۹۶۷۰۹۳
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

۲ بار قصاص برای قتل پدر و مادر

مرد جوانی که در یک اختلاف خانوادگی پدر و مادر خود را به قتل رسانده بود در حالی از سوی دادگاه به دو بار قصاص محکوم شده که احتمال می‌رود اولیای دم با گذشت از قصاص او را عفو کنند.

روزنامه ایران: مرد جوانی که در یک اختلاف خانوادگی پدر و مادر خود را به قتل رسانده بود در حالی از سوی دادگاه به دو بار قصاص محکوم شده که احتمال می‌رود اولیای دم با گذشت از قصاص او را عفو کنند.

به‌گزارش خبرنگار حوادث، رسیدگی به این پرونده از ۳۰ خرداد سال ۹۷ با اعلام گزارش دو قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، در خیابان دماوند آغاز شد و مأموران پس از مراجعه به محل جنایت مشاهده کردند که زن و شوهری ۴۸ و ۵۶ ساله در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی با اصابت گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده‌اند.

مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیقات از فرزندان مقتولان را شروع کردند. اما تناقض گویی‌ها در اظهارات علیرضا ۳۲ ساله و غلامرضا ۲۹ ساله موجب شد تا هر دو برادر با دستور قضایی بازداشت و به اداره پلیس منتقل شوند.

علیرضا پسر بزرگتر پس از حضور در آگاهی مدعی شد ۳ مرد نقاب پوش وارد خانه شدند و به سمت پدر و مادرم شلیک کردند و پس از آن هم برای نجات جانم عنوان کردند که باید برادرت را به قتل برسانی. بعد هم اسلحه‌ای به من دادند و زمانی که غلامرضا وارد خانه شد به ناچار به سمتش شلیک کردم که گلوله به دست برادرم اصابت کرد اما او توانست از صحنه بگریزد و در خانه را قفل کند. با این اتفاق ۳ مرد نقاب پوش با قمه به سمت من حمله ور شدند و هر دو دستم را بشدت مجروح کردند و پس از آن هم از خانه ما گریختند.

مأموران پس از بررسی اظهارات دو برادر و بر اساس شواهد و قرائن محل جنایت متوجه شدند که داستان مردان نقاب پوش ساختگی است بنابراین تحقیقات ادامه یافت و سرانجام علیرضا به ارتکاب قتل پدر و مادرش و همچنین تلاش برای ارتکاب قتل برادرش اعتراف کرد و گفت: آن روز در پارکینگ مشغول مصرف مواد مخدر بودم که ناگهان پدرم از راه رسید و با ضربه پا وسایل استعمال موادمخدرم را به هم ریخت. با او درگیر شدم و با اسلحه کمری که از قبل تهیه کرده بودم به سر پدرم شلیک کردم که او جان باخت. در همین زمان مادرم شروع به جیغ و داد کرد که برای ساکت کردنش گلوله دوم را به سر مادرم شلیک کردم و او هم فوت کرد. همان موقع قصد داشتم از خانه خارج شوم که برادرم از در پارکینگ وارد خانه شد و برای آنکه متوجه قضیه نشود بسرعت به داخل راهرو رفتم و گلوله‌ای به سمتش شلیک کردم که او توانست تا خودش را به طبقه سوم برساند و در خانه را از داخل قفل کند.

با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب دو جنایت و تلاش برای ارتکاب جنایت سوم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این متهم صبح روز گذشته در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. در ابتدای جلسه مادربزرگ و برادر علیرضا برای او درخواست قصاص کردند.

در ادامه متهم در دفاع از خودش عنوان کرد: من قصد نداشتم پدر و مادرم را به قتل برسانم. آن روز با برادرم که در پارکینگ بود درگیر شدم پدرم برای میانجی گری آمد که گلوله‌ای شلیک شد و جان باخت بعد هم کنترلم را از دست دادم و بی‌هدف شلیک می‌کردم که مادرم نیز کشته و برادرم مجروح شد.

پس‌از بررسی پرونده توسط قضات علیرضا به دوبار قصاص محکوم شد. اما با توجه به اینکه مادربزرگ متهم تصمیم بر بخشش گرفته است احتمال می‌رود با اعلام رضایت اولیای دم متهم از مجازات مرگ رهایی یابد و فقط از جنبه عمومی جرم و داشتن سلاح گرم غیرمجاز در دادگاه دیگری از خود دفاع کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استراماچونی

      ترحم بر پلنگ تیز دندان ستم کاری بود بر گوسفندان فردا چهار نفر دیگه رو هم میکشه میگه منو ببخشید میخواستم ساکتشون کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زاپاتا16
        ترامپ

    • بدون نام

      رضایت مادربزرگ ظلم و در حق ناس است چون این ادم ازاد بشه قطعا بازم ادم میکشه

    • بدون نام

      اعدام هم برای حیوونی مثل این کمه،احترام پدرومادر کم چیزی نیس که این کثافت اوناروکشته

    • بدون نام

      شوربختاته من موادمصرف میکنم ولی تمام تلاشم اینه که آزاری به کسی نرسونم موادخیلی چیزارودرون آدم عوض میکنه ولی نمیتونه ذات آدماروعوض کته این باباذاتش بده من با45سال سن هنوزپام روجلوی پدرمادرم درازنکردم اون دست به قتل والدینش زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معتاد نیستم ولی با نظرتون کاملا موافقم

    • بدون نام

      اینجور آدمها این شانسهارو از کجا میارن

    • بدون نام

      این روی ازادی را نباید ببینه خطرناکه

    • بینام

      اگر بخشیده بشه من از هر دین و آیینی استعفا میدم

    • بدون نام

      مادر بزرگه خودش هم میکشه اصلا برای چی یه همچین موجود کثیفی باید اکسیژن خدا را حروم کنه.

    • محسن واحدی

      سلام
      متاسفانه خیلی از چیزها در این جور پرونده ها شفاف نمیشه
      اینکه قاتل شغلش چی بوده و یا داشتن اسلحه مربوط به شغلش بوده و اینکه مادر بزرگش به همین راحتی رضایت داده چی میتونه باشه
      برای من جای سواله که یه شخص عادی که ظاهرا چیزی تهدیدش نمیکرده دلیل داشتن اسلحه چی بوده
      چون تو این خبر این احتمال هم هست که سلاح با مجوز بوده و مربوط به شغل شخص

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی که معتاده رحم به پدرومادر خودش نکرد همون بهتر که بمیره

      • بدون نام

        ای بابا دلتون خوشه ها این روزا مثل نقل و نبات اسلحه تو دست هرکسی پیدا میشه

    • بدون نام

      باید اعدام بشه وسلام

    • بدون نام

      اما با بیرون امدن از زندان و رفتن دنبال ....روال سابق ؟بعید نیست دوباره مرتکب جرم و...شود ! تو منطقه نزدیک ماهست برادرش موقع حادثه نبوده و ابتدا با پدرش درگیر میشود سر بساط مواد....بعد بشکل جنون امیزی مادر خود را مستقیم به سرش شلیک .. !قساوت قلب و همه این .... در واقع ناشی از مصرف مواد هست وزمانی به خودش میاد که کار از کار گذشته ؟ توروخدا بفکر ریشه کن کردن مواد وشیشه لعنتی باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج