جاباما
۹۶۹۳۸۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ماجرای کرونا و تنور داغ کنسرت‌های مجازی

تعدادی از گروه‌ها و خوانندگان فعال موسیقی کشورمان در حالی طی روزهای گذشته در فضای مجازی کنسرت‌هایی را برای طرفداران خود اجرا کردند که تعدادی دیگر نیز اقدام به انتشار تک آهنگ کردند.

خبرگزاری مهر: تعدادی از گروه‌ها و خوانندگان فعال موسیقی کشورمان که با شیوع بیماری کرونا در ایران با توقف ناخواسته اجراهای زنده خود رو به رو شدند، طی روزهای گذشته در فضای مجازی کنسرت‌هایی را برای مخاطبان و طرفداران خود اجرا کردند.

سالار عقیلی، حجت اشرف‌زاده، گروه موسیقی «دال»، بنیامین بهادری، گروه سون، از جمله خوانندگانی بودند که پس از اطلاعیه‌های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی کنسرت‌های اسفند ماه به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری «کرونا» تصمیم گرفتند در فضای مجازی کنسرت‌هایی را به صورت زنده برگزار کردند.

ماجرای کرونا و تنور داغ کنسرت‌های مجازی

نوع برنامه‌ریزی این گروه‌ها و خوانندگان در روزهای گذشته هم به شکلی بوده که در ابتدا اطلاع رسانی مختصری برای برگزاری یک کنسرت زنده در فضای مجازی صورت گرفته و پس از چند روز در تاریخ و ساعتی که مقرر شده گروه متشکل از تعداد اندکی از نوازندگان به اجرای قطعات خود می‌پردازند.

البته برخی از خوانندگان هم ترجیح دادند تا فارغ از چارچوب‌های همیشگی اجرای کنسرت‌ها در حضور خانواده یا در محل‌هایی چون پشت بام منزل یا اتاق کارشان آثاری را پیش روی مخاطبان خود قرار دهند که بتواند با اجرای زنده در تالارها تفاوت‌هایی داشته باشد.

امیر عظیمی خواننده موسیقی پاپ هم که طی ماه‌های گذشته با انتشار تک آهنگ‌های مختلف طرفداران خوبی پیدا کرده، در روزهای گذشته موزیک ویدئویی را منتشر کرد که در آن از پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها در مواجهه با بیماران کرونایی و فداکاری آنها در این چارچوب قدردانی موسیقایی کرده بود.

این در حالی است که تعدادی دیگر از خوانندگان و هنرمندان فعال عرصه موسیقی از جمله محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری، محمد معتمدی، سامان احتشامی، گروه «داماهی»، گروه «چارتار» و تعداددیگری از هنرمندان و خوانندگان نیز تلاش کرده اند تا با همراهی مردم، از آنها برای امید به آینده دعوت کنند.

یکی دیگر از نکاتی که طی روزهای گذشته می‌توان به آن اشاره کرد، انتشار تک آهنگ‌هایی متفاوت از سوی برخی خوانندگان با هدف تلطیف فضای ناشی از بحران بیماری «کرونا» بود که در این میان یک اتفاق ویژه هم افتاد و آن صدور مجوز برای آرمین زارعی بود که پیش‌تر با عنوان تجاری «آرمین توای‌اف‌ام» به فعالیت مشغول بود.

این خواننده از جمله هنرمندانی است که از سه سال گذشته تلاش خود را برای دریافت مجوز رسمی فعالیت‌هایش آغاز کرد که گویا این تلاش‌ها نتیجه داد و وی طی روزهای اخیر بود که تک آهنگ «رفت» را با امتیاز موسسه «ترانه شرقی» منتشر کرد.

قطعه‌های «هم گناه» با ترانه حسین غیاثی، ملودی علیرضا افکاری و خوانندگی علیرضا قربانی، «این ماجرا» اثری از گروه «پالت» با ترانه و خوانندگی مشترک امید نعمتی و ماکان اشگواری، «کجا برم» با ترانه سیاوش پارسا منش، آهنگسازی روزبه نعمت االهی و سیاوش پارسا منش و خوانندگی روزبه نعمت اللهی، «ساده بودی ای دی» با ترانه بابک صحرایی، «عاشقی یه طرفه» با ترانه و ملودی بابک بابایی و صدای رضا صادقی، تنظیم علی موثقی و صدای مانی رهنما، «۱۰۰۰ درجه» با ترانه، ملودی و صدای حمید عسگری، «دیگران» اثری از گروه «ماژیک» با ترانه نجمه زارع، آهنگسازی مهرداد نصرتی، خوانندگی مجید حسین خانی، «مرد» باترانه مهرزاد امیرخانی، آهنگسازی معین طیبی و خوانندگی شهاب مظفری، «نفس نفس» با ترانه حسین خسروی، تنظیم عرفان شایان و خوانندگی اشکان ملک زاده، «لالایی هامون» با ترانه، ملودی و خوانندگی بنیامین بهادری، «کوتاه بیا» با ترانه سهراب ستاری و هادی زینتی و خوانندگی گروه «پازل»، «موندیم من و تو» با ترانه معین برزه و آهنگسازی و خوانندگی مهرداد نصرتی، «نرو» با ترانه و ملودی پیمان زارعی و خوانندگی امیر چهارم، «شالت» با ترانه محمد سلطانی و آهنگسازی و خوانندگی راغب، آثاری بودند که طی این مدت در قالب تک آهنگ با دریافت مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرفداران ارائه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا یه مقدار بیخیال پول شید ول کنین دیگه چرا بالا پشت بوم

    • مردم

      هنرمندان گرامی و دلسوز اون ور آبی و دوستان داخلی شون اوضاع عربستان خیلی خطرناک شده تا این یارو نمرده و شما رو هم بازداشت نکردن بزنید به چاک وگرنه معلوم نیست چی بسرتون بیاد . فعلا وضع خرابه و اعلام سرسپردگی فایده نداره بزنید به چاک تا کار دستتون ندادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج