۹۶۸۵۲۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

گیلان به‌هیچ‌وجه پذیرای مهمانان نوروزی نیست

استاندار گیلان با اشاره به گسترش ویروس کرونا و تأکید بر رعایت بهداشت گفت: گیلانیان مردمانی مهمان‌نواز هستند ولی به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان، در ایام نوروز هیچ مهمانی را برای سلامتی همه مردم نمی‌پذیریم.

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با اشاره به گسترش ویروس کرونا و تأکید بر رعایت بهداشت گفت: گیلانیان مردمانی مهمان‌نواز هستند ولی به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان، در ایام نوروز هیچ مهمانی را برای سلامتی همه مردم نمی‌پذیریم.

ارسلان زارع امشب در جلسه ستاد مقابله با گسترش کروناویروس با بیان اینکه مردم و مسؤولان قدردان روحیه فداکارانه و جهادی کادرهای درمانی هستند، اظهار کرد: وجود همدلی، وفاق و انسجام همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و نیز آحاد مردم با افرادی که در صف مقدم مقابله با این بیماری هستند؛ مهم‌ترین مؤلفه مؤثر در موفقیت مبارزه با این ویروس و شکست آن است.

گیلان به‌هیچ‌وجه پذیرای مهمانان نوروزی نیست

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها روند این بیماری در هفته آینده نیز افزایشی است، گفت: کادر درمانی نسبت به‌روزهای نخست با اشراف و انسجام بیشتر در کنار راه‌اندازی موفق سیستم ارجاع به مردم، خدمت‌رسانی می‌کنند که باید این روحیه جهادی باقوت ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در روزهای آتی تخت‌های بستری بیشتری به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص پیدا می‌کند، افزود: در گفت‌وگوی امروز با معاون اول و رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، مسائل و مشکلات استان را مطرح و نیازمندی‌ها را اعلام کردم.

به گفته وی، به‌منظور تسهیل دسترسی مردم، تعداد داروخانه‌هایی که داروهای موردنیاز بیماران کرونا را توزیع می‌کنند در رشت و شهرستان‌ها افزایش می‌یابد.

زارع با بیان اینکه غربالگری در ورودی‌ها و خروجی‌های گیلان با همکاری نیروی انتظامی و هلال‌احمر تشدید می‌شود، تصریح کرد: این مسئله به معنای ممنوعیت سفر به گیلان است البته چنانچه معدود افرادی که ناگزیر به ورود به استان هستند و دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند؛ بی‌تردید دو هفته قرنطینه می‌شوند.

استاندار گیلان بر ضرورت تقویت تشویق هم استانی‌ها مبنی بر حضور در خانه از طریق رسانه‌ها، صداوسیما و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: مردم باید به این باور برسند که حضور آنان در خانه، مهم‌ترین مؤلفه در پیشگیری از گسترش و شیوع ویروس کروناست و در این راستا به‌طورجدی از مردم می‌خواهم جز در موارد اضطراری، از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی از فردا در سطح استان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد، افزود: صداوسیمای مرکز گیلان که در خط مقدم اطلاع‌رسانی در مورد کروناست با توجه به تعطیلی مدارس، بازپخش برنامه‌های آموزشی مدارس را در دستور کار قرار دهد.

زارع با تأکید بر ارسال پیامک از طریق شبکه‌های ارتباطی به مردم پیرامون رعایت توصیه‌های بهداشتی و حضور در منزل بیان کرد: صداوسیما با استفاده از برنامه‌های امیدبخش، نشاط‌آفرین و آموزشی در خصوص رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی، بیش‌ازپیش نقش‌آفرینی کند.

استاندار گیلان با اشاره به گسترش ویروس کرونا و تأکید بر رعایت بهداشت گفت: گیلانیان مردمانی مهمان‌نواز هستند ولی به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان، در ایام نوروز هیچ مهمانی را برای سلامتی همه مردم نمی‌پذیریم.

وی با اشاره به اعلام اجرای طرح بسیج ملی در سه استان گیلان، اصفهان و قم توسط وزیر بهداشت بیان کرد: این طرح با همکاری هلال‌احمر، سازمان بسیج، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

نماینده عالی دولت با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و نیز معلمان در منازل و ارتباط با والدین دانش آموزان تصریح کرد: معلمان آموزش‌وپرورش به‌ویژه مقطع ابتدایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی نسبت به انعکاس پیام‌های تهیه‌شده توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی پیرامون مقابله با گسترش ویروس کرونا اقدام نمایند.

در این جلسه مقرر شد در صورت عدم اعلام تعطیلی روز شنبه ۱۷ اسفند توسط دولت، ادارات استان جز دستگاه‌های خدمات رسان وامدادی و اورژانس، امورات را به‌صورت دورکاری و با برنامه‌ریزی مدیران با کمترین حضور کارکنان خدمات‌رسانی انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معضرت میخام یعنی مااینقدر ادم نفهم واحمق داریم که واسه جون خودشون وهم وطنش ارزش قاعل نیستند نوبراین دیگه

    • م.ع

      هرچند دیر ولی بالاخره گیلان قرنطینه شد .کاری که با قم باید می کردن و نکردن که اینجور فاجعه بوجود اومد .تا ازین بدتر نشده .قم و تهران و اصفهان و قرنطینه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج