جاباما
۹۶۷۳۴۷
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

به ماسوله نیایید، وضعیت کرونا در انزلی قرمز است

اخبار کووید ۱۹ همچنان میدان دار صفحه ایرنای گیلان در دوازدهمین روز اسفندماه است و از ایجاد آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان گرفته تا افزایش ظرفیت بستری مبتلایان به ۲۳۰۰ تخت، پرهیز از سفر به ماسوله تا اعلام وضعیت قرمز در انزلی متفاوت است.

ایرنا: اخبار کووید ۱۹ همچنان میدان دار صفحه ایرنای گیلان در دوازدهمین روز اسفندماه است و از ایجاد آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان گرفته تا افزایش ظرفیت بستری مبتلایان به ۲۳۰۰ تخت، پرهیز از سفر به ماسوله تا اعلام وضعیت قرمز در انزلی متفاوت است.

این عناوین گزیده ای از اخبار مرتبط با کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته است که بر روی خروجی ایرنای گیلان قرار گرفته است.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در گیلان

راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در گیلان خبری بود که امروز از قول نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در استان گیلان منتشر شد و بر این اساس از این پس تمامی تست های نهایی بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در استان انجام می شود چنانکه همین امر موجب شده تا به یکباره آمار افراد مبتلایان جدید که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود رشد زیادی داشته باشد و از ۲۸ نفر شناسایی جدید تا دیروز امروز به نفر مبتلای جدید رسیده است.

افزایش ظرفیت تخت های بستری مبتلایان به ۲ هزار و ۳۰۰ مورد

شادنوش همچنین در مصاحبه با ایرنا هم امروز از افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی ویژه بیماران تنفسی و افراد مشکوک به ابتلا به کرونا به حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تخت در استان خبر داد و باز هم بر ضرورت ماندن مردم در منازلشان تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و گفت : جز به ضرورت از منزل خارج نشوید.

بازدید دبیرکل هلال احمر کشور از تیم های تب سنجی گیلان برای مقابله با کرونا

برای تب سنجی و اطلاع رسانی درباره پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از جمعه گذشته در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا مستقر شدند که در اجرای آن مراکز بهداشت و نیروی انتظامی نیز همکاری دارند، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در سفر به گیلان بازدید از فعالیت این تیم ها داشت.

به ماسوله نیایید

در راستای آگاه سازی مردم برای ماندن در منازل و پرهیز از سفر و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز از گردشگران تقاضا کرد تا برنامه ریزی برای سفر به شهرک تاریخی ماسوله را بعد از بحران کرونا موکول کنند.

انزلی در وضعیت قرمز کرونا به سر می برد

این درحالی که آمارهای مسئولان بیانگر سفرهای قابل توجه در روزهای گذشته به کانون آلودگی کرونا یعنی گیلان است و بندر انزلی از جمله مناطق مقصد مسافران بوده است چنانکه سخنگوی شورای سلامت انزلی امروز گفت : با هماهنگی دادستان وضعیت انزلی در خصوص شیوع ویروس کرونا قرمز اعلام می شود، با توجه به افزایش آمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در انزلی، شهروندان در جهت کمک به مهار این ویروس خطرناک، به هیچ عنوان از خانه های خودخارج نشوند.

از ۷۳ بیمار مشکوک به کرونا در انزلی ۳۳ نفر ترخیص شدند

رییس شورای سلامت انزلی در خبری دیگر با اشاره به وجود ۷۳ بیمار حاد تنفسی مشکوک به ویروس کرونا از ترخیص ۳۳ نفر از بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان خبر داد و بدون ذکر آمار فوتی ها گفت که تعدادی از این افراد نیز طی روز گذشته جان باخته اند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان: مردم می‌توانند از تست آنلاین کرونا بهره مند شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در گفت و گویی با ایرنا، اعلام کرد : مردم می توانند با استفاده از لینک https://test.corona.ir وارد سایت شده و از تست آنلاین کرونا بهره مند شوند.

سوختگیری با امکانات اولیه بهداشتی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان نیز با بیان اینکه براساس ابلاغیه به جایگاه داران سوخت، سوخت گیری به طور کامل باید توسط پرسنل جایگاه انجام شود، گفت: باید رانندگان برای سوختگیری جهت پیشگیری و مقابله با کرونا تجهیزات بهداشتی اولیه همچون دستکش یکبار مصرف حتما همراه داشته باشند.

ویروس کرونا با فریزکردن نابود نمی شود

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه فریزکردن نان ویروس کرونا را از بین نمی برد، گفت: نابودی ویروس کرونا با فریزکردن نان از نظر علمی ثابت نشده است.

ساعت کاری واحدهای صنفی رشت محدود شد

کاهش ساعات کاری واحدهای صنفی هم از دیگر اقدامات برای مقابله با شیوع کروناست و بر این اساس ساعت های کاری واحدهای صنفی مستقر در بازار مرکزی شهر رشت از ساعت ۱۰:۳۰دقیقه تا ۱۸:۳۰ دقیقه و ساعت کاری واحدهای صنفی مستقر در سایر خیابان ها و محلات از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و نیز ۱۶ تا ۱۹ عصر می باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هم.طن بتمرگ سر جات مسافرت نرو
      الان باید بشینید خونه استراحت کنید نه اینکه مسافرت برید ویروس پخش کنی یا خودت هم بگیری بار بشی رو دوش سیستم درمان

    • بدون نام

      شما رابه خدا کارخانه هارا تعطیل کنید بچه های ما تو خطر کور نا هستند

    • بدون نام

      واردات عمده ماسك ، دستكش ، الكل و دارو و دستگاههاي تنفسي شديدا مورد نياز هست.

    • لاکپشت سبز

      خدا خودت رحممون کن

      پاسخ ها

      • .

        برای اولین بار خوشحالم ساکن خوزستانم و گرما باعث کشتن کرونا میشه ایشالله زود گرم بشه هوا نه درتنها درخوزستان بلکه در تمام ایران تا ویروس نابود بشه انشالله

      • اسی 34

        چه خوشحالی بابا فعلن که استانمون جز استانهای پر تلفات کرونا شده بعد تهران و قم و گیلان.

      • بدون نام

        اسی ۳۴
        به نطر منم خوزستان بهتر از شماله من قزوینم شمال نیستیم ولی نیمه شمالی کشور محسوب میشیم نه نیمه جنوبی شمالی نیستیم ولی نزریک شمال و استانهای ترک نشین هستیم اگه تازه سیل و زلزله اومده طرف شما ما تو نیمه شمالی سالهاست سیل و زلزله داریم مشکل شما ریزگرده اون حل بشه خوزستان به نظر من بهتره اینجا استانهای ترک نشین که زمهریرن خود شمال هم که مدام یا سیل داره یا زلزله یا مسافرت بیش از حد و غیرقابل تحمل که جاده هاشون همیشه به نفع تهرانیا یه طرفه است ما هم تو قزوین سر راه این مسافرتها مثل بچه سرراهیهاییم

    • بدون نام

      اقا وقتی میگه نرید نرید بابا نرید شهر مارو به گند نکشید بابا من خودم سا کن تهرانم ولی نمیرم شمال بخدا نمیرم شمایی که اونجا جا ندارید چرا میرید کرونا رو میبرید اونجا

    • بدون نام

      زبون نفهم متاسفانه زیاد داریم هنوز

    • علی احمدی

      یک انسان چقدر میتونه احمق باشه چقدرررررررر

    • بدون نام

      لعنت بر مسئولان قم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج