۹۶۷۵۶۷
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

زمان تغییر فهرست مشمولان طرح یارانه حمایتی

سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با اشاره به بررسی دو مرحله ای وضعیت مشمولان طرح حمایت معیشتی در خرداد و آذر هر سال، تاکید کرد که لیست مشمولان این طرح در خرداد ۹۹ دستخوش تغییر خواهد شد.

خبرآنلاین: سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با اشاره به بررسی دو مرحله ای وضعیت مشمولان طرح حمایت معیشتی در خرداد و آذر هر سال، تاکید کرد که لیست مشمولان این طرح در خرداد ۹۹ دستخوش تغییر خواهد شد.

حسین میرزایی در مصاحبه با رادیو با اشاره به پیشنهاد مجلس مبنی بر تلفیق یارانه نقدی و معیشتی و پرداخت ادغامی آن به مشمولان اظهار کرد: «این بحث در مجلس مطرح و ادله مختلفی نیز مورد توجه قرار گرفت اما بعد از منتفی شدن آن، قرار شد سال آینده ۷۸ میلیون ایرانی یارانه ۴۵۵۰۰ هزار تومانی را دریافت و ۶۰ میلیون ایرانی طرح حمایت معیشتی را بگیرند.»

وی در خصوص ادله دولت در راستای رد طرح ادغام این دو یارانه گفت: «ما در وزارت تعاون ۶۰ میلیون نفری که اولویت بالاتر برای دریافت یارانه حمایت معیشتی را داشتند، شناسایی کرده بودیم و اگر سهم این افراد کم می شد و مبلغ ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای خانوار یک نفره به ۷۲ هزار تومان تقلیل پیدا می کرد، افراد ضرر می کردند.»

میرزایی ادامه داد: «بسیاری افراد مشمول در استان های محروم و مناطق روستایی و حاشیه شهرها بودند و ما آن ها را در زندگی روزمره رصد نکردیم. این افراد ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار خانواده از مجموع ۱۹ میلیون خانوار می باشند که حتی خودرو هم ندارند و قطعا بنزین سوبسیدی را هم دریافت نمی کنند که از هر جهت ادغام برای این عزیزان ضررهایی به همراه داشت.»

وی یادآور شد: «ما ادله خود را مطرح و شیوه شناسایی را از محل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان برای نماینده های مجلس ارائه دادیم و در نتیجه مجلس متقاعد و بنا شد با همین رویه پیش رویم و ان شاالله در خرداد ماه ۹۹ اولین مرحله پایش را پشت سر بگذاریم.»

میرزایی خاطرنشان کرد: «بنا شد بر اساس مصوبه هیئت وزیران خرداد و آذر هر سال یکبار کل جامعه هدف که متقاضی طرح حمایت معیشتی هستند، بررسی شوند که تا امروز حدود ۱۹ میلیون خانوار حمایت این طرح را دریافت می کنند و ان شاالله افراد دیگری که متقاضی هستند و در لیست یارانه بگیران نبودند، یکبار دیگر در خرداد بررسی شوند.»

وی ادامه داد: «در مرحله بررسی خرداد ماه سال آینده، امکان دارد برخی افراد مشمول نباشند ولی با بررسی شرایط معیشت شان، بعنوان مشمول وارد طرح و به لیست اضافه شوند؛ همچنین امکان دارد تمکن مالی برخی افراد افزایش و اولویت آن ها کاهش یابد و علی القاعده از لیست مشمولان خارج شوند.»

میرزایی خاطرنشان کرد: «عده ای از مردم اطلاعات موجود در حساب شان را پذیرفته اند اما اعلام می دارند این مبالغ متعلق به صاحب کاران یا افراد خانواده آن هاست. روی سخن ما، با نظام اقتصاد توام با مسئولیت است؛ یعنی اگر مبلغی به حساب کسی واریز می شود، فرد باید مسئولیت آن را بپذیرد.»

وی افزود: «فردی ممکن است ادعا کند یک موسسه خیریه راه اندازی کرده، در حالی که در هیچ جای دنیا اجازه ایجاد موسسه خیریه را به افراد معمولی نمی دهند.»

میرزایی گفت: «یکی از محمل های جدی در بحث پولشویی در کل دنیا، همین موسسات خیریه هستند پس بنابراین عزیزانی که به هر نحوی موسسه خیریه دارند یا اقدام مالی به نیابت از دیگران انجام می دهند، باید ساختار حقوقی لازم را ایجاد کنند و پول ها به یک حساب حقوقی واریز شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      باز دوباره رفتن تو کلک
      که یه برنامه جدید و یه بامبول دیگه سر این مردم دربیارن
      اخه بیشرفی تا کی تا کجا ؟!

    • بدون نام

      خودتم می دونی راهکار درستی برای تشخیص مستحقین ندارید! چرا بلف می زنی؟!
      فقط با آمار دادن به فرد اونو از گرفتن یارانه حمایتی محروم کردید!
      بهتر خودتونو سرکار یزارید تا ملتو!

    • بازنشسته

      این میرزائی بداند که من بازنشسته هستم . در استان محرو و شهر محروم هستم . بک و ششصد حقوق میگیرم. یه ماشین پیکان هم دارم . ولی از خدا نمیترسه و به من معیشتی نمیده . مسئولبتش به گردن این میرازائیه . روی پل صراط پبکانم رو میبندم به گردنش و پرتش میکنم تو قعر دوزخ .

      پاسخ ها

      • عامو

        کاربر بازنشسته محترم ومعزز یادم میاد در کتابی خوانده ام که شاه عباس کبیر نامه ای از سیخ افشاری میرسد که نوشته شده است .عباس وکیل ملک عاریت بداند شخصی که اول ظالم مینمود اکنون مظلوم است بهتر است در کار وی رسیدگی کنی تا خداوند سبحان بخش کوچکی را از گناهان تو شاید ببخشد .حال این نتمه شما به ان شپاهت داشت.

    • بدون نام

      همیشه این آیه یاس میخونه

      پاسخ ها

      • یاشار

        آدرس میدم بیا وضعیت منو ببین کجای من به سه دهک بالا میخوره بی همه چیز نه خونه دارم با دوتا بچه داخل الونک ۱۵ متری به عمرم سند الاغ هم به نامم نبوده چون نداشتم منو حذف کرده خدا شاهده من دو هفته کف کفشم در آمده پول ندارم کفش بخرم به من تعلق نگرفته

    • حمید حمیدی

      من یک بازنشسته هستم بادو نیم حقوق
      وپنج سر عایله وکمک معیشت هم به من نمی دهند اعتراض کردم می گن یارانتان راهم قطع می کنیم این کجا عدالته بخوره توی کمرتون

    • کفایت

      از ۶۰ میلیونی که روحانی تاکید داشت ، هزارنفر هم نگرفتن . اینهمه داستان و خبر و برنامه ریزی برای چیه . هیچ

    • بدون نام

      سلام اقای میرزایی بزار مردم زندگیشو بکنه این یارانه و معیشتی مگه چی هست که هرروز یک بانبول درمیاری براش اینقد چوب به فلانجاش میکنی که تا قطش میکنید انقولکش نکن خاهشن بعضی ها هستن چشمشونو به اون دوختن ولش کن برو پیکاره خودت اره ولش کن تورا خدا

    • علی

      دروغه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای میرزای اگردنبال حق گیری هستی دنبال قارتگران بیت المال وحقوق بگیران بالاده ملیونی درمملکت باش نه اینکه روبال مورچه موج سواری کن حدودهشتاددرصدملت ایران زیرزیره خط فقرزندگی میکنندسروتمندترین کشورجهان هم هستیم حکومت اسلامی انتخاب کردیم یعنی دین برابری وبرادری ولی ازحق برابری یابرادری خبری نیست وای برما

    • بدون نام

      خدا نعلتشون کنه کسایی که تحته پوشش کمیته هستند در اصل معیشتی حقه انهاست پس چرا خانواده ی من هنوز موفق نشدند حتی یه برجشو بگیرند تازه هنوز هم سرپرستشون فوت شده درامدی ندارند اخه خدای عدالت کجاست

    • بدون نام

      کم حرف بزنید خدا مرگتان بدهد

    • بدون نام

      ما هم مستعمره بگیر هستیم اعتراز کردیم گفتن اگه اتراز کنی یارانه تونو قط میکنیم تهدید میکنن یارانه پول نفت حقمونه همه کشورها سوبسید میدن به ملتشون این یارانه الان با این گرونی اصلا عددی نیست همه چی خدا تومن شده ولی یارانه تکون نخورده

    • بدون نام

      ما هم حاضریم ادرس بدیم بیان ببینن خونه زندگیمانو ببین

    • بدون نام

      میخوان ببیند کی ازاین کرونا زنده میماندبعد تصمیم بگیرند چه کار بکنند

    • بی نام

      ماهم مستمری ۱۷۰۰مستاجر معشیتی هم ب مانمیدن چندرغازمیدن میگن قطع میکنیم مگه ارث باباتون حق مردم حوالتون ب حضرت عباس

    • رسول قدمی ا

      میرزایی معیشتی ب من ندادی ب خدا هزارتومان حقوق بگیر هم نیستم نفرین بهت میکنم خیر از زندگی و بچه‌ات نبینی. اینشالا به حق بی بی زهرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج