ی دنج خانه‌ای است که خلوت و مرتب شده باشد.

وسایل ضروری مثل پتو‌های مخمل را در سبد‌ها یا محفظه‌های مخصوص نگه دارید. اگر می‌خواهید فضای بیشتری داشته باشید، مبل‌های عثمانی یا نیمکت‌های محفظه‌دار تهیه کنید. خلوت‌سازی راه ساده‌ای برای رسیدن به راحتی و احساس رضایت است.

همچنین می‌توانید مبلمان مدرن را با اشیاء تزیینی مود علاقه‌تان ترکیب کنید تا به یک طراحی مینیمالیست، اما منحصربه‌فرد برسید. پارچه‌های شطرنجی و چهارخانه طرح‌های محبوب ماه‌های سرد سال هستند. کوسن‌ها و قالی‌هایی راحت با رنگ‌های دلخواهتان پیدا کنید تا حس گرما و امنیت را به خانه‌ی خود بیاورید. خانه را پر از بازی‌های تخته‌ای و خوراکی‌های مختلف کنید تا مهمانانتان حس کنند در خانه‌ی خودشان هستند.

هشدار: مراقب باشید محل زندگی‌تان را به زباله‌دانی پر از خرت‌و‌پرت‌های مختلف نکنید: مثلاً می‌توانید خودتان را از شر آن صندلی‌ای که زیر انبوه لباس‌های چرک مدفون شده یا نامه‌های به‌دردنخور روی میز آشپزخانه رها کنید. خانه‌ی شما فقط خوابگاهتان نیست. بگذارید حس یک خانه را پیدا کند تا در پایان روز کاری با شادمانی وارد آن شوید.

۲. زیبایی‌شناسی سبک هوگه

زندگی هوگه؛ چگونه شادتر زندگی کنیم؟

چیز‌های کوچک در دکوراسیون اتاق‌ها اهمیت زیادی دارند. محل زندگی‌تان را ساده و تمیز نگه دارید تا روحیه‌ای شاد داشته باشید. سرگرمی‌هایتان را در دکوراسیون وارد کنید و بیشتر به بازی‌های دسته‌جمعی بپردازید. مثلاً پرتاب دارت یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توان با مهمان‌ها انجام داد. این دکور دیواری وسیله‌ای خانگی است که می‌تواند نشان دهنده‌ی شخصیت شما نیز باشد.

اگر چیز خاصی جمع آوری می‌کنید، کلکسیونتان را در جایی از خانه به نمایش بگذارید. یا اگر سرگرمی‌تان نواختن ساز است، خود ساز یا صفحه‌ی نوت و متن ترانه‌ای را که با شخصیت شما هماهنگ است، در دکوراسیون جا دهید.

نور را فراموش نکنید. وسایلی با طراحی ساده، مثل لامپ‌های آویزان، رشته‌ای، رومیزی یا سقفی می‌توانند حال و هوای یک فضای ساده را عوض کنند. یک راه عالی دیگر، استفاده از شمع است. از رایحه‌های مشک‌دار مثل دارچین، علف لیمو یا چوب صندل که حس گرما و نیرومندی را القا می‌کنند، استفاده کنید.

یکی دیگر از ملزومات سبک هوگه، باغچه‌ی سبزیجات و انواع گیاهان خانگی است که به خانه‌ی شما صفا و آرامش می‌بخشد. اگر عاشق آشپزی هستید، به تازه بودن سبزیجاتی که استفاده می‌کنید، اهمیت دهید.

اگر برای داشتن شریک زندگی، یا یک سگ یا یک گیاه حساس آمادگی ندارید، می‌توانید گیاهان کم زحمتی مثل یشم، کاکتوس یا ساکولنت‌ها را انتخاب کنید. برای نمایش فضای سبز خلاقیت به خرج دهید و از گلدان‌های آویز یا باغچه‌های مشبک ایستاده استفاده کنید.

هشدار: تفاوت بین فضای داخلی بی‌روح و فضای شلوغ و درهم‌برهم را دریابید. هوگه به مینیمالیسم و کاربردی بودن بها می‌دهد، اما به حال و هوای دنج شخصی هم احترام می‌گذارد. فضای خانه را نه بیش‌از‌حد شلوغ کنید نه آنقدر خالی بگذارید که بی‌خلاقیت به نظر برسید. در ضمن چیز‌های کهنه‌ای را که دیگر هیچ استفاده‌ای ندارند، دور بیاندازید.

۳. لباس پوشیدن به سبک هوگه

زندگی هوگه؛ چگونه شادتر زندگی کنیم؟

راحت و دنج بودن فقط مختص خانه‌تان نیست. سبک هوگه و حس آغوش گرم را به همه‌ی جنبه‌های زندگی‌تان بیاورید، از جمله لباس پوشیدن. وقتی از خانه بیرون می‌روید، می‌توانید بدون این که خود را به سرما بدهید، خوش‌تیپ بمانید. کت و شلوار‌های زمستانی برای فصل سرما کاملاً مناسبند. سعی کنید پارچه‌های سنگینی مثل پشم، تویید یا حتی فلانل انتخاب کنید. بهتر است رنگ لباس‌هایتان بیشتر زمستانی باشد و هر از گاهی رنگی باطراوت‌تر مثل قرمز تیره یا سبز تیره به آن‌ها اضافه کنید.

با پوشیدن چند لایه لباس و خریدن چند کت می‌توانید در ماه‌های سرد راحت باشید. وقتی چند لایه لباس می‌پوشید در مورد لایه‌های زیرین و میانی هم به اندازه‌ی لایه‌ی بیرونی دقت کنید و از رنگ‌ها و پارچه‌های مکمل استفاده کنید. پالتو و کاپشن با هر استایلی هماهنگ است.

هشدار: با این که ممکن است پوشیدن شلوار گرمکن نماد زندگی به سبک هوگه به نظر بیاید، باید در بیرون از خانه استاندارد خاصی را رعایت کنید. نباید طوری لباس بپوشید که انگار همین الآن از رختخواب بیرون آمده‌اید. شاید بهتر باشد در سردترین روز‌های زمستان، از پارچه‌های سرد و دباغی‌شده مثل چرم چشم پوشی کنید.

۴. مراقب خودتان باشید و زندگی هوگه را به بهترین شکل تجربه کنید

زندگی هوگه؛ چگونه شادتر زندگی کنیم؟

لذت بردن از لحظه لحظه‌ی زندگی، اصلی دانمارکی است و معنی آن این است که باید خود را در بهترین وضعیت نگه دارید. در زندگی مردانه‌تان فرصت‌های زیادی برای رسیدگی به خودتان وجود دارد.

سعی کنید به کار روزمرۀ اصلاح صورتتان، استفاده از مرطوب کننده را هم اضافه کنید تا پوستی نرم داشته باشید و آن را از هوای پرباد در امان نگه دارید. مرتب ورزش کنید تا در کنار داشتن جسمی نیرومند، بتوانید بر افسردگی زمستانی غلبه کنید.

با عادت‌های جدید، دعا‌های کوچک و شکرگزاری، از ذهن و بدن خود مراقبت کنید. برای تمدد اعصاب، در وقت آزاد خود فیلمی جدید ببینید، کتابی جدید بخوانید یا درباره‌ی موضوع جدیدی مطالعه کنید. کمی بیشتر شکات داغ بخورید یا به قهوه‌تان کمی خامه اضافه کنید. کار‌های زیادی می‌توانید انجام دهید، پس مراقبت از خودتان را به یکی از اولویت‌های زندگیتان تبدیل کنید.

هشدار: مراقبت بیش‌از‌حد ممکن است باعث ایجاد استرس شود و مراقبت کم هم انگیزه‌ی شما را از بین می‌برد. با داشتن برنامه و زمان‌بندی برای مراقبت از خودتان، آرامش و خاطرجمعی بیشتری خواهید داشت؛ و شاید بهتر باشد کمی کمتر مواد مخدر مصرف کنید.

۵. عشق به سبک هوگه

زندگی هوگه؛ چگونه شادتر زندگی کنیم؟

هم نشینی یکی از ملزومات اصلی زندگی به این سبک است. شما می‌توانید آن حس انتزاعی آغوش گرم را به حسی ملموس تبدیل کنید.

اگر متأهل هستید، هوای سرد ممکن است بیرون رفتن از خانه را برایتان مشکل یا غیرممکن کرده باشد. سعی کنید راه‌هایی برای سرگرم شدن خودتان پیدا کنید، مثلاً پخت یک غذای جدید را امتحان کنید یا شروع به دیدن سریال جدید کنید. می‌توانید با ترتیب دادن برنامه‌های گروهی از تنهایی درآیید، مثلاً دوستانتان را دعوت کنید تا مهمان خانه‌ی شما با حال و هوای جدید هوگه‌ای‌اش شوند.

اگر مجرد هستید، کمی انعطاف‌پذیر باشید. لازم نیست تمام روز به موبایلتان بچسبید، اما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای آشنایی با دیگران استفاده کنید.

هشدار: با این که در ماه‌های سرد سال، پنهان شدن و خلوت‌گزینی آسان‌ترین کار است، در برابر این انگیزه مقاومت کنید و با آدم‌های جدید آشنا شوید. وسط تماشای سریال‌ها کمی به خود استراحت دهید و از خانه بیرون بروید، در باشگاه‌ها یا کافی‌شاپ‌ها بهتر می‌توانید بفهمید دور‌و‌برتان چه خبر است.

منبع: ties

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون

    • بدون نام

      بنظرم پول باشه روش زندگی هم خودش مناسب میشه و شما خوشحال میشی

      پاسخ ها

      • سامان

        دقیقا

      • امیر

        زنده باد

      • بدون نام

        اره واقعا حدااقل تو ایران پول خوشبختی میاره

    • مهشید

      اگر پول باشه همه ی کارایی ک پیشنهاد شده رو میشه انجام داد

    • بدون نام

      اگه ادم یه عشق حقیقی داشته باشه خوشبخته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج