۹۶۷۰۸۸
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

خداحافظی تلخ با سیامند رحمان؛ بدرود قهرمان خندان

مسئول اداره ورزش اشنویه درباره درگذشت رحمان گفت: تا ساعت پنج‌ونیم عصر با سلامت کامل در خانه بود. ساعت شش حالش بد می‌شود. خانواده با اورژانس تماس می‌گیرند، اما قبل از رسیدن به بیمارستان، به خاطر ایست قلبی جان داد و عملیات احیا مثمرثمر نبود.

برترین‌ها: سیامند رحمان قوی‌ترین ورزشکار معلول جهان، به دلیل ایست قلبی در ۳۱ سالگی چشم از جهان فروبست.

خداحافظی تلخ با سیامند رحمان؛ بدرود قهرمان خندان

سیامند رحمان خرداد امسال گفته بود که قصد دارد پس از بجا گذاشتن رکورد جدید در پارالمپیک توکیو، وزن بدنش را کم کند. مسئول اداره ورزش اشنویه درباره درگذشت رحمان به سایت «ورزش سه» گفت: «تا ساعت پنج‌ونیم عصر با سلامت کامل در خانه بود. ساعت شش حالش بد می‌شود. خانواده با اورژانس تماس می‌گیرند، اما قبل از رسیدن به بیمارستان، به خاطر ایست قلبی جان داد و عملیات احیا مثمرثمر نبود».

بالاترین رکورد‌های جهانی و پارالمپیک در وزنه برداری قدرتی معلولین، به نام سیامند رحمان ثبت شده است. این ورزشکار بلندآوازه اهل اشنویه در استان آذربایجان غربی، دارای دو طلای پارالمپیک بود و بخت اصلی کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو به شمار می‌رفت.

آقای رحمان تیرماه امسال بار دیگر از سکوی شماره یک جهان بالا رفت. او همچنین سه دوره پیاپی با ویلچرش در بازی‌های آسیایی روی سکوی نخست قرار گرفت.

سیامند رحمان دارای دو طلای پارالمپیک بود و بخت اصلی کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو به شمار می‌رفت.

پایگاه خبری کمیته بین‌المللی پارالمپیک به سیامند لقب Legend را داد و پس از پارالمپیک ریو نوشت: «سیامند رکورد خودش را سه بار شکست و با وزنه ۳۱۰ کیلویی تمام کرد که تقریبا هم‌وزن دو بچه فیل می‌شود».

خداحافظی تلخ با سیامند رحمان؛ بدرود قهرمان خندان

او خرداد امسال به روزنامه «شرق» گفته بود که قصد دارد پس از بجا گذاشتن رکورد جدید در پارالمپیک توکیو، وزن بدنش را کم کند. رحمان در ورزش جهان دارای جایگاه ویژه‌ای بود و مرداد امسال از سوی شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» ژاپن برای انجام مصاحبه درباره پارالمپیک، به توکیو دعوت شد تا به صورت نمادین وزنه ۲۵۰ کیلوگرمی را نیز مهار کند.

سیامند در پارالمپیک لندن با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی توانست رکورد پارالمپیک در دسته فوق سنگین را ۱۵ کیلوگرم ارتقا دهد. او در دسته ۱۰۰+ کیلوگرم بالاتر از وزنه‌بردار عراقی و نماینده کره جنوبی ایستاد.

سیامند در حرکت اول، وزنه ۲۷۰ کیلویی را مهار کرد تا پنج کیلوگرم رکورد پارالمپیک را ارتقا دهد. اما این تازه آغاز ماجرا بود و در حرکت دوم وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی را هم ثبت کرد تا بار دیگر رکورد پارالمپیک را بشکند. از نکات جالب توجه این رقابت، استفاده از صفحه‌های ۵۰ کیلویی بود که با رنگ سیاه مشخص بود و برای نخستین بار در طول مسابقات، مورد استفاده قرار گرفت.

رکورد جهانی این دسته نیز در اختیار خود سیامند رحمان بود که در مسابقات جهانی امارات توانسته بود ۲۹۱ کیلوگرم را مهار کند. رکورد پارالمپیک هم در اختیار کاظم رجبی دیگر وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین ایران قرار داشت که در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن، وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی را ثبت کرده بود.

خداحافظی تلخ با سیامند رحمان؛ بدرود قهرمان خندان

سیامند رحمان پس از ایستادن بر روی سکوی نخست پارالمپیک لندن به خبرنگاران گفت: می‌خواستم ۳۰۱ کیلو بزنم، اما چون وزنه‌بردار کره‌ای به رای داوران اعتراض کرد، وقت تلف شد تا بدن من هم سرد شود و نتوانستم در زمان دلخواه روی تخته بیاییم.

این ورزشکار به سرعت در ایران محبوب شد. نظر رسانه‌ها و افکار عمومی را به خود معطوف کرد و حتی محمد رویانیان برای جلب رضایت هواداران پرسپولیس، با انعقاد قراردادی او را به طور نمادین به عضویت این باشگاه درآورد. سیامند رحمان در پارالمپیک ریو توانست رکورد قبلی خودش را پاک کند و به حدنصاب ۳۱۰ کیلوگرم برسد. در حالی که نفر دوم فقط ۲۳۵ کیلوگرم را به جا گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نظری

      بدرود قهرمان

    • بدون نام

      روحش شاد

    • توماس

      بدرود دوست داشتنی

    • H.Yari

      قربون خنده هات. حیف که زود رفتی بی نظیر..

    • بدون نام

      خدا رحمت شان کنه*

    • s

      بدرود پهلوون

    • بدون نام

      روحت شاد پهلوان

    • بدون نام

      توی این هیاهو کرونا واقعا ناراحت شدم و اشک تو چشمام جمع شد روحشون شاد و خداوند به خانواده اش صبر بده

    • بدون نام

      اخی خدا رحمتش کنه روحش شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج