۹۶۷۴۸۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کرونا؛ خانه‌نشینی باعث افزایش مصرف شد!

اتفاقات چند روز اخیر بویژه در زمان اوج شیوع ویروس کرونا به همه ثابت کرد که ویروسی خطرناک‌تر هم در حال گسترش است. این پدیده را می‌توان ویروس احتکار نامید که در صورت گسترش، دست‌کمی از دیگر ویروس‌های مسری و مخرب ندارد.

روزنامه ایران نوشت: اتفاقات چند روز اخیر بویژه در زمان اوج شیوع ویروس کرونا به همه ثابت کرد که ویروسی خطرناک‌تر هم در حال گسترش است. این پدیده را می‌توان ویروس احتکار نامید که در صورت گسترش، دست‌کمی از دیگر ویروس‌های مسری و مخرب ندارد.

کالاهای مصرفی تقلبی

البته شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این افراد پا را فراتر گذاشته و به برخی از کارگاه‌های زیرزمینی سفارش کالاهای مصرفی مردم (ماسک، مایع ظرفشویی، محلول و ژل‌های ضدعفونی‌کننده و دستکش) را می‌دهند. این کالاها که مورد تأیید وزارت بهداشت نیست در برخی از محله‌های تهران و سایر شهرها با قیمت بالا توزیع می‌شود.

ریشه اینها خشک نمی‌شود

این افراد بیشترین سهم را در برهم زدن بازار کالایی دارند و هیچ زمان هم ریشه آنها خشک نشده است. در طی سالیان مختلف برخی از آنها بازداشت شدند و حتی محکومیت و جریمه‌هایی برای محتکران در نظر گرفته شد اما همواره شاهد آن هستیم که محتکران مانند قارچ رویش می‌کنند.

نظارت بیشتر در شرایط حاضر

در مورد عرضه کالاهای مصرفی مانند ماسک، مایع ظرفشویی، محلول و ژل‌های ضدعفونی‌کننده و دستکش یکبار مصرف در بازار که قرار شده صادرات آنها متوقف، تعرفه وارداتی آنها صفر شود و تولیدکنندگان داخلی به‌صورت سه شیفت کار کنند، نظارت بیشتری صورت گیرد و صد البته رصد بازار به جهت آنکه کالای تقلبی با قیمت‌های بالا به‌دست مردم نرسد نیز ضروری است.

مردم عادی هم احتکار می‌کنند

گروه دوم که به‌سمت احتکار رفته است، مردم عادی هستند. این افراد که تحت تأثیر شایعات قرار می‌گیرند به فروشگاه‌ها می‌روند و به‌صورت انبوه خرید می‌کنند. از هر کالای اساسی چندین بسته بر می‌دارند و اگر هم بپرسید که چرا اینگونه خرید می‌کنید، می‌گویند برای روز مبادا! آنها در دیالوگ‌هایشان مرتب به‌همه هشدار می‌دهند که خرید کنید، سال دیگر کالا نیست یا برخی از کالاها نایاب می‌شود!

افراد خاص!

دیده شده این افراد (برخی از دهک‌های بالای جامعه) به کالاهای مصرفی این روزها چون ماسک، الکل و سایر مواد ضدعفونی‌کننده دسترسی بیشتری دارند، یعنی حاضر هستند با پرداخت پول بیشتر این کالاها را خریداری کنند، این افراد به سودجویان کمک می‌کنند تا با خیال راحت خرید‌های احتکار گونه و عرضه قاچاقی به افراد خاص را داشته باشند. برخی از دهک‌های بالای جامعه که معمولاً با ماشین‌های شخصی رفت و آمد دارند، خانه‌هایشان مملو از کالاهای مصرفی شده است.

دهک‌های بالا خرید می‌کنند

افرادی که به خریدهای انبوه دست می‌زنند معمولاً جزو دهک‌های بالای جامعه هستند و خرید‌های انبوه برای آنها آسان‌ترین کار است. اما در مقابل خیلی از افراد هستند که سبد خریدشان با توجه به شب عید پر نمی‌شود. آنها تنها کالاهای ضروری و مورد نیاز را می‌خرند و می‌گویند که ما به اندازه جیب‌مان خرید می‌کنیم، اگر کالایی هم در آینده نبود، نمی‌خوریم!

برای خانه نشینی خرید می‌کنند

خیلی از افراد در خانه می مانند و با کالاهای موجودشان سر می‌کنند، برخی دیگر هم به نمایندگی از خانواده هایشان خرید می‌کنند تا تعداد کمتری از افراد خانواده در معرض ویروس کرونا قرار گیرند، از سویی برخی هم خرید یکماه آینده را انجام می‌دهند تا در خانه‌نشینی به اجبار با کمبود کالایی روبه‌رو نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج