۹۶۶۶۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نیکخواه بهرامی: شاید به «کرونا» مبتلا باشم

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه «کرونا» را باید جدی گرفت اما نه در این حد که لیگ تعطیل شود، پیشنهاد خود برای چگونگی پیگیری مسابقات را مطرح کرد.

خبرگزاری مهر: صمد نیکخواه بهرامی به دلیل التهاب دیسک کمر و مشکلاتی که به خاطر این آسیب دیدگی با آن مواجه شده بود، علاوه بر دیدارهای پایانی مرحله برگشت مقدماتی لیگ برتر، دو دیدار تیم ملی در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا را از هم دست داد.

این بازیکن البته چند روزی است که دوباره دست به توپ شده و پیگیری تمریناتش برای همراهی مهرام در مرحله پلی آف لیگ برتر است. طبق برنامه قبلی و آنچه فدراسیون بسکتبال هفته گذشته هم به آن تاکید کرد، قرار است این مرحله از رقابت ها از پنجشنبه آغاز شود البته اگر مطرح شدن انتقادات در نهایت منجر به لغو دیدارهای پیش بینی شده نشود.

اتفاقا نیکخواه بهرامی از منتقدان برگزاری سروقت پلی آف لیگ برتر بسکتبال است. وی می گوید با لغو کلی مسابقات مخالفم اما اینکه در این شرایط که ویروس کرونا و شیوع سریع و گسترده آن، سلامت و جان مردم را به خطر انداخته هم صلاح نمی دانم مسابقات برگزار شود.

این ملی پوش بسکتبال ضمن تشریح وضعیت خود پس از بهبودی نسبتی و بازگشت به تمرینات، در رابطه با چگونگی پیگیری لیگ برتر پیشنهاداتی داد. وی همچنین در رابطه با تیم ملی هم پیشنهاد داد که فدراسیون بسکتبال از شهرهای غیر از تهران به عنوان محل برگزاری دیدارهای خانگی این تیم استفاده کند تا میزبانی های تیم ملی با حضور تماشاگران بیشتری انجام شود.

نیکخواه بهرامی: شاید به «کرونا» مبتلا باشم

قد بلند برایم دردسرساز شد

صمد نیکخواه بهرامی به آسیب دیدگی خود که تقریبا از اواخر نیم فصل دوم لیگ برتر با آن مواجه شد، اشاره کرد و گفت: از ناحیه دیسک کمر دچار آسیب دیدگی شدم، البته خوشبختانه پارگی دیسک نداشتم و فقط با التهاب آن مواجه بودم که به خاطر ویژگی های بازی بسکتبال مانند پرش های زیاد و برخورد فیزیکی و البته قد بلند ایجاد می شود. از طرفی به خاطر شرایط سنی ام نمی توانستم فشار زیادی به خودم بیاورم. به همین دلیل مدتی به طور کامل از تمرین دور بودم و بعد از آن به تدریج به شروع به کار کردم.

۱۰ روز است که دست به توپ شده ام

وی ادامه داد: تقریبا ۱۰ روزی است که تمرینات را شروع کرده ام. تقریبا همزمان با اینکه تیم ملی در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا بازی می کرد، من هم دست به توپ شدم اما واقعا شرایط همراهی دیگر ملی پوشان را در این دیدارها نداشتم. تا به امروز هم آهسته اما پیوسته پیگیر تمریناتم بودم.

مشکلی برای بازگشت به میادین ندارم

این بازیکن ملی پوش بسکتبال تصریح کرد: شرایطم روز به روز بهتر شد طوریکه امروز در وضعیت خوبی به سر می بردم و اگر قرار باشد روز پنجشنبه برای حضور در پلی آف لیگ برتر در ترکیب تیم مهرام قراربگیرم، هیچ مشکلی ندارم.

شاید به «کرونا» مبتلا شده باشم

نیکخواه بهرامی در ادامه به تصمیم فدراسیون بسکتبال برای برگزاری پلی آف لیگ برتر با وجود شیوع و گسترش ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: شرایط خیلی خاص است به گونه ای که نمی توان تنها نگران بازیکنان بود. شرایط به گونه ای است که اصلا نمی دانیم چه کسی به این ویروس مبتلا شده یا نشده است. هر کسی می تواند ناقل این ویروس باشد حتی خود من؛

تیم ها از این شرایط اضطراری سواستفاده نکنند

وی در این زمینه ادامه داد: منتها این مسئله نباید باعث سواستفاده برخی تیم ها شود. در این شرایط بازیکنان و مربیان برخی تیم ها متقاضی لغو مسابقات و تاخیر در برگزاری پلی آف شده اند. من هم با در نظر گرفتن انجام مراقبت های لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا مخالف این مسئله نیستم البته به شرطی که فدراسیون ها تمهیداتی بیندیشد تا برخی تیم از فاصله ایجاد شده در برگزاری مسابقات به نفع خود استفاده نکنند.

فدراسیون حضور بازیکنان خارجی جدید در لیگ را مدیریت کند

ملی پوش بسکتبال با یادآوری اینکه هر هشت تیم حاضر در مرحله پلی آف لیگ برتر به لحاظ داشتن بازیکن خارجی شرایط یکسانی ندارند، خاطرنشان کرد: شیمیدر قم، شهرداری گرگان و مهرام تهران تیم هایی هستند که بازیکن خارجی جذب کرده اند اما تیم هایی مانند نفت آبادان، پتروشیمی بندرامام و آویژه صنعت مشهد هنوز در این زمینه به نتیجه ای نرسیده اند. شاید لغو مسابقات و تاخیر در برگزاری آنها فرصتی ایجاد کند که این تیم ها بتوانند برای جذب بازیکن خارجی و تقویت ترکیب خود اقدام کنند در حالیکه نباید چنین باشد. فدراسیون باید در این زمینه مدیریت و تمهیدات لازم را داشته باشد.

ضرری که برخی تیم ها متحمل می شوند

این بازیکن با تاکید بر اینکه قرارداد بازیکنان و به خصوص خارجی های هر یک از تیم ها مشخص و تا زمانی مشخص منعقد شده است، تصریح کرد: قاعدتا لغو مسابقات در تاریخ از پیش تعیین شده و تاخیر در برگزاری آن باعث می شود تیم هایی مانند مهرام از نظر مالی متحمل خسارت زیادی شوند به خصوص در مورد بازیکنان خارجی؛ به هر حال هزینه ماهانه قرارداد بازیکنان زیاد است. در صورتیکه بازی ها به تاخیر بیفتد این قراردادها باید تمدید شود تازه در صورتیکه بازیکن موردنظر راضی به انجام آن باشد. اینها خسارت هایی است که برخی تیم ها در صورت تاخیر در پلی آف متحمل می شوند با این حال به نظرم صلاح این است که این کارانجام شود. البته بازهم تاکید می کنم که فدراسیون باید مدیریت لازم را داشته باشد.

پلی آف لیگ بسکتبال با تاخیر برگزار شود اما با شرایط فعلی تیم ها

«پیشنهاد خود شما برای برگزاری باتاخیر پلی آف لیگ بسکتبال چیست به گونه ای که مدیریت مدنظر شما هم از طرف فدراسیون اعمال شود؟»، نیکخواه بهرامی در پاسخ به این پرسش گفت: تصمیم گیری و برنامه ریزی در این زمینه البته خیلی سخت است. اما به طور مثال می توان اینگونه تصمیم گیری کرد که تیم ها حاضر در پلی آف با شرایطی که امروز دارند دیدارهای خود را برگزار کنند. یعنی تیمی که بازیکن خارجی ندارد از فرصت ایجاد شده برای جذب بازیکن موردنظر و تقویت اینگونه ترکیب خود استفاده نکند.

با تعطیلی کلی لیگ مخالفم

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با یادآوری اینکه موضوع کرونا در رشته ای مانند والیبال منجر به لغو کلی لیگ برتر شده است، خاطرنشان کرد: البته من دقیقا نمی دانم لیگ والیبال تا چه مرحله ای پیش رفته بود اما با اتخاذ چنین تصمیمی در مورد لیگ بسکتبال کاملا مخالفم. به هر خال تیم ها سرمایه گذاری کرده اند، بازیکنان ماه ها در تمرین و اردو بودند تا برای این لیگ و نتیجه گیری در آن آماده شوند. یک ویروس نباید منجر به تعطیلی مسابقات و بی نتیجه ماندن زحمات همه مربیان و بازیکنان شود.

کار اشتباه فدراسیون در لغو دیدارهای معوقه

وی همچنین با اشاره به اینکه با تصمیم فدراسیون بسکتبال دیدارهای معوقه از مرحله برگشت لیگ برتر لغو و نتایج دیدارهای رفت برای آنها محاسبه شد، گفت: این هم یک کار اشتباه بود. به نظرم فدراسیون باید در تصمیم خود تجدید نظر کند و دیدارهای معوقه را هم برگزار کند. به نظرم موقعیت تیم ها به گونه ای نبود که نتایج رقابت های شان از پیش تعیین شده باشد. چه بسا انجام بازی های معوقه با نتایجی غیر از نتایج دیدارهای همراه می شد. بنابراین مهم بود که این بازی ها هم برگزار می شد به خصوص که نتایج آنها در رده بندی تیم ها و برنامه پلی آف تاثیرگذار می شد.

تهرانی ها حامی تیم ملی بسکتبال نیستند

تیم ملی بسکتبال و دو دیدار برگزار شده این تیم در پنجره نخست انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا موضوع پایانی گفتگوی خبرنگار مهر با صمدنیکخواه بهرامی بود. وی در این به برگزاری بدون تماشاگر دیدار برابر قطر- به دلیل شیوع ویروس کرونا - اشاره کرد و گفت: در بازی اول که مشکلی برای حضور تماشاگران نبود، شاهد استقبال خیلی کم آنها بودیم. به نظرم فدراسیون باید تمهیداتی بیندیشد چون تهرانی ها نشان داده اند که علاقه ای به تیم ملی ندارند و نمی توان روی آنها به عنوان حامی تیم ملی حساب کرد.

دیدارهای تیم ملی در شهرستان ها برگزار شود

کاپیتان تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: البته مشکلات تماشاگران هم قابل درک است. دور بودن سالن بسکتبال از مرکز شهر، مشکلات تردد به این سالن، ترافیک و ... در استقبال کم تماشاگران بی تاثیر نیست اما تیم ملی نباید بابت این موضوع متضرر شود. حداقل فدراسیون به این فکر باشد که دیدارهای تیم ملی را در مرکز شهر برگزار کند تا حداقل اینگونه فرصت بهتری برای استقبال تماشاگران مهیا نمی شود. اگر هم فدراسیون قادر به انجام این کار نیست، از این پس میزبانی ایران برای تیم ملی را به شهرستان ها منتقل کند تا مزه میزبانی را به طور واقعی بچشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج