جاباما
۹۶۷۲۷۶
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

سریع‌ترین خودرو در آغاز قرن ۲۰ مرسدس سیمپلکس بود. این خودرو قدرت ۶۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت ۱۱۷ کیلومتر در ساعتی داشت و تکنولوژی مدرن آن سیستم احتراق شمع مگنتو-الکتریک و کاربراتور با نازل اسپری بود.

وب سایت پدال: سریع‌ترین خودرو در آغاز قرن ۲۰ مرسدس سیمپلکس بود. این خودرو قدرت ۶۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت ۱۱۷ کیلومتر در ساعتی داشت و تکنولوژی مدرن آن سیستم احتراق شمع مگنتو-الکتریک و کاربراتور با نازل اسپری بود. تا دهه‌ی ۴۰ میلادی، جگوار XK ۱۲۰ قدرت حدود ۱۶۰ اسبی و حداکثر سرعت ۲۱۲ کیلومتر در ساعتی داشت و در دهه ۶۰ میلادی نیز فراری ۳۶۵ GTB/۴ با قدرت بیش از ۳۵۰ اسبی و سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی خودنمایی می‌کرد؛ اما در دهه ۸۰ میلادی این فراری F۴۰ بود که با قدرت ۴۷۱ اسب بخاری از مرز سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت عبور کرد. بوگاتی ویرون ۱۶.۴ سوپر اسپورت با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری، مرز یاد شده را رد کرد و به سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت رسید.

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

امروزه حتی خودرو‌های اقتصادی پایه قدرت ۱۶۰ اسبی جگوار دهه ۴۰ میلادی را دارند. برخی خودرو‌ها که از قضا تعدادشان هم کم نیست قدرت بیش از ۷۰۰ اسبی داشته، ولی قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری هنوز هم خاص است. البته هر روز بر تعداد خودرو‌هایی که مثبت ۱۰۰۰ می‌شوند افزوده می‌شود! اگر می‌خواهید با این خودرو‌ها آشنا شوید حتماً این مطلب را دنبال کنید.

۱. ریماک C-Two

قدرت: ۱۹۱۴ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

کانسپت وان ریماک هایپرکار الکتریکی ویژه‌ای بود. این کمپانی اهل کرواسی دومین محصول خود با نام C-Two را تا چند روز دیگر در ژنو به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد. این خودرو اگرچه همانند پدرش از نوع الکتریکی است، اما قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار و بسیار بیشتر از خروجی ۱۲۲۴ اسبی کانسپت وان می‌باشد. ریماک ادعا می‌کند این هایپرکار شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۸۵ ثانیه‌ای داشته و تنها ۱۵۰ دستگاه از آن با قیمت ۱.۹ میلیون دلار تولید خواهد کرد.

۲. بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+

قدرت: ۱۵۷۸ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

این خودرو نه تنها به‌طور استثنایی سریع است بلکه کابینی لوکس و طراحی متمایزی دارد. بوگاتی شیرون از نیروگاه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با چهار توربو استفاده کرده و قدرت ۱۵۰۰ اسبی دارد. این شرکت می‌گوید شیرون شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد. شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ از خروجی ۱۵۷۸ اسبی برخوردار بوده و اندی والاس توانست با آن سرعت ۴۹۰.۴ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. با قیمت ۳.۹ میلیون دلاری، هر اسب بخار این هیولا حدود ۲۴۷۰ دلار آب می‌خورد!

۳. کونیگ زگ رگرا

قدرت: بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

رگرا را می‌توان شاهکار کریستین کونیگ زگ دانست. رگرا خودرویی پیچیده، سریع و گران است. پیشرانه درون‌سوز این خودرو می‌تواند رگرا را در همین لیست جای دهد، اما وقتی نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با سه پیشرانه الکتریکی ترکیب شود قدرت فراتر از ۱۵۰۰ اسبی فراهم خواهد شد. این خودرو به گیربکس تک سرعته با نسبت ۲.۷۳ به ۱ مجهز بوده و بنابراین پیشرانه‌های الکتریکی تا زمان که نیروگاه ۸ سیلندر آماده شود خودرو را به جلو می‌برند. رگرا با این همه تکنولوژی و قدرت قیمت حدود ۱.۹ میلیون دلاری دارد.

۴. اولتیما RS

قدرت: ۱۲۰۰ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

اولتیما می‌گوید این خودرو راهی نسبتاً ارزان‌قیمت برای دست‌یابی به قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار است. این یک خودروی کیت بوده و بنابراین خودتان هم می‌توانید آن را سرهم کنید. در دل این هیولا پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار LT۵ شورولت با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار قرا می‌گیرد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای نیز جزو ویژگی‌های RS می‌باشد. هنوز قیمت این مدل مشخص نیست، اما گفته می‌شود شما می‌توانید این خودرو را با قیمت حدود ۶۶۵۰۰ دلار که اندازه‌ی قیمت ب ام و M۳ است خریداری کنید.

۵. زنوو TSR-S

قدرت: ۱۱۷۷ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

اگر خواهان قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار بوده و می‌خواهید سری هم به پیست بزنید زنوو TSR-S را انتخاب کنید. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۸ لیتری این خودرو بر پایه نیروگاه جنرال موتورز LSX تولید شده و از دو سوپرشارژرر برخوردار است.

در بخش عقب بال بزرگی دیده می‌شود که از دو فعال کننده هیدرولیک برای تنظیم ۲۰ درجه‌ای استفاده می‌کند؛ به عبارت دیگر این بال در پیچ‌ها به کمک خودرو آمده و آئرودینامیک آن را بهبود می‌بخشد. برای خرید این خودروی دانمارکی باید حدود ۱.۶ میلیون دلار خرج کنید.

۶. شورولت ZL۱ کامارو هنسی Exorcist

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

هنسی جزو جدایی‌ناپذیر این لیست بوده و کامارو Exorcist نیز مستقیماً از نمایندگی‌های این برند قابل خریداری است. این خودرو نه تنها قدرت ۱۰۰۰ اسبی داشته بلکه از شتاب ۲.۱ ثانیه‌ای نیز برخوردار می‌باشد. این قدرت عظیم به لطف پیشرانه ۲.۹ لیتری سوپرشارژردار به دست آمده است. هنسی می‌گوید این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۵۷ ثانیه طی کرده و سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو با قیمت ۱۱۹۹۵۰ دلاری ساخته شده است.

۷. پروجکت M فورد موستانگ

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخارپ

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

لبنان فورد پرفورمنس نمایندگی خاص این شرکت در اوهایو است که تاریخچه درخشانی در فروش موستانگ‌های پرقدرت، اما ارزان‌قیمت دارد. موستانگ LFP ۵۵۰ این نمایندگی از پیشرانه ۲.۳ لیتری ۵۵۰ اسبی استفاده کرده و تنها ۳۲۹۹۵ دلار قیمت دارد. به همین خاطر است که وقتی اعلام شد موستانگ GT با سوپرشارژر مرحله ۲ و پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری عرضه می‌شود همه جلوی نمایندگی صف بستند. این پیشرانه با سوخت اکتان ۹۳ کار کرده و قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری دارد. بهترین نکته اینکه خودروی یاد شده فقط ۵۴۹۹۵ دلار قیمت دارد.

۸. SVE ینکو/SC شورولت کامارو

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

ینکو نامی قدیمی است که با تاریخ کامارو گره خورده و به همین خاطر می‌توانید ینکو/SC را به‌صورت مستقیم از نمایندگی شورولت در آمریکا سفارش دهید. تمامی مدل‌های تولیدی این خودرو فروخته شده‌اند، زیرا کاماروی ۱۰۰۰ اسبی تنها با قیمت ۷۰ هزار دلار عرضه شده و در واقع مفت است! این خودرو بر پایه تریم‌های ۱SS یا ۲SS بنا شده و در دلش هم پیشرانه ۶.۸ لیتری سوپرشارژردار جنرال موتورز قرار گرفته است.

۹. SVE شورولت سابربن و تاهو

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

اگر خواهان محصولی بزرگ‌تر و آفرودر هستید می‌توانید سری به شرکت Specialty Vehicle Engineering بزنید. SVE سابربن و تاهو از طریق نمایندگی‌های شورولت در دسترس بوده و از گارانتی کامل سود می‌برد. زیر کاپوت این دو خودرو پیشرانه ۸ سیلندری جای گرفته که بر مبنای نمونه LT۱ بکار رفته در کامارو و کوروت تولید شده است. نتیجه نهایی تولید قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و انتقال آن به چرخ‌های عقب است.

۱۰. رضوانی تانک ایکس

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

خودرو‌هایی با قدرت هزاراسب‌بخاری؛ با احتیاط وارد شوید!

رضوانی تانک از ساختار جیپ رانگلر JL استفاده کرده است. با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار داج دیمن، رضوانی قدرت تانک ایکس را به ۱۰۰۰ اسب بخار ارتقا داده است. قیمت این هیولا از ۱۵۵ هزار دلار شروع شده و سازنده ادعا می‌کند تانک ایکس قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیاست. البته سابربن و تاهوی SVE از نظر گشتاور بر این خودرو برتری داشته، ولی فاقد سیستم دید در شب گرمایی، حفاظت در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی و نسخه نظامی ۳۴۹ هزار دلاری هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاهییییین میاد با بالش

    • بدون نام

      پس پراید کو

    • بدون نام

      اگه اینا ماشینن پس اینایی که مملکت ما داره دست مردم میده چیه؟

      پاسخ ها

      • پاکدل

        فقط توهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج