۹۶۹۳۲۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آمار مبتلایان کرونا در کردستان به ۶۳ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی اعلام شده، ۶۳ نفر در این استان بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا هستند و تاکنون پنج نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی اعلام شده، ۶۳ نفر در این استان بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا هستند و تاکنون پنج نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر فرزین رضاعی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد، سقز ۲۹، بانه ۱۱، سنندج ۸، کامیاران ۲، قروه ۶، مریوان ۲، دیواندره ۱، بیجار ۲ و دهگلان ۲ مبتلا دارند.

وی گفت: تاکنون ۲۸۰ بیمار مشکوک به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۱۰۸ نفر شأن بستری هستند.

وی افزود: افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۴۸ نفر در سقز، ۱۶ نفر در بانه، ۲۴ نفر در سنندج، هفت نفر در قروه، چهار نفر در بیجار، چهار نفر در دهگلان، یک نفر در مریوان، سه نفر در دیواندره و یک نفر در سروآباد است.

رضاعی با اشاره به جان باختن پنج بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، تاکید کرد: از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار در مریوان فوت کردند.

وی یادآور شد: دیروز ۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز پس از بهبودی از بیمارستان سقز ترخیص شدند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

۱۶۶۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز در کشور بهبود یافتند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در ایران را اعلام کرد.

از ظهر جمعه تا شنبه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند تا مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج