جاباما
۹۶۷۲۵۰
۱۶ نظر
۵۰۱۳
۱۶ نظر
۵۰۱۳
پ

اردوغان: مشکلی با ایران در سوریه نداریم

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) گفت که برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود و گفت‌وگو درباره ادلب به مسکو سفر می‌کند.

خبرگزاری فارس: اردوغان با اشاره به سفر خود به مسکو در روز پنجشنبه، ابراز امیدواری کرد که در گفت‌وگو با پوتین به توافقی برای آتش‌بس و توقف عملیات ارتش سوریه در ادلب برسند.

وی طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا، توضیح داد: «ما به دنبال فعال کردن تمام کانال‌های دیپلماتیک درخصوص تلاش‌های میدانی خود هستیم تا روند خون‌ریزی‌ها [در سوریه] را متوقف کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ارتش سوریه، مدعی شد: «ارتش ترکیه با کسانی که نیروهای ما را در سوریه هدف قرار دادند، مقابله می‌کند. اجازه نمی‌دهیم کسانی که می‌خواهند کشور ما را با سازمان‌های تروریستی و توطئه‌های اقتصادی محاصره کنند، به اهدافشان برسند».

اردوغان در ادامه ادعاهای خود، گفت که بعد از حملات بامدادی به نیروهای سوریه مستقر در فرودگاه نظامی «النیرب» واقع در حومه شهر حلب، این پایگاه هوایی کاملا غیرقابل استفاده شده است.

وی اضافه کرد: «به ازای هر کشته از ما، ده‌ها نیروی رژیم سوریه را از پای درآوردیم، هواپیماهای آنها را زدیم و تانک‌هایشان را نابود کردیم... آنها را مجبور به پرداخت بهای سنگینی می‌کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع اجازه دادن به مهاجران برای عبور از مرزهای ترکیه و رفتن به اروپا اشاره کرده و گفت: «دیگر گذرگاه‌های مرزی را به روی پناهجویانی که بخواهند به اروپا بروند، نمی‌بندیم. این تصمیمی است که گرفته شده».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، اردوغان در این باره اظهار داشت: «زمانی که مرزها را به سمت اروپا به روی مهاجران گشودیم، با ما تماس گرفتند که گذرگاه‌ها را ببندیم. کار از کار گذشته است... حالا نوبت شماست که این بارها را تحمل کنید».

وی به کشورهای منطقه در خصوص تجاوز نظامی جدید ترکیه در سوریه نیز گفت: «مجدداً به روسیه و ایران می‌گویم، مشکلی با شما در سوریه نداریم».

اردوغان که گویی فراموش کرده مستشاران روسی و ایرانی به درخواست رسمی دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند و این نظامیان ترکیه هستند که با تجاوزگری وارد خاک این کشور شده‌اند، اضافه کرد: «هیچ کسی از روسیه، آمریکا، ایران یا فرانسه نمی‌پرسد که چرا در سوریه هستند. اما وقتی نوبت ترکیه می‌شود، سوال‌ها شروع می‌شود».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «ترکیه تا کنون نه روسیه و نه ایران را هدف قرار نداده و هیچوقت این کار را نخواهد کرد. [عملیات سپر بهار] فقط عناصر رژیمی که خون سربازان ما را ریخته، نابود می‌کند».

ارتش ترکیه روز گذشته، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» امروز خبر داد که درگیری‌های شدیدی در محورهای مختلف سراقب بین ارتش سوریه و نظامیان و تروریست‌های وابسته به ترکیه در جریان است. برخی منابع نیز از تسلط مجدد ارتش سوریه بر شهر راهبری «سراقب» در جنوب ادلب خبر دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره میگفتی با کردها هم مشکلی نداریم دیدیم چقدر نداشتی

      پاسخ ها

      • مهرداد

        مشکلی هم داشته باشه وجود نداره کاری بکنه

      • محمد محمدی

        از ترکیه میترسن مسعولان ما

    • بدون نام

      ای کاش میگفتی از داعش چقدر نفت خریدی

    • بدون نام

      ارتش ترکیه باید هیچ کس رحم نکنه بزنه همه رو نابود کنه

      پاسخ ها

      • محمد محمدی

        درود

      • ایرانیم ازنوع اصلش.

        ایشالاارتش ترکیه نابوده.

    • بدون نام

      دورد بر اردوغان کبیر

    • محمد افخمی

      سلام ترکبه توی سوریه چکار می کند ؟؟؟

    • محمد

      باید آنهارا صلح داد‌ وترکیه باید بداند جنگ راه حل نبست وباید
      بداند که نباید خودش را خراب کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الله اکبر

    • شهروند

      مسولیت مملکت به کسانی خوبی میکندکه آخرنمکدون میشکنداگر توکودتای ترکیه ایران به اردغوان کمک نمی کردتاحالا اعدام شده بودویا درعراق،سوریه و.....پس به کسی کمک کردکه قدرطرف بفهمه

    • مهدی

      سلطان رجب بدون توافق دولت قانونی سوریه به آن کشور لشگر کشی کردی تازه دو‌قورت‌و نیمت هم باقیه؟!, آنزمانیکه دولت عثمانی لشگرکشی میکرد مال پانصد سال پیش بود، الان سازمان ملل هست، میباید مسائلت رو از طریق سازمان ملل حل کنی نه اینکه لشگرکشی کنی و در کشور دیگه‌ای بمونی، بزودی نتیجهٔ این تجاوز را خواهی دید انشاءالله.

    • حق جو

      بگو ببینم تواصلا در سوریه چه غلطی می کنی ؟بادعوت چه کسی وارد ماجرا شدی ؟ چه ماموریتی در این کشور داری ؟

    • بدون نام

      یعنی ترکیه واقعا باید خجالت بکشه ،یه کشوری که چندسال شده درگیرجنگ تمام عیاربا داعش هست بجای اینکه کمک یه کشور مسلمان کنه !یه جوری میگه چندتا از ارتش سوریه کشتیم انگارکه با یه ابر قدرت جنگیده!!!خجالت هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      ترکیه خودش عامل داعش بوده و است و این بر همه مشخص قبلا هم برای مبرا کردن خود در جلسات ائتلاف روسیه و سوریه شرکت می کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج