۹۶۷۹۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بازار تکنولوژی زیر سایه کورونا

بازار سخت افزار و محصولات مرتبط به تکنولوژی معمولا به عنوان یکی از اولین جا‌هایی محسوب می‌شود که با اولین چالش‌ها درگیر افزایش قیمت یا مواردی این چنینی می‌شود. فرقی نمی‌کند قیمت ارز بالا می‌رود یا ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، تلفن‌های هوشمند و به خصوص سخت افزار کامپیوتر اولین جایی است که واکنش منفی نشان داده و درصد زیادی از مشتری‌های خود را از دست می‌دهد.

برترین‌ها: بازار سخت افزار و محصولات مرتبط به تکنولوژی معمولا به عنوان یکی از اولین جا‌هایی محسوب می‌شود که با اولین چالش‌ها درگیر افزایش قیمت یا مواردی این چنینی می‌شود. فرقی نمی‌کند قیمت ارز بالا می‌رود یا ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، تلفن‌های هوشمند و به خصوص سخت افزار کامپیوتر اولین جایی است که واکنش منفی نشان داده و درصد زیادی از مشتری‌های خود را از دست می‌دهد. در شرایط فعلی و با گذشت ۱۰ روز از کاهش فعالیت مردم در سطح جامعه، قیمت ارز روندی تقریبا صعودی را پیش گرفته و از طرفی مشتری‌های همیشگی دیگر حاضر به حضور در بازار‌های سنتی نیستند.

افزایش قیمت از سوی فروشنده‌های سنتی به مرور تاثیر خود را روی بازار‌های دیجیتالی می‌گذارد. بعد از گذشت مدتی فروشنده‌ها که جریان واردات کالا را غیرممکن یا سخت می‌بینند، کالا‌های موجود را از جریان اصلی فروش خارج کرده و از این طریق هم روی قیمت‌ها تاثیر منفی خود را نشان می‌دهند. تمامی این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا شاید دایره خرید مشتری‌هایی که همچنان از طریق مسیر‌های آنلاین به دنبال انجام این کار هستند، کوچک‌تر و کوچک‌تر شود. با ادر نظر گرفتن این موضوعات حالا قصد داریم به سراغ محصولاتی برویم که در بازار فعلی افزایش قیمت آنچنانی نداشته و همچنان امکان خرید آن‌ها به صورت آنلاین وجود دارد. محصولاتی که هر کدام در شاخه مختلفی قرار گرفته و هر کدام می‌توانند نظر مخاطبی خاص را برطرف کنند.

Xiaomi Mi ۹T

متوسط قیمت: ۵ میلیون تومان

بازار تکنولوژی زیر سایه کورونا یکی از تلفن‌های کاربردی و مناسبی که در این روز‌ها آنچنان افزایش قیمت وحشتناکی نداشته، شیائومی Mi ۹T است. تلفنی ۱۲۸ گیگابایتی که از ۲۰ روز گذشته تاکنون افزایش قیمتی تقریبا ۱۰۰ هزار تومانی را به خود دیده. شیائومی Mi ۹T به لحاظ سخت‌افزاری آن قدر‌ها در رده پرچمداران ۲۰۱۹ قرار نمی‌گیرد، ولی فاصله چندان زیادی هم با آن‌ها ندارد. این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰، ۶ تا ۸ گیگ رم، ۶۴ تا ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی و نمایشگری ۶.۳۹ اینچی استفاده می‌کند که از نوع امولد و با کیفیت فول اچ‌دی پلاس است. علاوه بر این، در زیر این نمایشگر حسگر اثر انگشت قرار گرفته است.

در بالای صفحه نمایش شیائومی Mi ۹T اثری از ناچ دیده نمی‌شود، چون این گوشی از طراحی پاپ‌آپ استفاده می‌کند. دوربینی که شیائومی سعی کرده تکنولوژی جالب توجهی را برای ضربه ندیدن به آن مورد استفاده قرار دهد. در زمان سقوط یا حرکت ناگهانی حسگر‌های حرکتی به کار افتاده و تغییرات ایجاد شده را مورد بررسی قرار می‌دهند. در ادامه اگر گوشی وضعیت را به شکل سقوط پیش‌بینی کند به سرعت دوربین بیرون آمده از بدنه را دوباره به حالت عادی بر می‌گرداند. دوربین جلوی Mi ۹T سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد، در حالی که دوربین عقب آن از سنسوری‌های ۴۸، ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

با استفاده از سه دوربین قرار گرفته در این مدل از محصولات شیائومی، کاربر می‌تواند جدای از تصویربرداری به دو صورت معمولی و پورتره، از لنز واید هم برای ثبت تصاویری بهتر بهره ببرد. باتری شیائومی Mi ۹T نسبت به Mi ۹ و Mi ۹ SE افزایش پیدا کرده و حالا به ۴ هزار میلی آمپر رسیده است. در این دستگاه خبری از شارژ سریع ۲۷ واتی نیست، اما می‌توانید از شارژر ۱۸ واتی استفاده کنید. با توجه به قیمت تعیین شده برای شیائومی Mi ۹T، این گوشی را می‌توان به عنوان دهمین تلفن قدرتمند بازار معرفی کرد. محصولی که قیمت آن به شکل قابل توجهی پایین‌تر از انتظارات است و رویکرد اقتصادی تولیدکننده چینی را به خوبی نشان می‌دهد.

Huawei Y۹ Prime

متوسط قیمت: ۲ میلیون ۹۰۰ هزار تومان

بازار تکنولوژی زیر سایه کورونا

در شرایطی که برخی مدل‌های هوآوی به واسطه موجود نبودن در بازار با افزایش قیمتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی روبرو شده اند، اما Y۹ Prime در این زمینه با آسیب کمتری روبرو شده. تلفنی که تقریبا از ۲۰ روز گذشته تاکنون تنها ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت تجربه کرده و این روز‌ها با چیزی در حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قابل خرید است. طراحی صفحه نمایشی بدون حاشیه تبدیل به داغ‌ترین رقابت این روز‌های بازار تلفن‌های هوشمند شده. هر کمپانی برای انجام این کار رویکردی متفاوت دارد، اما ماژول دوربین جلو شاید یکی از جالب‌ترین آن‌ها باشد.

تکنولوژی که بیشتر در محصولات رده بالا دیده شده بود، اینبار توسط هوآوی برای Y۹ Prime مورد استفاده قرار گرفته. از همین رو دیگر خبری از ناچ بالای صفحه نمایش نیست و تلفن مورد نظر می‌تواند با استفاده از نمایشگر IPS، ۶.۵۹ اینچی و فول اچ‌دی پلاس خود تجربه‌ای قابل قبول را ارائه کند. این تلفن هوآوی از پردازنده‌ای مشابه با آنر ۹ ایکس استفاده می‌کند، اما از دید میزان حافظه رم با ۴ گیگابایت شرایطی متفاوت دارد و عملکرد آن از دید سرعت به مراتب پایین‌تر است. ترکیب سه دوربین واید، فوق عریض و معمولی با وضوح ۸، ۱۶ و ۲ مگاپیکسل هرچند می‌تواند اکثر نیاز‌های کاربر را برطرف کند، اما از سویی بهترین تجربه ممکن را ارائه نخواهد کرد. دوربین‌هایی که روی کاغذ اعداد و ارقام خوبی را نشان می‌دهند، اما در عمل شاید برای تمامی شرایط ایده‌آل نباشند.

گلکسی واچ اکتیو ۲

متوسط قیمت: ۵ میلیون تومان

بازار تکنولوژی زیر سایه کورونا

بدترین شرایط را در بازار تکنولوژی شاید ساعت‌های هوشمند تجربه کنید. بازاری که به شکل کلی تعداد زیادی مخاطب ندارد و قیمت هایش معمولا بیشتر از چیزی هستند که بتوانند تمامی مشتری‌ها را راضی کنند. با این وجود ساعت هوشمند سامسونگ با افزایشی در حد ۳۰۰ هزار تومان واکنش قابل قبولی را به شرایط امروزی بازار نشان داده. شاید مهم‌ترین ویژگی جدیدترین اسمارت‌واچ کره‌ای‌ها را باید جایگزینی حاشیه دیجیتال آن با نمونه فیزیکی چرخان در مدل‌های قبلی بدانیم.

در واقع رابط کاربری بهبود یافته OneUI گلکسی واچ اکتیو ۲ را قادر ساخته است تا در صفحه نمایش سوپر امولد خود از حاشیه دیجیتال استفاده کند و به این ترتیب حالا بیشترین قسمت از مچ دست توسط صفحه نمایش اشغال می‌شود. برای درک بهتر این موضوع باید گفت نسخه ۴۴ میلی‌متری گجت سامسونگ از نسخه ۴۶ میلی‌متری قبلی خود صفحه نمایش بزرگتری دارد. گلکسی واچ اکتیو ۲ در دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و همچنین در دو استایل عرضه می‌شود.

استایل معمولی این ساعت هوشمند با بدنه سبک وزن آلومینیومی و بند FKM و نسخه پریمیوم با بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ و بند‌های چرمی ارائه خواهد شد. هر دو مدل دارای بند‌های مختلف با تنوع رنگ‌بندی فراوان است. در همین خصوص شاهد به کارگیری قابلیت جدیدی هستیم که در آن فرد با استفاده از قابلیت جدید My Style در Galaxy Wearables app تصویری از خود تهیه می‌کند تا حتی زمینه ساعت نیز با توجه به رنگ لباس‌ها و چهره فرد تغییر کند. خوانش اپتیکال ضربان قلب در گلکسی واچ اکتیو ۲ با استفاده از هشت ال‌ای‌دی به مراتب بهتر و سریع‌تر شده است. همچنین قابلیت از پیش وعده داده شده ECG نیز در این گجت حضور دارد.

در واقع اگرچه نام این ساعت بر فعالیت استوار است، اما سلامت و حتی خواب کاربر خود را نیز نظارت و کنترل می‌کند. اسمارت‌واچ جدید سامسونگ می‌تواند تا ۳۹ فعالیت بدنی مختلف را نیز تشخیص دهد و برای برخی از این فعالیت‌ها زیرگونه‌هایی نیز تعریف شده است. استاندارد ۵ATM و همچنین گواهینامه مقاومت در برابر آب خیال کاربر را بابت شنا با این ساعت راحت می‌کند و استفاده از محافظ گوریلا گلس دی‌ایکس پلاس تا حدود زیادی جلوی آسیب صفحه نمایش در برابر ضربات مختلف را می‌گیرد.

گلکسی واچ اکتیو ۲ قابلیت دنبال کردن سطح استرس کاربر را نیز دارد و می‌توان با استفاده از اپلیکیشن Calm به اجرای تمرینات مدیتیشن و همچنین دنبال کردن خواب پرداخت. هر دو مدل از این ساعت دارای صفحه نمایش‌های سوپر امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ هستند. پردازنده به کار رفته در این گجت‌ها از نوع اگزینوس ۹۱۱۰ به همراه ۷۶۸ مگابایت رم خواهد بود.

Playstation ۴ Slim

متوسط قیمت: ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

بازار تکنولوژی زیر سایه کورونا

دیگر قربانی قابل توجه افزایش قیمت‌ها بازار کنسول‌های بازی است. به تعطیلات سال نو نزدیک می‌شویم و همین عامل همواره و هر ساله باعث افزایش قیمت سخت افزار‌های مرتبط به بازی می‌شد، اما اکنون دلایل توضیح داده شده نیز کار خود را کرده و اکنون شاهد افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی ارزان‌ترین کنسول فعلی سونی هستیم. پلی استیشن ۴ اسلیم با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت که به عنوان کنسول پایه سونی شناخته می‌شود و کمترین امکانات را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد تا ۱۰ روز گذشته ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اما اکنون در بهترین حالت باید برای تهیه آن ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

وضعیت برای دیگر کنسول‌ها همچون پلی استیشن ۴ پرو و خانواده کنسول‌های ایکس باکس وان مایکروسافت نیز مناسب نیست و هر کدام از آن‌ها نیز از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان گران شده اند. در حال حاضر با توجه به نایاب و گران شدن قطعات سخت افزاری کامپیوتر‌های شخصی، بهترین گزینه برای تجربه بازی‌های ویدئویی، کنسول‌های خانگی است که افزایش قیمت را در زمینه بازی‌ها نیز تجربه کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالیه*

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج