۹۶۸۱۶۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ثبت اولین مورد انتقال کرونا از انسان به حیوان

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست روز پنجشنبه تایید کرد که برای نخستین بار ویروس کرونا از یک انسان به یک حیوان در هنگ کنگ سرایت کرده است.

خبرگزاری ایرنا: نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست می نویسد که این سگ متعلق به یک بیمار کرونایی بوده که در روزهای اخیر آزمایش هایی روی آن انجام شده و از هفته قبل که تست کرونای مثبت شد، زیر نظر پزشکان و دامپزشکان بوده است.

پس از این اتفاق برخی از پزشکان در هنگ کنگ گفته اند که این می تواند نشانه ای از این باشد که حیوانات هم ممکن است در سطوح ضعیف تری به این ویروس آلوده شوند.

ثبت اولین مورد انتقال کرونا از انسان به حیوان

اداره شیلات و کشاورزی هنگ کنگ در بیانیه ای خاطر نشان کرد که این سگ از روز جمعه گذشته تاکنون در قرنطینه بوده و مورد آزمایش و ارزیابی های بیشتر قرار گرفته است.

در این گزارش از قول مسوولان نهادهای ذی ربط پزشکی در هنگ کنگ آمده است که البته احتمالا دهان و دماغ این سگ رده هایی از ویروس را به خود جذب کرده و برای همین به شکلی بسیار ضعیف و خفیف به این ویروس آلوده شده است.

صوفیا چان دبیر بهداشت این منطقه که همپایه وزیر محسوب می شود به خبرنگاران گفت که ما باز هم آزمایش های بیشتری روی این حیوان خانگی انجام خواهیم داد تا نهایتا نتایج کرونا را منفی کنیم.

دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه شهر در این منطقه و اداره بهداشت حیوانات سازمان بهداشت جهانی در حال رایزنی با یکدیگر در باره این مورد بی سابقه در جهان هستند.

اداره بهداشت هنگ کنگ می گوید که هنوز نمی تواند تایید کند که حیوانات خانگی منبع انتقال ویروس هستند و یا به کرونا مبتلا می شوند. چنین موضوعی الان مطرح نیست.

این اداره افزوده است که صاحبان این حیوانات نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و تحت هیچ شرایطی نباید این حیوانات را رها کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج