۹۶۹۰۷۲
۳ نظر
۵۰۲۷
۳ نظر
۵۰۲۷
پ

میلیاردها گوشی و تبلت اندرویدی در معرض هک شدن!

بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از یک میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی به دلیل عدم دریافت به روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکر‌ها قرار دارند.

وب سایت دیجیاتو -پیمان حسنی: بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از یک میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی به دلیل عدم دریافت به روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکر‌ها قرار دارند.

شرکت انگلیسی ?Which که حامی حقوق مصرف کنندگان است، می‌گوید ۴۰ درصد کاربران اندروید از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل استفاده می‌کنند که گوگل دیگر آن‌ها را پشتیبانی نمی‌کند.

به گفته این شرکت گوشی‌هایی که ورژن اندروید آن‌ها ۴ یا قدیمی‌تر است، در معرض بیشترین آسیب پذیری قرار دارند. همچنین کاربرانی که نسخه اندروید گوشی آن‌ها ۷ است، ولی امکان به روز رسانی آن به نسخه جدیدتر را ندارند نیز باید نگران امنیت دستگاه خود باشند.

میلیاردها گوشی و تبلت اندرویدی در معرض هک شدن!

این تحقیق که بر اساس داده‌های گوگل انجام شده، به اهمیت استفاده از اندروید آپدیت شده اشاره می‌کند تا از گیر افتادن در دام هکرها، سرقت اطلاعات، اخاذی و دیگر حملات بدافزاری در امان ماند.

طبق برآورد‌های شرکت یاد شده، میلیون‌ها گوشی فقط در بریتانیا در معرض هک شدن، سرقت داده و یا دیگر حملات سایبری قرار دارند.

کارشناسان این شرکت چندین گوشی و تبلت از جمله گوشی‌هایی که هم اکنون از فروشگاه‌های اینترنتی مثل آمازون قابل خریداری هستند را آزمایش کردند. آن‌ها متوجه شدند تمامی گوشی‌ها دست کم یک مرتبه توسط بدافزار قابل هک شدن هستند و برخی از آن‌ها چندین آسیب پذیری دارند.

میلیاردها گوشی و تبلت اندرویدی در معرض هک شدن!

در لیست گوشی‌های آزمایش شده نام موتورولا ایکس، گلکسی اس ۳، سونی اکسپریا Z۲ و نکسوس ۵ به چشم می‌خورند. به گفته شرکت یاد شده، گوشی‌های قبل از سال ۲۰۱۲ مثل گلکسی اس ۳ و سونی اکسپریا S آسیب پذیری بالایی داشته و کاربران آن‌ها باید بسیار مراقب باشند.

بر اساس آمار‌های سال ۲۰۱۹ گوگل، بیش از ۲.۵ میلیارد گوشی اندرویدی فعال در سطح جهان وجود دارد. داده‌های ماه مه ۲۰۱۹ این شرکت نشان می‌دهند که ۴۲.۱ درصد از کاربران فعال اندروید در دنیا، از نسخه ۶ یا قدیمی‌تر این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

منبع: Daily Mail

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیا منو هک کن

    • بدون نام

      مگه هک کنن چی بهشون میرسه،،نودونه درصدمردم اصلا چیزی واسه هک شدن ندارن

      پاسخ ها

      • احمد شوقی

        نافوسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج