۹۶۹۱۱۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سقوط آزاد قیمت نفت؛ رکورد ۱۱ ساله شکست

پس از اینکه روسیه از پیشنهاد کاهش بیشتر تولید برای تقویت قیمت نفت امتناع کرد و اوپک نیز تمامی محدودیت‌های تولید خود را برداشت، قیمت نفت برنت در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی، بیشترین کاهش قیمتی در بیش از ۱۱ سال گذشته را ثبت کرد.

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشت: پس از اینکه روسیه از پیشنهاد کاهش بیشتر تولید برای تقویت قیمت نفت امتناع کرد و اوپک نیز تمامی محدودیت های تولید خود را برداشت، قیمت نفت برنت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی، بیشترین کاهش قیمتی در بیش از ۱۱ سال گذشته را ثبت کرد.

پس از اینکه روسیه از پذیرش پیشنهاد کاهش بیشتر تولید برای تقویت قیمت نفت امتناع کرد و اوپک نیز تمامی محدودیت های تولید خود را برداشت، قیمت نفت برنت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی، بیشترین کاهش قیمتی در بیش از ۱۱ سال گذشته را ثبت کرد.

هر بشکه نفت برنت با ۴.۷۲ دلار کاهش ۴۵.۲۷ دلار فروخته شد که بیشترین کاهش روزانه از دسامبر ۲۰۰۸ به شمار می رود و همچنین کمترین قیمت برنت از ژوئن ۲۰۱۷ محسوب می شود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴.۶۲ دلار کاهش ۴۱.۲۸ دلار معامله شد که کمترین قیمت از آگوست ۲۰۱۶ به شمار می رود و بیشترین درصد کاهش روزانه از نوامبر ۲۰۱۴ را ثبت کرده است.

هر دو شاخص نفتی برنت و WTI طی سال جاری میلادی ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

تعداد افرادی که به ویروس کرونا در سراسر جهان مبتلا شدند تاکنون به ۱۰۰ هزار مورد رسیده است. مناطق تجاری در حال خالی شدن هستند و بازارهای بورس سقوط کرده اند.

شکاف میان اوپک و روسیه، نگرانی در مورد سقوط قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ را زنده کرده است. زمانی که عربستان و روسیه برای سهم خود در بازار با نفت شیل آمریکا به رقابت پرداختند و در هیچ توافق کاهش تولیدی حضور نداشتند.

اوپک تصمیم گرفت تا روزانه ۱.۵ میلیون بشکه دیگر بر میزان کاهش تولید اضافه کند و آن را تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید کرد.

وزرای کشورهای عضو اوپک گفتند انتظار می رود کشورهای تولیدکننده غیراوپکی در مجموع برای کاهش اضافی روزانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز از تولید خود کم کنند. این توافق بدان معناست که کاهش تولید اوپک پلاس در مجموع به ۳.۶ میلیون بشکه یا ۳.۶ درصد عرضه جهان برسد.

تحلیلگران بانک ABN AMRO در گزارشی اعلام کردند: «از ابتدای ماه آوریل تولیدکنندگان نفت اجازه می یابند تا هرچه قدر می خواهند تولید داشته باشند.» این بانک هلندی پیش بینی خود از قیمت نفت برای سال ۲۰۲۰ را از ۵۸ دلار به ۴۹ دلار در هر بشکه کاهش داد.

این بانک خاطرنشان کرده است که محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته است نشست های غیررسمی در مورد پیشنهاد کاهش در هفته های آتی وجود خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج