۹۶۸۳۸۳
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

واکنش وزارت خارجه به بیانیه کمیته اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت خارجه با ابراز انزجار از محورهای بی محتوا و تکراری بیانیه کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب، توان نظامی و دفاع موشکی ایران را بومی خواند و به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا تبدیل نکنند.

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه رسانه‌ای پوچ و ملال آور کمیته خودساخته چهار جانبه اتحادیه عرب، با ابراز انزجار از محورهای بی محتوا و تکراری این بیانیه، اتهام‌های بی اساس مطرح شده را برآمده از دیدگاه غیرمسئولانه و اشتباه جبران ناپذیر و راهبردی کشورهایی خواند که خود عامل بی ثباتی، ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه بوده و هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین و اعدام جوانان بیگناه در این کشور، خلق و حمایت همه جانبه از تروریست‌ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه، آغاز جنگی حماقت آمیز در یمن و نابودی زیرساخت‌ها و به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار یمنی از جمله کودکان و زنان و محاصره، قحطی و گرسنگی میلیون‌ها انسان در یمن از سوی ائتلاف مصنوعی سعودی را از جمله اقدام های غیر قابل جبران و مورد حمایت اعضای این به اصطلاح کمیته چهارجانبه برشمرد.

واکنش وزارت خارجه به بیانیه کمیته اتحادیه عرب

موسوی با ایرانی خواندن جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک افزود: صدور بیانیه‌های تکراری تاکنون هیچ مشکلی را از منطقه و جهان اسلام حل نکرده و نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بومی خواندن توان نظامی و دفاع موشکی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر اینکه این قابلیت هیچگاه تهدیدی برای کشورهای عربی و اسلامی نبوده و قابل مذاکره هم نیست به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا تبدیل نکنند، چرا که خرید تسلیحات کمکی به قدرت ملی آنها نخواهد کرد و امنیت وارداتی و خریدنی نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه افزود: کشورهایی که چشم خود را بر اشغال اراضی مقدس فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس بسته‌اند و ذلیلانه در کنار رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اعلام طرح خائنانه معامله قرن ایستاده‌اند، حق ندارند حمایت شرافتمندانه ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را زیر سؤال ببرند.

موسوی در پایان از اینکه اعضای این کمیته خود ساخته همسو با ـآمریکا و رژیم اسرائیل، مقاومت افتخار آمیز اسلامی در لبنان را که اکنون بزرگترین و موثرترین نیروی بازدارنده عربی و اسلامی در مقابل تجاوز و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی است، تروریست توصیف می‌کنند، ابراز تاسف کرد.

به گزارش فارس، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست اخیر خود موضوع دریانوردی و تأسیسات نفتی را دستاویزی برای هجمه به ایران و جنبش انصارالله یمن قرار دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا اینکاره! نکشی ما رو با اون امنیت و مدیریت!
      کل دنیا از بالا تا پایین میگن ایدئولوژی ما مشکل داره و طالب جنگ و خونریزی هستیم و ملت ایران باجش رو میده

    • بدون نام

      آقای موسوی به بحرینیها گوشزد بکونید کشور شما جز خاک ایران هست

    • بدون نام

      موقعی بود تمام کشورهای عربی مخصوصا عربستان مثل سگ از ایران میترسیدن اما با بی لیاقتی شماها کاری کردیدن بحرین اشغال برای ما دندان نشان میدهد این حرفها هم به درد خودت و ظریف میخورد

    • بدون نام

      شما باحرفای تهدید امیزتان کجا اباد کردید........

    • بدون نام

      کاری کردید عرب های بی خاصیت منطقه شما را آدم حساب نمی کنند.

    • بدون نام

      شماکه توان ایران را قبول داریدپس بتمرگیدساکت شین..احمق های وهابی..یهودپرستهای مزدور

    • تع

      روشون باز شده باید زد تو دهنشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج