جاباما
۹۶۷۸۹۱
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

شناسایی کرونا با سیستم هوش مصنوعی علی‌بابا

غول بزرگ فناوری چینی، علی‌بابا، به‌تازگی سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته که به سرعت می‌تواند بیماری کووید-۱۹ را شناسایی کند. علی‌بابا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله هوش مصنوعی فعالیت دارد.

وب‌سایت جی‌اس‌ام - حسین صاحبی: هولدینگ چینی علی‌بابا به تازگی سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که می‌تواند با دقت ۹۶ درصد ویروس کرونا را ظرف چند ثانیه از روی سی‌تی اسکن بیماران شناسایی کند.

شناسایی کرونا با سیستم هوش مصنوعی علی‌بابا

غول بزرگ فناوری چینی، علی‌بابا، به‌تازگی سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته که به سرعت می‌تواند بیماری کووید-۱۹ را شناسایی کند. علی‌بابا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله هوش مصنوعی فعالیت دارد. به گزارش خبرگزاری Nikkei، این شرکت مدعی است سیستمی ساخته که می‌تواند ویروس کرونا را با دقت ۹۶ درصد از روی سی‌تی اسکن سینه بیماران تشخیص دهد. گفته شده که استفاده از این سیستم تنها به ۲۰ ثانیه زمان نیاز دارد.

این سیستم با تصاویر و اطلاعات مربوط به ۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا آموزش داده شده و همین حالا در شماری از بیمارستان‌های چین در حال فعالیت است. به گزارش وب‌سایت Nikkei، در حال حاضر حداقل ۱۰۰ مرکز درمانی در چین از هوش مصنوعی علی‌بابا استفاده می‌کنند.

با این حال، علی‌بابا تنها شرکتی نیست که چنین سیستمی را برای شناسایی کووید-۱۹ فراهم کرده است. رقیب آن‌ها شرکتی به نام Ping An است که اخیرا از سیستم بسیار مشابهی پرده‌برداری کرده. یکی از مدیران بلندپایه این شرکت به‌تازگی در بیانیه‌ای گفت:

سیستم هوشمند تصویرخوانی ما از زمان شروع فعالیت تاکنون به بیش از ۱۵۰۰ مرکز درمانی خدمت‌رسانی کرده است. بیش از ۵ هزار بیمار به صورت رایگان از خدمات این سیستم بهره‌مند شده‌اند. این سیستم می‌تواند ظرف ۱۵ ثانیه نتیجه تحلیل و بررسی هوشمندانه خود را اعلام کند و دقت آن بالای ۹۰ درصد است.

هرچه تعداد این سیستم‌ها و راهکار‌های تشخیص بالاتر برود شرایط بهتر خواهد شد. در حال حاضر، بیماران زیادی وجود دارند که در صف آزمایش ویروس کرونا قرار دارند و باید مدت نسبتا زیادی را صبر کنند تا پاسخ آزمایش خود را بگیرند. اضافه شدن چنین سیستم‌های پرسرعت و هوشمندی که دارای دقت بالایی باشند، می‌تواند تا حد زیادی به رفع موانع موجود در شرایط حال حاضر کمک کند.

شناسایی کرونا با سیستم هوش مصنوعی علی‌بابا

منبع: thenextweb

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج