جاباما
۹۶۶۹۱۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پاپ آلودگی به کرونا را تکذیب کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه با اعلان این مطلب که به علت ابتلا به سرماخوردگی نمی‌تواند در مراسم مذهبی از پیش برنامه‌ریزی شده شرکت کند، به صورت تلویحی گمانه‌زنی‌ها در مورد آلودگی به ویروس کرونا را تکذیب کرد.

ایرنا: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه با اعلان این مطلب که به علت ابتلا به سرماخوردگی نمی‌تواند در مراسم مذهبی از پیش برنامه‌ریزی شده شرکت کند، به صورت تلویحی گمانه‌زنی‌ها در مورد آلودگی به ویروس کرونا را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واتیکان؛ پاپ این سخنان غیرمنتظره را در نخستین حضور در مراسم همگانی از چهارشنبه گذشته که در حال عطسه و سرفه مشاهده شده بود، در برابر هزاران زاِیر در میدان سنت پیتر بیان کرد.

با توجه به افزایش کرونا در ایتالیا، شایعاتی درخصوص مبتلا شدن پاپ به این بیماری واگیر مطرح شده بود؛ هرچند واتیکان آن هنگام اعلان کرده بود که وی دچار بیماری اندکی شده است.

پاپ در مراسم امروز گفت: متأسفانه سرماخوردگی مرا وادار کرده که در مراسم معنوی سال جاری شرکت نکنم و مراسم را از همین جا پیگیری می کنم.

قرار بود این مراسم معنوی امروز با حضور پاپ و مقام های بلندپایه واتیکان در جنوب رم برگزار شود.

به گزارش فرانس ۲۴، واتیکان روز جمعه اعلام کرد که پاپ فرانسیس دیدارهای رسمی خود را لغو کرده و در خانه مشغول به کار است. خبر لغو دیدارهای رسمی پاپ در روز جمعه در حالی منتشر شد که وی، روز پیش از آن (پنجشنبه) نیز دیدارهای عمومی خود با مردم را به علت بیماری خفیف لغو کرده بود.

فرانسیس ۸۳ ساله پیش از این نیز در اوایل هفته در ظاهر از سرماخوردگی رنج می‌برد. وی حین مراسم شب چهارشنبه نیز با گرفتگی صدا، سرفه و پاک کردن آب بینی حضور یافته بود.

ماتئو برونی مدیر ارشد مطبوعاتی واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاپ فرانسیس از "بیماری خفیف" رنج می‌برد.

تصمیم به لغو قرار ملاقات‌های عمومی پاپ برای دو روز متوالی در حالی صورت گرفت که ایتالیا با بیشترین و شدیدترین شیوع ویروس کرونا در اروپا مواجه بوده است و تا کنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر مورد در این کشور به این ویروس مبتلا و دستکم ۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع این بیماری از هفته گذشته از ۶۰ کیلومتری میلان، پایتخت مالی ایتالیا در شمال این کشور آغاز شد.

روز گذشته (شنبه) دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار سفر خود به ناحیه لامباردی و استان ونتو را به «سطح ۴- از سفر کردن پرهیز کنید» افزایش داد. این تصمیم به دلیل سطح انتقال ویروس و اجرای قرنطینه محلی اتخاذ شده است.

مایک پنس معاون ترامپ نیز روز شنبه گفت که وزارت امور خارجه آمریکا به منظور هماهنگی در سنجش وضع پزشکی افرادی که به آمریکا وارد می شوند، با ایتالیا همکاری خواهد کرد.

ترامپ شامگاه شنبه ۱۰ اسفندماه، تنها ساعاتی بعد از جان باختن نخستین مورد از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، برای مهار این ویروس مرگبار از تمدید اعمال محدودیت‌ سفر به کشورهای ایتالیا، کره جنوبی و ایران خبر داد.

تاکنون ۱۵ مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا تأیید شده و ۴۶ مظنون که از کشورهای دیگر به ایالات متحده بازگشته‌اند، قرنطینه شده‌اند.

کاخ سفید درحالی مدعی است که شیوع کرونا را مهار کرده که ارتش آمریکا در مورد خطرناک بودن این ویروس به نظامیان خود در سراسر جهان هشدار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج