جاباما
۹۶۷۹۵۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

ویروس کرونا؛ رفتن به دندانپزشکی خطرناک است؟

موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از ابتلای به این بیماری است.

باشگاه خبرنگاران: با توجه به این که موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از ابتلای به این بیماری است، درمان قطعی و موثری تاکنون برای آن کشف نشده است.

به طورکلی دندانپزشکی ایران با هدف کنترل همه گیری ویروس کرونا در محیط کار و کاهش خطرات احتمالی پیشنهاد می شود :

تمام اعمال دندانپزشکی غیر اورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس، در صورت امکان تا زمان اعلام وضعیت عادی با تأخیر انجام شود.

همچنین از انجام اعمال دندانپزشکی غیرضروری و علی الخصوص درمان‌هایی که موجب پخش ویروس در محیط مکان ها می‌شود خودداری کنیم.

اگر مراکز درمانی در مجتمع‌ها و ساختمان‌های پزشکی است، آسانسورها را چندین بار و در طول روز ضد عفونی کنیم و نحوه صحیح کمترین تماس با سطوح درب ورودی به مراجعین و کادر درمانی آموزش داده شود.

به کلیه بیماران پس از ورود به مراکز درمانی توصیه می‌شود از آوردن همراهان غیرضروری خودداری کرده و از تجمع در اتاق انتظار جلوگیری کنند.

از تجویز داروهای کورتیکواستروئیدها به بیماران خودداری کنند و اساساً از هرگونه سرکوب سیستم ایمنی اجتناب کنیم.

سطوح یونیت و سایر موارد ضروری را با پوشش‌های یکبار مصرف بپوشانیم.

وضعیت تب و تنفس بیماران مشکوک را بررسی کنیم و در صورت برخورد به هرگونه مورد مشکوک، آن‌ها را به مراکز درمانی هدایت کنیم.

از پذیرش مراجعینی که دارای بیماری‌های با زمینه ریسک بالا در ابتلا به ویروس کرونا، مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی، اتوایمیون و بیماری‌های خاص قرار دارد جدی بگیریم.

کلیه کارکنان مراکز درمانی از پوشش کامل محافظتی و ماسک به طور دائم استفاده کرده و در تمام مدت کار از دستکش استفاده وحتی المقدور در مواقع استفاده از کارت بانکی و یا اسکناس، از دستکش یک بار مصرف استفاده شود.

همکاران دندانپزشک و دستیاران ایشان در هنگام کار بر روی دندان بیمار، علاوه بر ماسک و پوشش‌های محافظتی دیگر حتماً از شیلد محافظ و کلاه و به عبارتی پوشش کامل استفاده کنند.

تمامی پسماندها را در کیسه‌های مخصوص بسته بندی انجام داده، موارد یکبار مصرف مخصوص بیمار و پوشش‌های مختلف از جمله پوشش‌های یونیت، صندلی، لامپ یونیت و پیش بند، را با دقت کامل پس از مصرف و با دستکش محافظ و در سیستم پسماند جهت امحاء بسته بندی کنیم.

با این تصور افراد مراجعه کننده می‌توانند یک ناقل فرض شوند، کلیه قوانین و رویه‌ها برای برقراری ارتباط با رعایت ویروس هپاتیت به کار می‌رود.

ضمن دعوت به آرامش عموم مردم، خطر انتشار و جدی نگرفتن این بیماری را به افراد گوشزد کنیم و در بالابردن سطح آگاهی آن‌ها نقش موثری داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب اون بدبختی ک از دندان درد داره میمیره چکار کنه اخه هی میگن ما نخبه داریم دانشمند داریم کاری ازشان بر نمیاد برا این ویروس

      پاسخ ها

      • سلیم

        دندان درد جز درمان‌های اورژانس دندانپزشکی محسوب میشه و باید سریع تر درمان بشه اینجا گفته از درمان های غیر اورژانس خودداری بشه

      • عصر جدید

        دمت گرم خوب گفتی

    • بدون نام

      نریدبابا،خطرناکه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج