۹۶۷۸۹۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

پرسپولیس از رفتن کریم باقری ضرر می‌کند؟

با ابراز علاقه دراگان اسکوچیچ به حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی حالا کادر فنی پرسپولیس با چالش تازه‌ای مواجه خواهد شد. هر چند نمی‌دانیم اسکو در خصوص انتخاب دستیارانش چقدر اختیار داشته و چقدر از انتخاب گزینه‌ها با خود فدراسیون بوده، اما چیزی که امروز برای پرسپولیسی‌ها اهمیت دارد احتمال جدایی کریم باقری از کادر فنی است.

ایران ورزشی: با ابراز علاقه دراگان اسکوچیچ به حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی حالا کادر فنی پرسپولیس با چالش تازه‌ای مواجه خواهد شد. هر چند نمی‌دانیم اسکو در‌ خصوص انتخاب دستیارانش چقدر اختیار داشته و چقدر از انتخاب گزینه‌ها با خود فدراسیون بوده اما چیزی که امروز برای پرسپولیسی‌ها اهمیت دارد احتمال جدایی کریم باقری از کادر فنی است.

دیروز یحیی گل‌محمدی با جدایی کریم باقری از کادر فنی پرسپولیس موافقت کرده و اگر باشگاه هم مشکلی با این مسأله نداشته باشد باید کریم باقری را اولین دستیار ایرانی اسکوچیچ در تیم ملی بدانیم. با این وجود سؤال اساسی اینجاست که پرسپولیس از رفتن باقری چقدر ضرر خواهد کرد و آیا هواداران پرسپولیس باید به این انتخاب افتخار کنند یا از این نگران باشند که عضو مهمی از کادر فنی خود را از دست خواهند داد.

گران‌ترین دستیار لیگ برتر

حدود یک ماه قبل با انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس در فصل گذشته و اینکه چند درصد از مطالبات‌شان را گرفته بودند مشخص شد کریم باقری فصل قبل با باشگاه پرسپولیس قراردادی ۹۰۰ میلیون تومانی بسته بوده که احتمالاً برای فصل جاری این مبلغ بالاتر هم رفته و احتمالاً او تنها دستیار میلیاردی فوتبال ایران و گران‌ترین کمک مربی لیگ برتر به حساب می‌آید.

البته بسیاری این مبلغ را به خاطر نام و آوازه گرانقدر کریم باقری و وزنی که او به نیمکت پرسپولیس می‌دهد زیاد نمی‌دانند. برخی نیز معتقدند نقشی که باقری در تیم پرسپولیس ایفا می‌کند آنقدر اهمیت دارد که می‌توان برای او استثنا قائل شد چرا که او به نوعی ناظم تیم است و رفتار و کردار بازیکنان را حداقل در محل تمرین و اردوها کنترل می‌کند ضمن اینکه بازیکنان نیز احترام خاصی برای او قائلند و از باقری به شدت حساب می‌برند. برخی معتقدند نقش باقری در کنترل بازیکنان آنقدر پررنگ است که حتی اگر او در زمینه فنی کمک چندانی به سرمربی نکند وجودش در این تیم لازم و اجباری است و باید به هر قیمتی شده آقا کریم را در پرسپولیس نگه داشت.

آقا کریم با پول کمتر کنار آمده؟

با این حال مسأله اینجاست که کریم باقری که در پرسپولیس قراردادی میلیاردی دارد آیا حاضر است به عنوان دستیار در تیم ملی کار کند و حالا که فدراسیون شرایط مشخصی ندارد تن به قراردادی نامشخص بدهد؟ مطمئناً در شرایط فعلی بعید است فدراسیون فوتبال برای باقری رقمی نزدیک به نیمی از آنچه در پرسپولیس می‌گرفت تعیین کرده باشد و مطمئناً آقا کریم از رفتن به تیم ملی از نظر مالی ضرر خواهد کرد اما انگار خودش هم تمایل دارد در کنار اسکوچیچ باشد.

وقتی باقری خودش می‌گوید همه چیز را به باشگاه سپرده یعنی اینکه خودش هم تمایل دارد به تیم ملی برود و ظاهراً قید حداقل نیم میلیارد تومان پول را زده تا در این شرایط سخت به تیم ملی کمک کند.

ضرر انضباطی و شاید استفاده فنی

بدون شک نیمکت پرسپولیس بدون کریم باقری از نظر اسم و مهره کوچکتر و سبک‌تر خواهد شد ضمن اینکه حالا نقش افشین پیروانی برای مبارزه با بحران‌های درون تیمی و حاشیه‌هایی که پیرامون بازیکنان وجود دارد سنگین‌تر خواهد شد. به هر حال کریم باقری هر کاری هم در این تیم نکند همین که کنار بازیکنان است و آنها را کنترل می‌کند بار مهمی از دوش یحیی و باشگاه برمی‌دارد و این چیزی نیست که بشود کتمانش کرد. در عین حال شاید اگر باقری از پرسپولیس جدا شود یحیی گل‌محمدی آزادی عمل داشته باشد تا مربی دیگری را به کادر فنی اضافه کند که از نظر فنی به او بیشتر کمک کند و نقش پررنگ‌تری در مسائل تمرینی و مسابقات ایفا کند.

البته یحیی با کریم باقری ارتباط خوبی دارد و در دوره قبلی حضورش به عنوان سرمربی پرسپولیس باقری و عبدی را به عنوان دستیارانش انتخاب کرد که عبدی حاضر نشد بعد از مجتبی حسینی در کار فنی باشد اما باقری ماند و کار کرد. همانطور که کنار علی دایی، برانکو و کالدرون کار کرده بود.

به هر حال اگر پرسپولیس با رفتن باقری از نظر مسائل انضباطی و دیسیپلین تیمی تا حدودی تضعیف شده و ضرر کند اما شاید با انتخاب یک مربی فنی‌تر از این حیث سود ببرد، ضمن اینکه باشگاه هم لازم نیست برای یکی از عوامل فنی چیزی حدود یک میلیارد تومان کنار بگذارد و با یک پنجم یا یک ششم مبلغ قرارداد او یک مربی جدید را به کار خواهد گرفت و شاید هم اصلاً هیچ‌کس را جایگزین باقری نکرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      بابا مسعود شن که مشکل نیست

      پاسخ ها

      • hamiiiiiid

        همین چند کلمه اراجیفت قابل خوندن نیست،،خواهشاً نظرات چرت و پرت و شفاهی بگو

    • بدون نام

      هیشکی آقا کریم نمیشه.....
      والسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج