۹۶۷۱۲۹
۱۰۳ نظر
۵۰۱۹
۱۰۳ نظر
۵۰۱۹
پ

پاسخ ایران به آمادگی آمریکا برای کمک کرونایی

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای مقامات‌ آمریکا برای کمک به ایران در مقابله با کرونا گفت: به نیت آمریکایی‌ها شک داریم و خیلی روی این کمک‌ها حساب نمی‌کنیم. آماده دریافت کمک‌های لفظی هم نیستیم.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای مقامات‌ آمریکا برای کمک به ایران در مقابله با کرونا گفت: به نیت آمریکایی‌ها شک داریم و خیلی روی این کمک‌ها حساب نمی‌کنیم. آماده دریافت کمک‌های لفظی هم نیستیم.

پاسخ ایران به آمادگی آمریکا برای کمک کرونایی

«سید عباس موسوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه:

* از زمانی که ویروس کرونا در چین شایع شد، این آمادگی در دنیا ایجاد شد و از زمانی که حالت ایپدمی (همه‌گیر) پیدا کرد، وضعیت اضطراری یافت که مانند هر بحران دیگری، نیازمندهمدلی و هم‌افزایی جهانی است که همه کشورها باید آن را مدنظر قرار دهد که کشوری نمی‌تواند بگوید من تنها هستم، ایزوله خواهم شد و مشکلی برای من پیش نمی‌آید.

* دیدیم که این بیماری شیوع یافته است. ایران هم با همکاری و درگیری همه نهادها از جمله وزارت خارجه درگیر این مساله است از مسائل بهداشتی، کنسولی، مراودات اقتصادی و تجاری و... که نباید وقفه‌ای در این باره ایجاد شود.

* (با بیان اینکه کشورهای دوست به ما کمک‌های زیادی کرده‌اند): برخی کشورها هم اعلام آمادگی کردند و ما نیز به کشورهای دیگر کمک خواهیم کرد چرا که مساله جهانی است که باید حل و فصل شود.

* برخی هم دل مردم را خالی می‌کنند به ویژه برخی رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین که به آنها توصیه می‌کنیم روحیه مردم را تضعیف نکنند. توصیه می‌کنیم مردم با نشاط به مقابله این بیماری بروند و این رسانه‌ها مانند ارباب‌هایشان از این مساله سوء استفاده نکنند.

* (درباره ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه‌آمریکا مبنی بر کمک به ایران و دادن پیام رسمی از طریق کانال سوییس): در نیت آمریکایی‌ها شک داشته و داریم. اگر آنها قصد و نیت خیر داشتند، قبل از آنکه موضوع رسانه‌ای کنند، این کمک را رسانه‌ای نکرده و دنبال اهداف تبلیغاتی نبودند. ما مواضع آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم و دیدیم که چقدر علیه ایران و توانمندی ما و تضعیف مردم اقدام کردند و هنوز هم این اقدامات ادامه دارد.

* (با بیان اینکه در کنار این اقدامات، مدعی کمک به مردم هستند): وقتی که به نیت آمریکایی‌ها شک داریم خیلی روی این کمک‌ها حساب نمی‌کنیم و آماده دریافت کمک‌های لفظی هم نیستیم. همان کانال بشردوستانه سوییس هم دیدید برای همان هم دولت آمریکا به‌رغم تبلیغات سنگ‌اندازی می‌کند.

* (درباره همکاری‌های منطقه‌ای وزارت امور خارجه در مقابله با کرونا): از زمان شیوع این بیماری، وزارت خارجه از نهادهای فعال بوده است و در تمامی جلسات و کمیته‌ها چه ستادهای تبلیغاتی و چه ستادهای اصلی و اجرایی حضور دارد. علاوه بر این ما از همان ابتدا ستاد ویژه‌ای در وزارت امور خارجه تشکیل دادیم که چند کار از جمله مسائل کنسولی را پیگیری می‌کند تا شهروندان به راحتی به کشور برگردند.

* سعی کردیم ورودی‌ها را کنترل کنیم تا این بیماری ریشه کن شود و برخی ورودی‌ها و صدور ویزاها را کم کردیم.

* در همکاری با کشورهای همسایه به آنها اطمینان دادیم محصولات ایران بهداشتی است و از قرنطینه عبور کردند تا صادرات و واردات ما قطع نشود.

* طبیعی است تمام توان خود را به کار ببریم تا با طیب خاطر، کشورها و مردم با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا در این شرایط، مراودات قطع نشود.

* (درباره توافق طالبان و ایالات متحده و آینده مذاکرات ایران و طالبان): طالبان به عنوان گروهی که در افغانستان حضور دارد و نقش‌آفرینی می‌کند، واقعیت انکارناپذیر است. آنچه ایران بر آن تاکید دارد این است که تمام مسیرهای صلح در افغانستان باید از طریق اجماع بین‌الافغانی باشد و تمام احزاب و گروه‌های افغانی در آن حضور داشته باشند و با هدایت دولت مرکزی هم باشد.

* (با بیان این که دولت ایران با اطلاع دولت افغانستان، تماس‌هایی با طالبان داشته است): آنچه در مورد همکاری و مذاکره طالبان و آمریکا که منجر به توافق در قطر شد، از هر تلاش برای ثبات و امنیت در افغانستان حمایت می‌کنیم ولی به نیت آمریکا تردید داریم. اصل حضور آمریکا در منطقه غیرقانونی است و حق ورود به این منطقه و مسائل داخلی کشورهای منطقه را ندارند و این اقدام‌شان هم بدعت است.

* این اقدام را احترام به حاکمیت ملی افغانستان نمی‌دانیم بلکه آمریکاییها برای تامین منافع نامشروع خود این اقدام را کردند. ما به دنبال توافق همه گیر با تمامی دولت هستیم.

* ما گفت‌وگوهای خود را با طالبان مانند گذشته و با اطلاع دولت افغانستان ادامه می‌دهیم و توافق طالبان و آمریکا هم بر این گفت‌وگوها اثری نخواهد داشت.

* دولت چین به صورت کامل در کنار ملت ایران ایستادند و در این راستا چندین محموله دارویی فرستاده و یک هیات علمی برای ساخت و یافتن واکسن به ایران اعزام کردند.

* (در مورد آخرین تحولات ادلب و زمان برگزاری اجلاس سران روند آستانه در تهران): تنها راه حل اساسی در سوریه رویکرد سیاسی و استفاده از راهکارهای سیاسی است که تاکنون چیزی مهمتر از روند آستانه نیست و لازم است همگان به این روند بازگردیم. این روند چند سالی کار کرده است و توافق خوبی در این مدت میان سه کشور بازگردد. اگر به این روند بازگشته و به توافقات آن عمل کنیم در مورد سوریه و ادلب به راه‌حل‌های خوبی دست پیدا می‌کنیم که مرضی‌الطرفین خواهد بود و همه از آن رضایت داشته باشند.

* (در مورد احتمال درگیری ایران و ترکیه در ادلب): ما نگرانی خود را اعلام کردیم و راه حل فوری را آتش بس فوری در ادلب و برگزاری نشست سه جانبه سه کشور ضامن صلح اعلام کردیم که در سطوح مختلف برگزار شود. ما منتظر نهایی شدن نشست سران در تهران هستیم که در این زمینه امیدواریم این مساله با توافقات انجام شده، نهایی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به تو چه جای مردم نظر میدی میگی کمک نمیخوای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همونو بگو

      • بدون نام

        یادمون نمیاد اینو انتخاب کرده باشیم سخنگوی ما بشه اونجا

      • @

        یه مشت ...هستن که فکر میکنن رژیم تروریستی آمریکا میخاد کمک کنه به ایران! :)

      • مهدی

        متاسفم برای این بظاهر ایرانی‌هایی که دست گدایی جلوی آمریکاییها دراز میکنند.

      • مهدی

        متاسفم برای این بظاهر ایرانی‌هایی که دست گدایی جلوی آمریکاییها دراز میکنند.

      • مهدی

        متاسفم برای این بظاهر ایرانی‌هایی که دست گدایی جلوی آمریکاییها دراز میکنند.

      • بدون نام

        بلاخره هروقت خودتون خواستین رابطه برقرار می‌کنید .چرا الان بخاطر ملت این کارو نمیکنید.اگر دلسوز مردم هستید .

      • بدون نام

        اگر به نیت آمریکا شک دارید چت فرزندانتان را برای تحصیل به آمریکا میفرستید?

      • بدون نام

        مسولین نباید سلامت را قربانی سیاست کنند.

      • بدون نام

        مسؤلین خودشون وخانواده شون در امانند کیت تشخیص دارند وبهترین تجهیزات تو پاستور در اختیارشونه،باید از این گه خوریها بکنند،انتخابات هم تموم شد دیگه مردمو لازم ندارن

      • بدون نام

        12.02
        با چند اسم چرت میگی نظزتو بده دعوتت نکردم همیشه ریپلای میکنی ... خنده عصبی

      • بدون نام

        دمت گرم عجب نظر توپی سوزوندی شون باز جای مردم نظر نده سخنگو

      • بدون نام

        باید مذاکره کنند چاره ای ندارند

      • صمدممد

        رفراندم اجرا بشه .
        چرا که در انتخابات اخیر مردم با حصور خیلی کمرنگ نظام را حمایت نکردن .

      • بدون نام

        باادب باش همشهری تندنرو،

      • بدون نام

        مردم ایران خواستار رابطه با جهان هستند

        اگه شک دارید رفراندم بذارید

      • تقی

        ۳ بار نوشته متاسفم برای ایرانی که دست جلو آمریکایی دراز کرده
        خوب خودتو خفه نکنی یکبار هم می نوشتی خدا قبول می کرد
        این آمریکا هست که می خواهد کمک کند تو هم یک نفر وقتی آوردن مثلا ماسک نگیر کسی جلوت را نگرفته برای دیگران تصمیم نگیرید خیلی هم ناراحت هستی برو سوریه و فلسطین

      • حقگو

        نود درصد مسئولین دوتابعیتی و امریکایی هستن بعد رطب خورده را منع رطب میکنن

      • گرگانی

        دوتا همسایه چند سال باهم دشمن خونی هستن . یروز اگر یکیشون داغ ببینه همون همسایه که باهاش دشمن هست بواسطه کسی پیغام میده اجازه میخواد که برا احترام تسلیت بیاد ایا بنظر تون میگه نه نمیخواد بیاد ما باهم دشمن هستیم . میدونه که یروزم برا اون مشکل پیش میاد وظیفه اون هست که بره . پس تو این روزهای دشوار بجای اینکه دشمنی رو ادامه بدید به فکر مردم باشید

      • بدون نام

        درود بر آمریکای با قدرت

      • شاهرخ

        این کمک بشردوستانه هست .چون خودت از بشردوستی بویی نبردی پس ب کمک دیگران هم شک داری

      • وطن پرست ایرانی

        ازایناابی برامون گرم نمیشه باید خودمون کاری بکنیم ومیگیم مادولت ومجلس نشینان را انتخاب کرده ایم برای ماتصمیم بگیرندنه تحریم الان هم موقع منم منم کردن ولجبازی وکشتن مردم نیست بایدبه دورازاحساسات تابع نظرمردم باشندشوخی که نیست برای اینکه ابناحرف خودمونوبه کرسی بنشانند روزی چندین هموطن میمیرندکدام دین و مذهبی گفته لجبازی کنیدولوجان مردم درخطرباشدحتی امام حسن هم در تقیه کردند چون لازم بودبله دولتمردان شماراماانتخاب کردیم وحالاحق داریم بگیم لجبازی وله کشتن دادن مردم راول کنیدوله فکرسلامت مردم باشید

      • @

        خداوند یه عده رو تا نفس آخر زندگیشون کر کور خر کرده تا با حقیقت روبرو نشن! این عده همون جماعتی هستن که فکر میکنن رژیم منحوس آمریکا از سر لطف این حرفارو زده! :)

      • مردمی

        از آمریکا هواپیما درخواست کنید

    • بدون نام

      بهترنخوان کاش بمامردم میداد.

    • محمد

      مرگ بر آمریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو دیوونه

      • بدون نام

        خسته نشدی از نفرین و لعنت .نتیجه اش رو هنوز ندیدی .انشالله که خودت دچارش نشی .وگرنه می فهمی که نفرین جذب کننده نیروهای منفی به طرف خودته

      • بدون نام

        خخخخخ چرا انقدر بزدل
        آخر دنیا مردنه دیگه
        لرز تمام وجودتون رو گرفته
        فوقش میمیرید دیگه

      • بدون نام

        کرونا هم نمیگیرن راحت بشیم از دستتون

      • بدون نام

        ‍ ‍ ‍ .






        امام علی (ع) می‌فرماید :
        رحم الله امرء عرف قدره و لم یتعد طوره

        ✅ یعنی خدا رحمت کند آن کسی را که قدر و اندازۀ خود بداند و از حد خویش تجاوز نکند

        بیهوده شعار مرگ بر این وان دادن چه سودی دارد .

      • بدون نام

        بازم مرگ بسه دیگه خسته نشدین کل مملکت مرگ گرفته بجاش دعای خیر بفرست..

      • مینا

        مرگ بر خودت اسکل

    • بدون نام

      کاشکی تو کرونا بگیری ملت از دست چرت وپرتهات راحت بشن فقط کردی یک سر کلانتری برو از خودت شکایت کن

    • بدون نام

      کاشکی تو کرونا بگیری ملت از دست چرت وپرتهات راحت بشن فقط کردی یک سر کلانتری برو از خودت شکایت کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی آمین

    • بدون نام

      کرونا بیشتر شده افتاده تو مسئولین خودتون هم لازم دارین

    • بدون نام

      جای مردم نظر نده

    • بدون نام

      ظریف کو از وقتی دو میلیون ماسک داده چین خودمون کم آوردیم پیداش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظریف تو بغل جان کری است

      • بدون نام

        شما تو تهرلن ماسک و دستکش احتکار نکنید هست

      • بدون نام

        ظریف رفته گل بچینه

      • بدون نام

        12.13
        شمال احتکار کردن تهران هم میاد شوپر مارکت میزنید احتکار میکنید

    • بدون نام

      نظر نده جای مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان شما باکی هستی.

    • بدون نام

      تونمیخای صلح کنی مشکل خودت .از ایران برو ولی ما نمیخایم یخاطر کرونا کع نتیجه سهل انگاری شما ایران برداشته بمیریم پس خیلی بیخود میکنید قبول نمیکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انهایی که منفی دادن کور هستن و نمیبینن که هواپیماییی ماهان و عدم اعلام ویروس کرونا بخاطر انتخابات و راهپیمایی را نمیبینند

      • بدون نام

        بلخره ملت بایدچشمشونووازکنن دوست دشمن روبشناسن حرف این مفتخورانگاه نکنیین

      • بدون نام

        مرگ بر امریکا نمیخوای برو پیش همون ترامپ جونت

      • حق جو

        اینکه امریکا بیاید خیر مردم ما را بخواهد جای شک است چرا که 60 سال است برعلیه ماست واز اواخر جنگ جهانی دوم هدفش نابودی ملت ایران بوده است چرا که از پیروان امام حسین ع بخاطر ظلم ستیزی شان می ترسد

    • بدون نام

      ولی امریکاییا تو زلزله بم اومدن ایران کمک کردن.چرا شما ناز میکنید.نظر مردم کمک خواستن از امکانات اونجاست

      پاسخ ها

      • جان مراد علی

        کمک آمریکا به درد خودش میخوره میخوره فقط و فقط دو رنگی مرگ بر آمریکای جنایتکار

      • بدون نام

        خدا به مردم سلامتی بده ،به امثال شما ها هم تفکر

      • بدون نام

        تو زلزله بم ملکه اردن هم اومد خب که چی

      • بدون نام

        امریکا اگه بیل زن بود باغچه خودش و بیل میزد

      • بدون نام

        اینا جاشون گرمه .سیر از گرسنه چه خبر داره،

      • بدون نام

        آخه بچه هاشون آمریکا هستن

    • بدون نام

      تعجب می کنم که چطور میشه هنوز یه عده ای بعد از این همه نامردی ترامپ و امریکا هنوز به وعده های اونها خوشبین هستند!!؟ اخه چقدر ساده ایم ما..بیمار های پروانه ای که با تحریم دارو شکنجه میشن رو که از یاد نبردین.؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما خواهان صلحیم با دنیا این اصلا چیز بدی نیست

    • بدون نام

      کرونا اومده اینا رو ببره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی آمین

      • بدون نام

        خودم تودرمان هستم امارفوتی خیلی زاده این دولت هیچی نمیشه بازهم مردم بدبخت شدن

    • حسین

      تجب می کنم هنوز یه عده ای هستند که بعد این همه نامردی ترامپ به دولت امریکا خوشبین هستند؟!!چقدر ساده ایم ما..بیمار های پروانه ای که بخاطر تحریم دارو در حال شکنجه شدن هستند رو حتما یادمون هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل جهان سوم همینه که همه دنبال یه مقصر میگردن اشتباهاتشونو جای اینکه گردن بگیرن بندازن گردن یکی دیگه ، آقای عقل کل شما برو یه خورده به عقب ببین علت این که الان اینجاییم چیه؟ بعد واسه بیمارای پروانه ای دوستی الکی کن

      • بدون نام

        دارو تحریم نیست الفا نکن دروغی

      • بدون نام

        دارو تحریم نیست. اینم نمی‌دونی؟

    • سعید

      خوب شما اجازه بدید مردم صحت این ا عا رو بفهمن ....ازطرف مردم من مشکلی ندارم

    • ...

      اگه این ویروس تو ازمایشگاهت تولید نمی کردی الانم نیاز به کمکت نبود. آمریکای عزیزم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه خودتونه

    • بدون نام

      قیافه چول منگش را بببینید. چه حقوق نجومی میگیره این رانت زاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امثال این بچه پررو هم نوبت ویژه تست کرونا در انستیتو پاستور را دارن و هم وانت وانت ماسک و دستکش یکبار مصرف و الکل و مایع ضدعفونی و ... در اختیار دارن

    • شادمهر

      پ بزارین همه بمیرن.

    • شادمهر

      زنده باد امریکا

    • ایران

      به جای خودت حرف بزن نه مردمی که کمک می خوان

    • بدون نام

      خطاب به ترامپ.مارابه خیر تو امیدی نیست شر مرسان.

    • بدون نام

      دستکش یکبار مصرف با مارک آنی 100 عددی که قیمتش 62000 ریال بود را امروز قیمت رویش 100000 ریال کرده

    • بدون نام

      باید متاسف به کسی شد که شده زن کمونیستهای تروریست و در دنیا اعمال تروریستی انجام میدهد ؟

    • واقعا

      خیلی دلتون بخاد کمک دریافت کنی حضرت یوسف از هفت دربسته به سمتشون رفت در باز شد شماها تا کی میخواهی دربهای کشورهای دیکر را باز نکنی

    • بدون نام

      ما به کمک همه کشورها نیاز داریم بخصوص آمریکا .لطفاً از طرف ملت حرف نزنید .شما مشروعیتی ندارید

    • بدون نام

      دم امریکا گرم

    • بدون نام

      آزموده را آزمودن خطاست بهتر است فریب دشمن را نخوریم برای حل مشکلات روی پای خود بایستیم

    • بدون نام

      شما که کیت هاتون رو گرفتید حداقل بذارید چندتا کیت برای مردم هم بیاد

    • بدون نام

      مطمئن باشید که ایران به آمریکا ّ دست دراز نمیکند و نخواهد کرد ولی احتیاط میکنه تا به موقع فرابرسد روزی که آمریکا مثل سگ التماس کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر انسانیت و آمریکا مهد علم.....لعنت بر دروغگو.....

      • بدون نام

        آمریکا مثل سگ التماس کند...؟
        آمریکا کشور ابرقدرته جهان بیاد مثل سگ التماس کند که تو اکثرچیزها هم خودکفاست؟ خدا شفاتون بده.

    • بدون نام

      درود بر آمریکا

    • بدون نام

      کرونا قبل ۲۲ بهمن وارد ایران شده ولی این سیاست کثیف با مردم چ کرد

    • ایرج فریدون

      خوب کردی گفتی کمک نمیخواییم...خودمون انتقام سخت میگیریم از کورنا

    • بدون نام

      همه می میریم

    • ف م

      امریکا اگه دلش می سوزه کمکهاشو ارسال کنه این دیگه گفتن نداره تحریم هارو هم برداره

    • بدون نام

      امریکا اگر طبیب است درد خود را دعوا کند امریکا جیب مارو نزنه پولهای بلوکه شده مارو پس بده تحریمهارو برداره ترامپ که قاتل سردار سلیمانی هست تحویل ایران یده کمک کردن پیشکش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای ما چه فرقی داره پولهای بلوکه شده روهم بفرسته تو جیب مردم نمیره میره جیب مسئولین و....

    • محمدحسین

      اگر این اقا کمک امریکا رو قبول میکرد انوقت من میفهمیدم ایران پیشرفت کرده پیشرفت عقلی کرده از دنیا خبر داره.. الان دیگه نا امید شدم و ادامه داره تا روزی یکی خلاف این وزیر حرف بزنه اون روز روز امیدواری من هسته ..خدا شاهده سر سوزنی مردم برا دولت مهم نیست

    • بدون نام

      بابا دشمنی بسسسسسسسسسسسسسسسسه

    • م ک

      عجب

    • بدون نام

      نه كه ماسك و ژل ضدعفوني و آزمايشگاههاي متعدد دارين ، قهر هم ميكنين

    • بدون نام

      با این طرز فکر ایران تا ابد بدبخت میمونه جز یه عدهای خاص که روز به روز وضعشون بهتر میشه

    • بینوا

      اونا میخان کمک کنن بعدما اومدیم داریم بهشون بی احترامی میکنیم کی میخایین درست شین؟تاکی دشمنی باجهان گشنگی مردیم

    • بدون نام

      بابا تروخدا بخاطره جون مردم کوتاه بیاین مردم چرا باید توان لجبازی های شمارو بدن.برای پیشرفت باید با دنیا در ارتباط بود.

    • هیکل بابا

      میشه اسم دوتاازاون کشورهای دوست که کمک کردن روببری

    • بدون نام

      غرور الکی چون همه امکانات برای خودتونه

    • میم نون الف

      آمریکا، ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج