۹۶۸۵۴۰
۱۴ نظر
۵۰۱۳
۱۴ نظر
۵۰۱۳
پ

شرط پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید دارد اصولگرایان در انتخابات اسفندماه توانستند آرای خاکستری را به سمت خود جذب کنند.

خبرآنلاین: حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید دارد اصولگرایان در انتخابات اسفندماه توانستند آرای خاکستری را به سمت خود جذب کنند.

او که معتقد است رأی خالص جریان اصولگرا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است، پیش بینی می کند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم به نفع اصولگرایان تمام شود.

بخش هایی از گفتگوی این چهره شاخص اصولگرا را بخوانید؛

آقای مصباحی مقدم! فکر می کنید در انتخابات دوم اسفند بدنه رأی اصولگرایان پای صندوق های رای آمدند یا آنکه در غیاب رقیب، کاندیداهای اصولگرا توانستند به مجلس راه پیدا کنند؟

اتفاقی که در این انتخابات افتاد این بود که جریان اصلاحات بنا بر هر دلیلی که خودشان مطرح کنند یا آنچه واقعیت دارد نتوانست مردم را برای انتخابات بسیج کند. در مقابل ما با توجه به آنکه جریان اصولگرا به طور عمده خارج از گود اجرا و مدیریت مجلس بود توانست هواداران خود را برای انتخابات بسیج کند و رأیی را به دست بیاورد. البته بخشی از آراء به صورت سنتی به خود جریان اصولگرا مربوط است و بخشی از آراء، معروف به آرای خاکستری است که اصولگرایان توانستند آن را جذب کنند.

می توانید تقریبی بگویید چقدر از این آراء خاکستری و چقدر از آن آرای سنتی اصولگرایان است؟

بر اساس تحلیل هایی که قبلا صورت گرفته رأی خالص جریان اصولگرا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است و هرچه بیشتر از آن کسب شده بالتبع رأی خاکستری به حساب می آید. در تحلیل های قبلی که من دیدم می گفتند حدود ۳۵ درصد آرای مردم به صورت سنتی در انتخابات ریخته می شود و به این معنا نیست که لزوما معتقد به جریان اصولگرا هستند. اما به هرحال این ها پای صندوق های رای می آیند.

آماری که وزارت کشور اعلام کرده مشارکت در استان تهران را ۲۶ درصد نشان می دهد. با این حساب و براساس گفته های جنابعالی جریان اصولگرا توانسته ۶ تا ۱۱ درصد از آرای خاکستری را به خود اختصاص دهد...

همینطور است. آنچه مهم است این است که در این دوره اصولگرایان هم شعارشان حل مشکلات اقتصادی و معیشتی بود. چند دوره است که نظرسنجی ها نشان می دهد مهمترین نیاز مردم همین حل مشکلات اقتصادی آنها مثل بیکاری و تورم است.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ جریان اصولگرا ۱۶ میلیون رای به دست آورد. فکر می کنید این بدنه رأی تا انتخابات ۱۴۰۰ پای جریان اصولگرا باقی خواهد ماند؟

با توجه به فاصله نسبتا کمی که با انتخابات ریاست جمهوری داریم تصور می کنم که اگر در مجلس یازدهم مجموعه ای که از اصولگرایان به مجلس راه پیدا کرده اند بتوانند به خوبی وعده های خود را دنبال کنند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هم باید مشابه انتخابات مجلس باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا شما همتون یکی هَستید قدیمی این حرف دیگه

    • بدون نام

      حالا چه فرقی میکنه کی بره مجلس ، وقتی مجلس کاره ای نیست
      مجلس همیشه بین اصولگرا و اصلاح طلب دست به دست شده ، اما کشور هر روز بدتر از دیروز
      خانه از پای بست ایران است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا بگذارید از کرونا عبور کنید بعد برای ۱۴۰۰نقشه بکشید شاید کرونا همه تون برد

    • زلزله

      تو فقط فکر مقام وپست هستی تو این موقع که مردم درگیر کرونا شدند

    • بدون نام

      چه دل خجسته ای داره این. ایشالا به 1400 نمیرسی

    • علی فرج نیا

      دغدغه ما مشکلات اقتصادی وافزایش حقوق بازنشستگان است که برای شاغلین در طول سال چند بار اتفاق میافتدوانقدر فاصله را زیاد کرده که همسان سازی جواب گو نیست هر طیفی که این ها را حل کند ما به او رای می دهیم مگر فرهگیان سی سال خدمت نکردن مگر در کنکور رتبه خوب نیاوردن مگر مدرک از دانشگاه معتبر ندارند خیلی وضیعت بدی پیش امده

    • A.m Di

      بابا الان شما تو فکر کرونایی ملت باشید نه برد فلان گروه تو سال ۱۴۰۰

    • بدون نام

      هرکی به فکر خویشه کوسه به فکر ریشه

    • بدون نام

      مگر اصلاح طلبی مانده که کاندید بشه به حول و قوه شورای نگهبان جاده ریاست جمهوری قالیباف و سایر اصولگرایان هموار است و ایران را همچون هشت سال احمدی نژاد ويران کنند

    • بدون نام

      خیلی راحته دقیقا فرمول انتخابات مجلس پیاده کنن همه اصلاح طلبا رد کنن.. اگه اینجوری رای بیارن اونم بارای تقلبی. چون کسی پای صندوق نمیره

    • بدون نام

      خدایا درچنین شرایط گرفتاری مردم به ویروس کشنده هنوز عده ای جز به صندلی مجلس به هیچ چیز دیگر فکرنمیکنن کسانیکه ندانسته به اینها رای داده اند لطفا تحویل بگیرند دغدغه خاطر را ملاحظه میفرمایید

    • بدون نام

      برو بابا کدوم انتخابات ملت اول با گرونی و بعد کرونا مردند پیروزی چیه دیگه...

    • بدون نام

      اصلاکسی میاد رای بده تابعدیه فکری میکنیم

    • عبدالمجید

      مرگ در یک قدمیست حضرت عزراعیل بهمون میخنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج