۹۶۸۲
۲۷ نظر
۵۵۶۷
۲۷ نظر
۵۵۶۷
پ

فروش لباس زیر زنانه توسط مردان

وقتی مسئولان مقابل فروش برخی لباس‌های دور از شان کوتاه می‌آیند کار به جایی می‌رسد که لباس‌های زیر را هم مردان بفروشند.

وقتی مسئولان مقابل فروش برخی لباس‌های دور از شان کوتاه می‌آیند کار به جایی می‌رسد که لباس‌های زیر را هم مردان بفروشند.

در بیرجند اغلب لباس‌های زنانه مانند مانتو و شلوار و بلوز توسط مردان به فروش می‌رسد و این در حالی است که فروش هرگونه لباس زنانه توسط مردان تخلف است. فروش لباس‌های زنانه توسط مردان با توجه به باورهای دینی ما غیر منطقی به نظر می‌رسد.

با توجه به ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین آماده شدن فروشگاه‌های عرضه لباس و پوشاک، این روزها شاهد این هستیم که بیشتر فروشگاه‌های لباس زنانه دارای فروشندگان مرد هستند که این موضوع می‌تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند.

به عنوان مثال در اکثریت قریب به اتفاق فروشگاه‌های واقع در بازار، خیابان مدرس و معلم فروشندگان مرد مشغول به فعالیت هستند که این موضوع با توجه به وجود نیروی کار فراوان زن غیر منطقی به نظر می‌رسد.

با وجود اینکه همواره با استفاده از نیروی کار زن در فعالیت‌های طاقت‌فرسا و محیط‌های کاری مردانه به دلیل ارزان‌تر بودن و کم توقع بودن آنها اعتراض می‌شود، انتظار می‌رود که در فروشگاه‌های لباس زنانه نیز فروشندگان زن فعالیت داشته باشند که بر خلاف انتظار شاهد هستیم که اکثر فروشندگان این مغازه‌ها مرد هستند که این امر می‌تواند صدماتی را به جامعه وارد کند.

بدیهی است که مسئولان اداره اماکن نیروی انتظامی و همچنین متولیان امر فرهنگ استان باید به طور جدی‌تر به این موضوع توجه داشته باشند و استانداردها و بخشنامه‌هایی را برای این موضوع وضع کنند که این مسائل به این صورت بروز پیدا نکنند.

نقطه نگران‌کننده در این راستا زمانی است که فروشندگان مرد بر روی تنگی، بلندی و کوتاهی لباس زنان نظر می‌دهد.

البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و اگر سری به فروشگاه‌های عرضه لباس زیرزنانه شهر بزنید متوجه خواهید شد که تعدادی از این فروشگاه‌ها فروشنده مرد دارند.
برخی فروشگاه‌ها که گویا از عدم نظارت مسئولان امر سوءاستفاده کرده‌اند گویی نمایشگاهی از بی‌حیایی است.

لباس‌های زیرزنانه پشت ویترین و بدون رعایت حریم‌های اسلامی به نمایش درآمده‌اند و هر کسی که رد می‌شود می‌تواند شاهد نمایشگاه از بی‌شرمی باشد.

از طرفی دیگر موضوع فعالیت و اشتغال مردان در فروشگاه‌های لوازم آرایشی زنان نیز قابل تامل است.

از متولیان فرهنگی و امور اجتماعی انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر این فروشگاه‌ها داشته باشد.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فروش لباس زیر زنانه توسط مردان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mohammad

      كليه اين كفته ها صحيح مي باشد واكثر فروشندكان سوء استفاده كرند واكثر فروشندكان فرزندان تجار مي باشند وفقط بخاطر ارتباط با زنان به پوتيك هاي زنان فعالند

    • علیرضا

      چه عجب بالاخره یکی پیدا شد این ماجرا رو ببینه و فکری براش کنه

    • بدون نام

      هر وقت دیگه شاهد اینطور خلاف عفت ها نبودیم میتونیم بگیم بله فکری براش شده ولی فعلا که مسئولان میبینن و فکری نمیکنن امیدوارم که این خبر را پیگیری کنید و نتیجه را اعلام کنید.

    • بدون نام

      مغازه ها تعدادشان ثابت و جایشان مشخص است فکری برای مانکنهای متحرک در سطح شهر بکنید .

    • الی

      این که چیزی نیست تو مغازه ابرو دار تره. من دانشجوی همدان بودم دستفروش مرد کنار خیابون تو 4شنبه بازار لباس زیر میفروخت. تازه میگفت واسه خانوم خودمم از همین ها میبرم راضیه. خانوما دورش حلقه زذه بودن درباره جنسش میپرسیدن

    • arosakiiiiiiiiiii

      وقتی تو بعضی از اتاق پروها دوربین میزارن یااینکه سقفو آینه کاری میکنن این در مقابلش هیچی نیست...........

    • میلاد

      من خودم اهل بیرجندم در اینجا فروشگاههای لباسهای زنانه زیادی هست که توسط زنان اداره میشن کسی هم مشتریها را مجبور به خرید از کسی نمیکنه کاسبی مردم خراب هست لطفا به خاطر این چیزا خراب ترش نکنید

      پاسخ ها

      • مجید

        ما ایرانی ها به همه چی کار داریم دیگه،یکی نیست بگه خوشت نمیاد برو از جایی بگیر که فروشنده اش خانومه.

      • بدون نام

        کسی هم که خودکشی میکنه خودش خواسته که میپره از ساختمون پایین و کسی وادارش نمیکنه ولی دلیل نمیشه که بگن چون کسی وادارش نکرده پس کاره درستیه. مسئله حیا و حفظ حریم بحث انسانیه نه فقط دینی! جدی نگاه کنیم به این قضیه! این اولین قدم برای از بین رفتن حیای زنان و مردان نبوده و آخرین قدم هم نیست.

    • mina

      امیدوارم این مشکلات زودتر حل بشه
      ممنون از این که به معضلات به ظاهر کوجیک جامعه توجه میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم که اینقد فکرتون بده

    • علی

      من اصلا نمیگم این کار خوبه که لباس خانم رو اقا بفروشه

      ولی یه کاری واسه این پسرای بدبخت مثل خودم که بیکارن نشون بدین و بعد اونارو بندازین بیرون تا حداقل اونام به جزو بیکاران اضافه نشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه عزیز من یعنی همه نوع دست فروشی و فروشندگی تموم شده الا لباس ... خانوما رو فروختن؟ (من با بلوز فروختن و اینا مشکلی ندارم اما هر چیزی حدی داره)

    • بدون نام

      نيازي به مسئول و اينها نداره. اگه ما خانم ها تا ديديدم فروشنده مرده اعتراض كنيم و ازش خريد نكنيم مطمئن باشيد مشكل حل ميشه. جنگ رو خود مردم پيروز كردن. انقلاب رو خود مردم كردن همه چيز به خود مردم بر مي گرده اين مردم هستن كه از همه چيزايي كه بودن گذشتن و دارن روز به روز بيشتر سقوط مي كنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفتون منطقیه اما میبینیم خانم ها راحت میخرن و هیچ نظارتی هم نیست ....... ناسلامتی ادعای باحیا بودن دارن ملت ...... من واقعا شرم دارم و سختمه وقتی از توی بازار رد میشم. نمیشه که محل کارم رو عوض کنم چون یه روند غلطی شروع شده و این بیماری داره بیشتر و بیشتر گسترده میشه.

    • مصطفی

      به نظر من اصلا اشکال نداره. فقط به این چیز ها گیر ندین تو جامعه ما امثال این کارا فراونه.

    • سعید

      من خودم فروشگاه پوشاک دارم قبلا فروشنده خانم داشتیم البته نه لباس زیر .این خانمها نسبت به مشتریانی که از نظر مالی و ظاهری وضع خوب و ظاهر متشخصی داشتن حساسیت به خرج داده و با بی اعتناعی و بد رفتاری با انها برخورد میکردن و هر وقت هم جاییی دعوت بودن با وجود سیستم امنیتی قوی لباس را با خود میبردن و بعد از پوشیدن در میهمانی صبح مخفیانه بسر جایش برمیگرداندند چندین بار تصمیم به جمع کردن بخش زنانه گرفتیم ولی باز به اصرار مشتریان از تصمیم خود برگشتیم الان با یک فروشنده مرد هم مشتریان راضی هستن وهم خدا میداند فروش به ده برابر زمان خانمها رسیده البته فروشنده مرد ما بسیار ادم سنگین و با ادب و متدینی هست و ما هم نظارت سفت و سختی روی کار نه تنها ایشان بلکه دیگر فروشندها در قسمت اقایان داریم خیلی از خانمها برای شوهرانشان خرید میکنن من به شخصه فروشگاهمان رو مثل مسجد مقدص میشمارم چون روزی و رزقمان از اینجاست در ضمن محض اطلاع دوستان فروشنده مرد فقط در قسمط لباس زیر خانمها اکیدا ممنوع است بعضی از دوستان در نظراتشان طوری عنوان نمودن انگار همه منتظرن یه خانم وارد یه جا بشه و همه برن تو کارش همه را به یک چشم نبینید اکثر مردم دنبال گرفتاری و یک لقمه نان حلال هستن اگر غیر از این باشد باید در تمام شرکتها و ادارات و خلاصه هر جایی که زن و مرد نامحرم با هم مشغول بکار میباشند رو گل گرفت انسان باید ذاتش خوب باشد مرد و زن ندارد امیدوارم دوستان پیشاپیش این حقیر رو اگر جسارتی کرده باشم ببزرگی خودشان ببخشند.

    • بدون نام

      این مسئله فقط مختص بیرجند نیست .... 10 یا 15 ساله پیش که توی سراهای بازار بزرگ تهران راه میرفتیم مغازه های مختلف با کسب و کارهای مختلف میدیدیم .... اما الان متاسفانه بازار پر اشده از دست فروش ها و مغازه هایی که خیلی راحت آقایون لباس زیر زنانه میفروشن و خانوم ها بدون هیچ مشکلی خرید میکنن. من بشخصه هنوز شرم دارم .... ادعای دینداری و مذهبی هم نه دارم و نه هستم. اما این یک مسئله حیای انسانی و حفظ حریمه ربطی هم به دین نداره.... خیلی بده که توی پایتخت کشور جمهوری اسلامی ، جایی که یکی از تفرجگاه های توریست های خارجیه، به این راحتی چنین منظره هایی وجود داره و هیچ پیگیری هم نمیشه!!

    • بهناز

      گیر میدینا....

    • ناشناس

      امیدوارم این معضل و معضلات دیگری که در جامعه ما رو به فزونی است گرفته شود.یاد روزهای اول انقلاب و دوران جنگ بخیر خیلی مصیبتها داشتیم بابت مشکلات زمان جنگ اما خوبیش این بود که مرد غیرت داشت و زن حجب و حیا.اما کو؟ الان کدام را می توان در کوچه و خیابان نظاره کرد.هر روز بدتر از دیروز

    • یه خانوم

      همسایه ما به تازگی از کره جنوبی برگشته و می گفت تو اون کشور لباس زیر در انظار عمومی فروخته نمیشه...اونوقت کشور ما!!!نزدیک عید و دستفروشها که دیگه هیچ..من خودم به شخصه با خرید لباس مشکل داشتم تا بالاخره فروشنده های خانوم تعدادشون بیشتر شد...

    • محمد

      با سلام به موضوع بسیار مهمی اشاره کردید ولی چه فایده که کاری در این باره انجام نمیگیرد.

    • محمد

      این صحبت های شما شرم آور و توهین به شغل ما هستش
      لباس زیر و چه فرقی میکنه؟
      کدوم ابلهی میگه که تو خارج از ایران لباس زیر رو علنی نمیفروشن؟
      خجالت بکشین

      دوستان به جز خرده فروشی های لباس زیر
      تمام واردات و عمده فروشی لباس زیر
      توسط آقایونه.... از صبح تا شب ما با این اجناس سر و کار داریم... و برای سفارش و خرید جنس کلی کاتالوگ رو می بینیم
      ولی یادم نمیاد که با دیدن این چیزا ذره ایی تحریک شده باشم...

      لباس زیر هم نوعی لباسه... که خواهران و مادران و همسران خودمون هم می پوشن


      با احترام
      یکی از اعضای صنف لباس زیر

    • فرزان

      ای بابا شماها دیگه از حدش گذروندین یک جوری میگین لبس زیر انگار حالا چی شده واقعا براتون متاسف هستم

    • امین

      ای بابا حالا چی شده مگه....آدم اگه ذاتش کج باشه,حتی بذارش داخل قفس شیشه ایی باز کار خودشو انجام میده.حرفاتونو اصلاح کنید.شما انگاری خودتون همه پیامبرید.فکرنکنم

    • بدون نام

      حالا مگه چه شده هر کی دوست نداره نخره دیگه شورشو در اوردین

    • مهربون

      بله نميشه كه آه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج