جاباما
۹۶۸۶۹۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

بایدن در نظرسنجی‌ها از سندرز پیشی گرفت

نظرسنجی جدید در ایالات متحده نشان می‌دهد معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جمع نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری از سناتور ایالت ورمونت پیشی گرفته است.

خبرگزاری فارس: در حالی که تا چند هفته پیش «برنی سندرز» سناتور ۷۸ ساله ایالت ورمونت در جمع نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیشتاز بود، اما اکنون «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین این کشور از وی جلو افتاده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نظرسنجی جدید که به صورت مشترک توسط مؤسسه‌های «رویترز و ایپسوس» انجام شده، نشان می‌دهد بایدن هم‌اکنون از حمایت ۴۵ درصدی هواداران حزب دموکرات برخوردار است.

بایدن در نظرسنجی‌ها از سندرز پیشی گرفت

سندرز نیز که قبلا با فاصله یازده درصدی جلوتر از بایدن بود، اکنون با اختلاف سیزده درصد و میزان ۳۲ درصد رأی، در رتبه دوم قرار گرفته است.

به نوشته هیل، بایدن در انتخابات درون‌حزبی چند روز قبل موسوم به «سه‌شنبه بزرگ»، در ۱۰ ایالت از ۱۴ ایالت در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفت و سندرز فقط توانست در چهار ایالت به رتبه نخست برسد.

همچنین برخلاف نظرسنجی‌های قبلی که نشان می‌داد سندرز توانسته اکثریت رأی سیاه‌پوستان و اقلیت‌ها را به خود اختصاص دهد اما بایدن در انتخابات سه‌شنبه بزرگ، دو-سوم رأی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را به دست بیاورد.

پیمایش رویترز/ایپسوس نشان داد ۳۰ درصد از هواداران سناتور «الیزابت وارن» - که بامداد امروز از ادامه رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد - به سندرز و ۲۵ درصد به بایدن رأی خواهند داد.

همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۴ درصد از حامیان حزب دموکرات معتقدند بایدن بیشترین شانس را برای شکست دادن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ماه نوامبر دارد و سندرز نیز با ۲۵ درصد بعد از او قرار گرفته است.

این در حالی است که طبق نظرسنجی‌های پیش از سه‌شنبه بزرگ، جای سندرز و بایدن عکس این نظرسنجی بود.

تحقیق رویترز/ایپسوس در روزهای چهارم و پنجم مارس، با حجم نمونه ۵۶۸ نفر و حاشیه خطای ۵ درصد انجام گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم برنی ساندرز رئیس جمهور بعدی آمریکا باشه

      پاسخ ها

      • ملایری

        برنی سندز کاندیدای سوسیالیستی است و در میان اکثریت کاپیتالیستهای صاحب قدرت و ثروت جایی ندارد و از نظر سلامت جسمی زیر سوال است. شانس کاندید شدن بایدن از طرف دموکراتها زیاد اما جایگزین ترامپ شدنش .. اما و اگرهای زیادی دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج