۹۶۹۱۸۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اخبار کرونا را در حضور کودکان دنبال نکنید

مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید در راستای کنترل بیماری کرونا استرس را از خود دور کرد گفت: والدین اخبار کرونا را در حضور فرزندان دنبال نکنند.

خبرگزاری فارس:مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید در راستای کنترل بیماری کرونا استرس را از خود دور کرد گفت: والدین اخبار کرونا را در حضور فرزندان دنبال نکنند.

مجتبی طیبی با اشاره به احتمال اثرات مخرب روحی و روانی اخبار مربوط به بیماری کرونا در افراد و لزوم توجه به بهداشت روان اظهار کرد: در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، واحد بهداشت بهداشت و روان معاونت بهداشتی استان بسته‌هایی را تهیه و در اختیار کارشناسان سلامت روان مراکز جامع سلامت و بهداشتی و درمانی قرار داده تا طبق آن رفتار کنند.

وی با بیان اینکه این کارشناسان با مراجعه افراد به مراکز بهداشتی و درمانی آموزش‌های لازم را در خصوص بهداشت روان ارائه می‌دهند گفت: همکاری صدا و سیما با وزارت بهداشت در این زمینه موثر بوده و برنامه‌های خوبی در خصوص سلامت روان جامعه پخش می‌شود.

مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آگاهی کامل از بیماری می‌تواند آرامش زیادی به انسان بدهد افزود: وقتی موضوعی مجهول باشد و با آن آشنایی نداشته باشیم اضطراب و نگرانی ما قطعا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افراد از طریق رسانه‌ها و کانال‌های مورد اطمینان فضای مجازی آگاهی لازم در مورد کرونا را به دست بیاورند تا کمتر شاهد اضطراب و استرس باشند گفت: کرونا می‌تواند برای ما استرس ایجاد کند اما استرس باید تا حدی باشد که باعث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

طیبی ادامه داد: اگر این اضطراب خوب افزایش یابد و زندگی و عملکرد را مختل کند نه تنها روحیه ما را تضعیف خواهد کرد که باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم دچار استرس شدید نشویم ابتدا باید اطلاعات کامل از ویروس کرونا را داشته باشیم و بعد ماهیت بیماری را بشناسیم و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در این روزها سعی کنیم با اعضای خانواده گفت وگوی سالم داشته باشیم و با این اقدام اطمینان خاطر به یکدیگر بدهیم و آرامش را در خانواده تزریق کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سعی کنیم اگر ضرورتی ندارد از منزل خارج نشویم تاکید کرد: مسافرت‌های غیرضروری را لغو کنیم و به جای آن در منزل بمانیم و با اعضای خانواده‌ برنامه‌های دلخواه خود و آنها را برگزار کنیم.

طیبی بیان کرد: بازی با فرزندان، تماشای برنامه و فیلم‌های تلویوزیونی، دعوت همدیگر به خوردن چای و میوه و صحبت با یکدیگر و در مجموع انجام کارهای سرگرم‌کننده می‌تواند اضطراب و استرس را از افراد دور کرد.

وی گفت: امیدوار باشیم که این بیماری نیز مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر مثل آنفلوآنزای فصلی و سایر بیماری‌های عفونی و ویروسی دورانی دارد و بعد از اینکه سپری و سطح ایمنی ایجاد شود، تمام خواهد شد.

مدیر سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان انتقال بیش از حد اخبار کرونا به فرزندان را آسیب‌زا دانست و گفت: اگر می‌خواهیم اخبار و اطلاعاتی هم به دست آوریم از منابع رسمی خصوصا صدا و سیما باشد و دوم اینکه لزومی ندارد همه اخبار را در حضور فرزندان و اعضای خانواده دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه ارتباطی ۴۰۳۰ پاسخگوی پرسش‌ مردم در خصوص بیماری کرونا و کاهش استرس و نگرانی‌هاست افزود: در استان نیز کارشناسان سلامت و روان و دیگر کارشناسان آموزش دیده به صورت شیفت‌بندی در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند.

طیبی با تاکید به اینکه نباید استرس و نگرانی بیش از حد در مورد کرونا داشت زیرا با رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی می‌توان آن را کنترل کرد تاکید کرد: مردم رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی را جدی بگیرند تا شاهد کنترل این بیماری باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج