جاباما
۹۶۹۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وزارت یا فدراسیون کشتی؛ کدام دروغ میگوید؟

در روزهایی که فدراسیون کشتی با وزارت ورزش سر سازگاری با هم ندارند، مشخص نیست کدام طرف در ماجرای بدهی‌های این فدراسیون واقعیت را نمی‌گوید.

تسنیم: در روزهایی که فدراسیون کشتی با وزارت ورزش سر سازگاری با هم ندارند، مشخص نیست کدام طرف در ماجرای بدهی‌های این فدراسیون واقعیت را نمی‌گوید.

این روزها و در حالی که فاصله چندانی تا برگزاری جام جهانی کشتی آزاد و البته جام جهانی کشتی فرنگی در ایران باقی نمانده بار دیگر ورزش اول کشور دچار حاشیه شده و مسئولان این فدراسیون با مدیران وزارت ورزش و جوانان اختلاف نظر پیدا کرده‌اند.

این برای اولین بار نیست که روسای فدراسیون کشتی با مسئولان وزارت ورزش دچار اختلاف شدید و در حد رسانه‌ای می‌شوند و پیش از این نیز شاهد این موارد بوده‌ایم. تمامی این درگیری‌ها نیز یک محور مشترک داشته و آن بدهی‌ها و یا مسائل مرتبط با مشکلات مالی است.

پس از روی کار آمدن حجت الله خطیب در فدراسیون کشتی و سرپرستی وی در زمان مسئولیت محمد عباسی در دولت دهم در چند ماه حجم انبوهی از بدهی‌ها گریبان فدراسیون کشتی را گرفت و به یکباره این بدهی‌ها به ۷ میلیارد رسید. در همان زمان خطیب با اشاره به اینکه وزارت ورزش کمکی به کشتی نمی‌کند توپ را به زمین وزارتخانه انداخت تا عباسی دستور دهد صورت مالی فدراسیون مورد بررسی قرار بگیرد و تمام پرداختی‌های فدراسیون کشتی چند روز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. با این حال آمار و آرقام به هیچ عنوان مورد قبول نبود و وزارت ورزش و فدراسیون کشتی هر کدام آماری متناقض را ارائه می‌کردند عباسی هم اعلام که فدراسیون کشتی بیشترین دریافتی را داشته است.

میراث ۷ میلیاردی کشتی با روی کار آمدن دولت جدید و‌ آخرین وزیر دولت یازدهم به رسول خادم رسید تا وی به عنوان رئیس فدراسیون کشتی با انبوهی از بدهی‌های به جا مانده کار را در دست بگیرد. در ابتدای کار فدراسیون نشینان چندان دم از بی‌پولی نمی‌زدند و با هر شرایطی از جیب هم که شده می‌ساختند اما در هفته‌های اخیر با ادامه روند بی پولی در فدراسیون کشتی کم کم صدای سخنگو و البته نایب رئیس فدراسیون کشتی در آمد و مشخص شد که ورزش اول کشور آهسته آهسته به سمت عدس پلوی بدون عدس پیش می‌رود.

وزارت یا فدراسیون کشتی؛ کدام دروغ میگوید؟

علیرضا رضایی، نایب رئیس فدراسیون کشتی در این باره گفته بود: «هنوز به آن عدس پلو معروف نرسیده‌ایم اما در حال رسیدن به آن شرایط هستیم و امیدوارم مسئولان وزارت ورزش کمک کنند تا بتوانیم مانند گذشته افتخار آفرین باشیم.»

پس از صحبت‌های رضایی، علیرضا حیدری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، شرایط فدراسیون را بد دانست و عنوان کرد: «اوضاع مالی فدراسیون خوب نیست و امیدوارم شرایط خوب شود. اگر مسئولان کمک نکنند دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد. با تمام این شرایط سعی می‌کنیم برای جام‌جهانی مشکلات را حل کنیم اگر چه با توجه به بدهی گذشته کمی شرایط ما سخت شده است. اکنون گروهی آمده‌اند که کار کنند و اگر شرایط فراهم نباشد نمی‌توانند برنامه‌های خود را ادامه دهند و حل نشدن این مسائل شاید باعث سرخوردگی گروه جدید حاضر در فدراسیون شود. در مجارستان متاسفانه برخی از فرنگی‌کاران پول توجیبی و دلار برای خرید یک تی‌شرت هم نداشتند و من به شخصه از جیب خودم به آنها دلار دادم. نمی‌خواهم حرف خاصی بزنم و این وظیفه من بوده اما اینکه عنوان‌داران المپیک و جهان برای ۲۰۰ دلار در مضیغه باشند چندان خوب و شایسته نیست.»

صحبت‌های حیدری و رضایی کافی بود تا نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به ابهاماتی که در این باره وجود دارد اینگونه واکنش نشان دهد: «فدراسیون کشتی از قبل حدود ۷ میلیارد تومان بدهی داشت. ما بیشتر از سقف پولی که باید به فدراسیون کشتی می‌دادیم به این فدراسیون بودجه داده‌ایم. دلیل‌مان هم این بود که می‌خواستیم بخشی از آن دیونی که به عهده این فدراسیون است، پرداخت شود. این روال را تا آخر سال هم ادامه می‌دهیم اما مسلما نمی‌توانیم همه این بدهی‌ها را بپردازیم.»

بلافاصله پس از این صحبت‌ها بار دیگر سخنگوی فدراسیون کشتی جواب سجادی را داد و گفت: «آقای سجادی دیروز گفته‌اند هفت میلیارد و امروز می‌گویند دو میلیارد! نمی‌دانم این پنج میلیارد چگونه پرداخت شده است؟ در حالی که بدهی فدراسیون کشتی همان هشت میلیارد سابق است.»

سکوت گودرزی و خادم و ادامه دعوا!

از نکات جالب تناقضاتی که در این ماجرا و بدهی فدراسیون کشتی و البته جنگ مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش وجود دارد سکوت روسای دو مجموعه است. تاکنون نه خادم اظهار نظری کرده و نه گودرزی و تنها این اطرافیان و معاونان روسا هستند که جواب یکدیگر را می‌دهند. البته این تنها تناقضات این روزهای ورزش اول کشور و فدراسیون کشتی نیست و گویا خرج‌های اخیر فدراسیون نشینان وزارت ورزشی‌ها را به ستوه آورده است.

در حالی که در هفته‌های اخیر برخی رسانه‌ها با انتشار اسامی حدود ۴۰ نفر از اعزام این افراد به جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا خبر دادند گویا این موضوع چندان نیز به مذاق وزارت ورزش خوش نیامده است. جالب است که در ابتدا اعلام شد حدود ۴۰ نفر عازم آمریکا خواهند شد اما پس از صحبت‌های علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی مشخص شد که ۲۷ نفر عازم آمریکا می‌شوند. رضایی در همین ارتباط گفته است: «در مجوز اول بین ۳۷ تا ۳۹ نفر مجوز گرفتیم اما لیست نهایی ما حدود ۲۷ نفر است و به اعتقاد من این تعداد نفرات معقولانه به نظر می‌رسد. »

وزارت یا فدراسیون کشتی؛ کدام دروغ میگوید؟

نصرالله سجادی اما بار دیگر به تناقضات سفر آمریکا تیم ملی کشتی آزاد افزود و اعلام کرد که ۳۳ نفر عازم آمریکا می‌شوند. او گفت: «۱۷ ورزشکار در این لیست جای دارند که در شورای برون‌مرزی این موضوع تصویب شده است. این تعداد ۱۰ مربی هم همراه خود خواهند داشت و ۲ مدیر فنی و ۲ سرپرست به همراه نماینده وزارت ورزش و رئیس فدراسیون کشتی هم در این سفر آنها را همراهی خواهند کرد که مجموعاً ۳۳ نفر می‌شوند که البته باید کادر پزشکی را هم به این افراد اضافه کرد.

اینکه وزارت ورزش در این بین واقعیت را می‌گوید یا فدراسیون کشتی و اینکه چرا آمار چنین سفری به این شکل متناقض است مشخص نیست و البته مشخص نیست که در ماجرای بدهی‌ها نیز حق با کدام طرف است.

فدراسیون کشتی یکی از بهترین فدراسیون‌های ورزشی از نظر کسب تعداد مدال است و با توجه به نزدیکی به جام جهانی و البته مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی اینچئون بروز چنین مشکلاتی جز ضرر و زیان چیزی به دنبال نخواهد داشت. دود این اختلافات به چشم گوش‌ شکسته‌ها خواهد رفت، گوش شکسته‌هایی که این روزها سخت تمرین می‌کنند تا به شرایط آرمانی برسند. آیا بهتر نیست مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون کشتی دور یک میز بنشینند و اختلافات را حل کنند تا اینگونه ورزش اول ایران به حاشیه نرود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج