۹۶۷۰۴۹
۶۹ نظر
۵۰۱۷
۶۹ نظر
۵۰۱۷
پ

ناگفته‌های پدر و مادر غزاله از پرونده قتل دخترشان

روزنامه ایران در گزارشی به ناگفته های پدر و مادر غزاله از پرونده قتل دخترشان پرداخته است.

روزنامه ایران در گزارشی به ناگفته های پدر و مادر غزاله از پرونده قتل دخترشان پرداخته است.

ناگفته‌های پدر و مادر غزاله از پرونده قتل دخترشان

در این گزارش به نقل از پدر و مادر غزاله می خوانید:

«صحنه وحشتناکی بود. تا حالا به چنین مکانی نرفته بودم. دیدن سکوهای اعدام و طناب‌های آویخته از چوبه دار بیشتر شبیه کابوس بود. وقتی آرمان وارد سالن اعدام شد ناگهان به گریه افتاد. شروع به التماس کرد و گفت قول می‌دهم حرف بزنم و بگویم که روز حادثه چه اتفاقی افتاد. من و همسرم با دیدن این صحنه در یک لحظه تصمیم گرفتیم یک ماه به آرمان فرصت بدهیم تا اگر حرفی ناگفته در این پرونده مانده به زبان بیاورد.

ما فقط دنبال یک نشان از دخترمان هستیم آرمان 6 سال است که ما را از بودن تنها فرزندمان محروم کرده و در حسرت یافتن حتی یک تار مو از غزاله هستیم.»اینها بخشی از صحبت‌های مادر جوانی است که در اسفند سال 92 دختر 19 ساله‌اش را از دست داد. مادر غزاله شب‌های سخت بسیاری را تا صبح به یاد دختر دردانه‌اش اشک ریخته و در انتظار پیدا کردن نشانی از او ولو یک تار مو یا گوشه‌ای از ناخنش روزگار را به تلخی سپری کرده است. اما حالا او از سحرگاهی می‌گوید که قرار بود قاتل دخترش اعدام شود اما او و همسرش یک بار دیگر به این پسر فرصت زندگی دادند تا شاید بگوید با جسد غزاله چه کرده است بلکه دل داغدارشان کمی آرام گیرد.

مادر غزاله گفت: «ما به خاطر دل خودمان به او فرصت دادیم در حالی که مطمئنیم آرمان قاتل است اما نمی‌گوید با جسد غزاله من چه کرده است.»

وی در حالی که قطره‌ای اشک از گونه‌اش سرازیر بود، گفت: «غزاله برای ما تمام نشده. دلم برای یک بار مامان گفتنش و پیچیدن صدایش در فضای خانه تنگ شده. ما حتی نمی‌توانیم دل‌مان را خوش کنیم به مزاری یا سنگ قبری که بر سر آن گریه کنیم. آرمان با سکوت مرموزش کاری کرده که از فرصتی که به او دادیم پشیمان شویم. ما می‌خواستیم دخترمان را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بفرستیم اما این پسر با کشتن غزاله ما را نابود کرد. روزهای اول که متوجه شدیم دخترمان به دست آرمان به قتل رسیده است حتی یک بار خانواده‌اش به سراغ ما نیامدند من خودم به سراغ مادر آرمان رفتم تا بپرسم چرا پسرت دخترم را کشت؟ پدر و مادرش هیچ تلاشی برای آرام کردن ما انجام ندادند.»

پدر غزاله با بغضی فروخورده ادامه داد: ما انتظار داریم که اجازه بدهند خودمان یعنی من و مادر غزاله در این پرونده تصمیم بگیریم که می‌خواهیم آرمان را ببخشیم یا مجازات کنیم. در این 6 سال همه مدارک ثابت کرده که او قاتل است. حالا بعد از چند سال آرمان می‌گوید که ممکن است غزاله را بعد از آنکه به سطل زباله انداخته بود زنده شده و از آنجا رفته باشد! چطور امکان دارد کسی که چند ضربه میله بارفیکس به سرش خورده و در کیسه پیچیده شده دوباره بتواند بلند شود. به هرحال مهلت یک ماهه ما به آرمان به معنی تزلزل در رأی و نظر ما و بخشش نیست. ما این فرصت را به او دادیم تا شاید با دادن نشانی از جسد دخترمان ما را از این برزخ خارج کند.

مادر غزاله هم تأکید کرد: شاید اگر پدر و مادر آرمان از روز اول با ما همدردی می‌کردند و در جهت جلب رضایت ما بر می‌آمدند قدری آرام‌تر بودیم اما آنها فقط با حرف هایشان نمک به زخم ما پاشیدند شاید اگر آرمان با ما صداقت داشت و نشانی از جسد دخترمان می‌داد ما روی تخفیف مجازات فکر می‌کردیم اما الان ما را به‌جایی رساندند که حتی از این فرصت یک ماهه نیز پشیمان شده‌ایم.

پدر غزاله نیز در ادامه صحبت‌های همسرش گفت: بعد از 6 سال وکیل متهم از تمدید دفترچه بیمه غزاله بعد از قتل یا ثبت‌نام او در دانشگاه می‌گوید این‌ها حرف‌های بی‌اساسی است که ما با مدرک و سند همه را توضیح دادیم و ثابت کردیم. ما از دادگاه و دستگاه قضایی می‌خواهیم که این حق واقعی را از ما نگیرند و اجازه بدهند تصمیم نهایی را درباره سرنوشت آرمان خودمان بگیریم.

رسیدگی به این پرونده از روز 12 اسفند سال 92 همزمان با ناپدید شدن دختری 19 ساله به‌نام غزاله آغاز شد و خیلی زود با ردیابی تلفن همراه وی پسری به‌نام آرمان که از دوستان خانوادگی آنها بود دستگیر شد و 9 روز بعد این پسر اعتراف کرد غزاله به خانه آنها رفته بود اما د رجریان یک درگیری وی را به قتل رسانده و جسدش را بعد از بسته‌بندی درون سطل زباله خیابان انداخته است. در حالی که 6 سال از این جنایت گذشته جسد غزاله هنوز پیدا نشده و آرمان نیز به قصاص محکوم شده است اما بعد از آنکه با مهلت خانواده غزاله به آرمان وی به زندان برگشت چندی بعد با تلاش وکیل متهم دو نفر از قضات صادر کننده رأی قصاص از امضای خود برگشتند که این موضوع باعث شد تا پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور برود و قضات در این باره تصمیم بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارتش سرخ

      بابایااعدامش کنید یا آزادش کنیدبره .

      پاسخ ها

      • ن

        احتمالاً طوری جسدش رو مثله کرده یا بلایی سرش اورده که میدونه اگه بگه دیگه اصلاً رضایت نمیدن.

      • بدون نام

        اعدام فقط

      • بدون نام

        پدرومادر ارمان هیچ تلاشی واسه رضایت نمیکنن چون سه نفری جسدسربه نیست کردن و مطمعن هستن تا جسدپیدا نشه اعدامی درکار نیست حتی هربار تا پای دار میره اما اعدام نمیشه

      • بدون نام

        اقا یا خانم ن
        طبق پرونده کل اتفاقات طی ۱ ساعت افتاده چطور ممکنه مثله کرده باشه .... کمتر میزدی تا توهم نگیری...

      • بدون نام

        ارتش سرخ گرامی بگو یا اعدامش کنند و یا او را بکشندش .که جای هیچ حرف و حدیثی نماند.تمام.

      • بدون نام

        انداخته تو زباله در کوه زباله چطور میخاد جسد پیدا بشه

    • بدون نام

      ... اعدام کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعدااام

      • امیرحسینیان

        شما ها مگه قاضی هستین که حکم اعدام برا کسی صادر میکنین.نکنین این کارارو.اگه خودتون یاعزیزتون جای اون پسر بودین،دوست داشتین مردم این حرفارو بزنن؟؟

      • امیرحسینیان

        شما ها مگه قاضی هستین که حکم اعدام برا کسی صادر میکنین.نکنین این کارارو.اگه خودتون یاعزیزتون جای اون پسر بودین،دوست داشتین مردم این حرفارو بزنن؟؟

    • بدون نام

      قبول دارم که غزاله اشتباه بزرگی کرده ولی بایدارمان هم بسزاش برسه تامادرش بفهمه درد کشیدن یعنی چه مادراخیلی به پسراشون که یه مشت اشعالن مینازن یه خورده عقل توکلتون بکنین بدون مردهم میشه خوب زندگی کرداززندگی لذت برداونایه مشت سربارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم خیلی تند میری وتوهین میکنی... قضات خودشون بهتر از شما سرشون میشه وپی میبرن تا شما.... ان شاالله که حل معما میکنن... خدا صبر بهتون بده خانواده غزاله جون

      • شهرام عالی

        شما داری در باره همه مردها نظر میدی
        بعد از کی ما مردها سربار شدیم؟
        صب تا شب کار میکنیم خرج شما هارو میدیم.
        شما با این دیدگاهی ک داری نشون میده مرد دور و برت ندیدی

      • بدون نام

        وقتی دختر خانم ها با گردن بند طلا و دستبند نقره میان خونه پدر و مادر ندارن که بهشون بگه اینارو از کجا آوردی؟

      • بدون نام

        چرا چرت و پرت میگی واسه خودت؟؟؟

      • بدون نام

        خیلی بی ادبی

      • بدون نام

        ٠٨/٣٠ گرامی من با کشتن کسی مخالفم ولی بهتر است این پسره گیج سر به هوا را اعدام کنند .و یا او را بکشند چون الٱنه در عالم برزخ است و روز شب کابوس اعدام می بیند اعدامش کنند یا او را بکشندش.آسوده مرگ یک بار شیون یک بار .

    • وحید

      ببخشیدش.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعدام

    • بدون نام

      اعدام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند گرفتی میگی اعدام

    • بدون نام

      اعدامش کنید

      پاسخ ها

      • دردهای هست ناگفتنی حتی به خودت

        مادر وپدر غزاله خداوند به شما صبر بده، واقعا با اعدام آرمان شما آرامش می گیرید ، اعدام کنید ولی آرمان دراین 6سال ششصد بار مرده لطفا تضمیم شما تسلی بخش خودتان وغزاله باشه، سن آرمان درنظر بگیرید درضمن آنها زمانی هم دوست داشتن،خانواده آرمان هم در عذاب هستند، آنها هم شرمنده هستن ،انتظار شما ازخانواده غزاله برای شما حق هست ولی آنها هم گیج و داغدار شرمنده هستن نتوانستن خواست معنوی شما را برآورده کنند ،نه اینکه نخواستن خانواده آرمان درمقابل شما محکوم شرمنده شما و جامعه هستند ازیک طرف نجات کسی که جان و نفس دارد دلبندشان هم هست، استرس ودلهره دارند شما لطفا برای آرامش و تسکین خود وغزاله روحش شاد و یادش گرامی باد ،تصمیم درست بگیرید مجددا تسلیت میگم

    • بدون نام

      کرم از خود درخته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نتیجه تفکرات شما، آرمان ها را به وجود میاره و وقیح ترشون میکنه.

      • بدون نام

        بدون نام ۹:۴۰
        این تفکرات شماست که باعث شده به خاطر دختری که تو خیابونها ول بوده و بعد گم بشه بندازن گردن یه نوجوان بیچاره ... اونوقت دخترهای شریف جامعه به خاطر چنین دخترهایی بدنام میشن و منتطر ازدواج شرافتمندانه میمونن

      • بدون نام

        پاسخ به 10و 53
        ذهن خراب شما فکر میکنه که هر بلایی سر دختران میاد بخاطر خودشونه در حالی که حتی اگه قنداق کنی خودتو و بری خیابون باز هم آدمهای مریض فکری و قلبی وجود دارند که به هیچ جنس ماده ایی رحم نمیکنند.
        شما یا دختر نیستی که بفمهی یا آیه قرآن را قبول نداری که میگه فی قلوبهم مرض!
        و اینکه راحت در مورد دختری مثل غزاله که سرنوشتش نا معلومه و دادگاه حکم قصاص قاتلش را داده قضاوت میکنی.
        خدا ببخشه امثال شما رو که راحت دهنتون را باز میکنید و پشت سر مرده حرف میزنید ومیگید خیابونی بوده طرف!!

    • علیرضا حقی

      اعدام،کنید،ازخونش،نکذارید،مادرپدر،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیش از پیشنهاد اعدام به پدر ومادر پبشنهاد کنید که کاشکی دخترشون تا نیمه های شب بیرون خونه میموند چرا اینقدر بی تابی نمیکردن

      • بدون نام

        علیرضا حقی جان . عین حق را گفتی اعدامش کنند و بروند با خیال آسوده به کارهای خود بپردازند .

    • مهران

      خدا به دادشون برسه واقعا سخته. ولی خوب مشخصه اینها آدمهایی نیستند که راضی بشن این پسر هم کشته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوال اینه که پدر و مادر آرمان چرا برای رهایی پسرشان تلاش نکردند معلومه که آنها هم دل خوشی از فرزندشان که یک اشغال بوده نداشتند متاسفانه فرهنگ پسر داری شده مشکل برای خانواده ها

    • بدون نام

      اعدام بایدگردد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکسی که به قصدعمدکسی رااززندگی محروم میکندبایداعدام بشه

      • بدون نام

        ٠٨/٥٥ کاربر گرامی چون پدر و مادر این پسر در امحاء کردن جسد دست داشته اند میترسند و خودسان را نشان نمیدهند میدانند که پسرشون حتما اعدام میشود از این میترسند که خودشان نیز به عنوان مباشرت در قتل و امحا جسد حبس سنگینی بهشان بدهند .اینه که کمتر جلو میآیند .

    • بدون نام

      مادر غزاله نباید راضی جز قصاص بشه
      حتی اون کسی که حرف از انسان دوستی میزنه تویی عمل فقط برای دیگران است نه برای حق طلبی خودش
      چون تا زند ه است باید افسوس بخوره
      و این کار یعنی مشتی خاک ریختن بر سر خود بعد
      آور امدن است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قابل درک هست ... اقوام دختر هستید؟ راستشو بگین شایعه شده خودتون کشتید میخواین بندازین گردن یه نوجوان بیچاره....

    • بدون نام

      بخشش لازم نیست اعدامش کنید.

    • امیر

      دختر خودش بود رضایت می داد

    • علی راستین

      برای این جونور فقط اعدام کم،اول قصاصش کنید بعد اعدام

    • م

      این رو اعدام کنید

    • شهرام عالی

      این پسر یک شیطان درون داره
      اخه بی انصاف عشقت رو کشتی بعد انداختیش تو سطل زباله
      ب تو هم میگن ادم؟
      این نباید اعدام بشه باید ب همون ترتیبی ک قتل کرده کشته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شیطان اونی هست که همزمان با یه مرد زندار و چندتا پسر رابطه داره

    • حسن

      نتیجه سبک زندگی غربی

    • بهزاد

      بیچاره اون موقع سنی نداشته اگه الان بود هیچ موقع این اشتباه رو نمیکرد

      پاسخ ها

      • negar

        چه ربطی داره یعنی هرکس که کم سنه باید بزنه یکیو بکشه؟

    • بدون نام

      سلام تجربه چندین دهه زندگی ثابت کرده که همیشه درهرسنین وچه ازدواج دائم یاموقت ویادوستی فرقی نمیکنداین مردها هستند که بدونه درنظرگرفتن طرف مقابل فقط به خواسته های خوداهمیت میدن وامثال غزاله هایی خیلی خاموش ازدنیا رفتند ویازنده بودنشان وکمتراز مرده نیست واینقدربلدندقانون رادور بزنندکه زن راخسته کنندتا ازحق خودش بگذره اگر رضایت بدهید خیانت به امثال غزاله ها کردیدووووووووو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خاموش ... این همه خرج کردین کل رسانه ها رو خریدین که با تعجیل در اعدام این نوجوان واقعیت پنهان بمونه.... این خاموشه یا غوغا سالاری برای کتمان حقیقت....
        این دختر خیلی خاموش همزمان با چند مرد و پسر در رابطه بوده

    • آرین

      دختر خانمای عزیز هیچوقت گول افراد عاشق پیشه رو نخورید که عاقبتش پشیمونی ونابودیست

    • بدون نام

      با کاربر 9/36 دقیقه صد در صد وافقم

    • seyed mosavi

      جسد تو خونه بابا ارمان دفنه.
      چمدونم صحنه سازیه

    • بدون نام

      اعدامش کنید فقط همین من به هرکی گفت ببخشید موافق نیستم مگر میشه حق زندگی گرفت حتی نگفت جسد کجاست کثافت اعدام کنید من خودم مادرم درک میکنم بچه عزیز یکی راحت بکشه این جوری بازم بعضی به امید بخشیده شدن این کار با بچه دیگری میکنن

    • بی نام

      به خدا فقط قصاص به خدا اگر رضایت دهید گناه بزرگی مرتکب شدید

    • بی نام

      به خدا فقط قصاص به خدا اگر رضایت دهید گناه بزرگی مرتکب شدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشتری آرایشگاه هستی؟ یا خدمتکار آرایشگاه

    • بی نام

      باید حکم قصاص اجرا شود تا امثال این پسر و خانوادش یاد بگیرن با احساس و روح و جسم دیگران به این وحشتناکی برخورد نکنن اعدام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آرایشگاه....

    • بدون نام

      تا شرایط جامعه ما این همه نابسمان هستش هرروزشاهد این نوع اتفاقات خواهیم بود براستی چرا درکشورنروژ سوئد دانمارک سوئیس و... آمارجنایت پایینه ؟؟؟ ودرجامعه ما اڤغانستان پاکستان عراق هند قتل وتجاوزاین همه بالاست هروقت جوابی منطقی برای این سوال پیدا کردیم شاید بتوانیم راه حلی پیدا کنیم.

    • بدون نام

      بابا دختره بعد از شش سال اگه زنده بود یه سرنخی ازش پیدا میشد واقعا سخته برای مادر پدرش

    • پارساطولابی

      اشتباه کرده یکماه فرصت روقبول کرده یه باررفتی پای چوبه دار وبرگشتی توکه میدونی بعدازشش سال جنازه پیدانشده واعدامی همان مهلت یکماه نبودراحت شده بودی دراین یکماه درخواب چندباررفتی پا ی چوبه دار مطمئن باش بخشش درکارنیست اعدام میشی

    • محسن

      حاجی اعدام هم نشه فعلا باید تو زندان بمونه ...خب بالاخره ارتکاب به قتل خودش زندانی داره ....واسه چی آزاد بشه..

    • علی

      توصیحات ن دورست صدرصد

    • بدون نام

      حواستون به بچهاتون باشه

    • م

      اقا پارسا معمولا کامنت های عاقلانه و نظرات خوبی میزارن اینجا

    • بدون نام

      پدر ومادر ارمان کمکش کردنند تا جسد را گم وگور کنه باید اعدام بشه تا الانم زمان خریدنند

    • بی نام

      پول حرف اول رومیزنه و بعضی از قاضیها درمقابل پول هیچ اراده ای ندارند ووجدان خودشون رو زیر پا میگذارند وبه همین راحتی رای خودشون رو برمیگردنند واقعا متاسفم. ولی اگرروزو شبی باشه پس خدایی هم هست حق این غزاله وامسال غزاله هاضایع نمیشه

    • سهیلا

      خدا بهترین تصمیم رو به دل این پدر و مادر داغدار بندازه در کل با اعدام مخالفم مخصوصا در خصوص این پرونده
      خون و با خون نمی شویند

    • بدون نام

      بخاطرخون فرزندتان هم که شده این کثافت راازمیان بردارید ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج