۹۶۸۶۴۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

جزئیات دیدار لاریجانی و وزیر بهداشت درباره کرونا

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز مردم به اقلام بهداشتی باید هر چه سریعتر رفع و علاوه بر تجهیز مراکز درمانی، به تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای در استان‌های درگیر و شهر قم که بیشترین میزان شیوع بیماری کرونا را داراست، سرعت داده شود.

تسنیم نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز مردم به اقلام بهداشتی باید هر چه سریعتر رفع و علاوه بر تجهیز مراکز درمانی، به تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای در استان‌های درگیر و شهر قم که بیشترین میزان شیوع بیماری کرونا را داراست، سرعت داده شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(جمعه ۱۶ اسفند) در دیدارِ سعید نمکی رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن دریافت گزارش آخرین تحولات، نیازمندی‌ها و تدابیر انجام شده برای مقابله با این بیماری در سطح کشور، بر استقرار برخی اعضای ستاد مذکور در استان‌های درگیر به ویژه سرکشی مداوم از مراکز درمانی قم و گیلان که بیشترین مراجعات را شاهد هستند، تأکید کرد و با اشاره به اقدامات بین‌المللی و تماس‌های خود با رؤسای مجالس برخی کشورها، خواستار پیگیری وزیر بهداشت از همتایان خارجی‌اش برای ارسال اقلام بهداشتی مورد نیاز به کشور شد.

وی در این دیدار، شرایط مدیریت بیماری کرونا را در مجموع و تا این لحظه مناسب توصیف کرد و گفت: نیاز مردم به اقلام بهداشتی باید هر چه سریعتر رفع و علاوه بر تجهیز مراکز درمانی، به تمهیدات پیشگیرانه و مقابله‌ای در استان‌های درگیر و شهر قم که بیشترین میزان شیوع بیماری کرونا را داراست، سرعت داده شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به تماس‌های خود با رؤسای مجالس برخی کشورها و دیگر اقدامات در حوزه بین‌الملل افزود: ارسال اقلام مورد نیاز به ایران از سوی برخی کشورها در جریان و پیگیری وزیر بهداشت از همتایان خارجی خود در آن کشورها مفید است.

لاریجانی با توجه به وضعیت ویژه قم از حیث شیوع و ابتلا به کرونا، خواستار اعزام یکی از معاونان وزیر بهداشت به نمایندگی از خود و وزیر بهداشت در این استان و سرکشی مستمر به مراکز بهداشتی و درمانی آن شد.

وی در این دیدار همچنین لزوم همدردی مسئولان با خانواده‌های قربانیان را یادآور شد و گفت: باید به‌گونه ای رفتار شود که رنج مبتلایان کاهش و روحیه امید و توان مقاومت در برابر این ویروس در جامعه افزایش یابد.

رئیس مجلس، چاره‌جویی برای جبران افت شماری از کسب و کارها در کشور به دلیل شیوع کرونا را ضروری توصیف و تأکید کرد: ستاد اقتصادی دولت باید در زمینه پشتیبانی از این کسب و کارها فعال‌تر شود.

وی همچنین با توجه به احتمال سفر برخی از شهروندان در این ایام از ستاد مدیریت بیماری کرونا خواست تا با همکاری صداوسیما هشدارهای لازم را در این خصوص به مردم ارائه دهد.

همچنین، سعید نمکی رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز در ابتدای این دیدار، گزارش مشروحی از آخرین تحولات در مورد بیماری کرونا، تدابیر انجام شده در سطح کشور، چگونگی پایش و رفع نیازهای مردم به اقلام بهداشتی و تجهیز و پشتیبانی مراکز درمانی ارائه کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، حضور لاریجانی در نخستین روزهای شیوع این بیماری در قم و تدابیر وی در شورای تأمین این استان را در مدیریت بیماری کرونا مؤثر توصیف کرد و افزود: با توجه به حساسیت شیوع کرونا در قم، تمهیدات ویژه‌ای در این استان به کار گرفته شده است.

نمکی در پایان، تماس‌های بین‌المللی رئیس مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های روزانه وی از ستاد مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت را کارگشا و مایه دلگرمی خواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Jam

      لاریجانی بیشتر می خواست مطمئن بشه که ویروس کرونا تو همه کشور شیوع پیدا کرده یا نه اگر نه که روشهای دیگری جهت گسترشش پی بگیرن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج