۹۶۹۶۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ترکیه خواهان بازگشایی دروازه‌های یونان شد

رئیس جمهور ترکیه از دولت یونان خواست تا به روی مهاجرانی که سعی دارند از مرز ترکیه وارد قلمرو اتحادیه اروپا شوند، «دروازه های خود را بگشاید».

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» ابراز امیدواری کرد که در گفتگوهای روز دوشنبه با اتحادیه اروپا، بتواند این اتحادیه را به حمایت بیشتر از مهاجران ترغیب کند.

گفتنی است از روز ۲۸ فوریه که دولت ترکیه اعلام کرد دیگر مهاجران را در خاک خود نگه نخواهد داشت، دهها هزار مهاجر تلاش کردند تا به خاک یونان- که عضو اتحادیه اروپاست- وارد شوند.

شایان ذکر است که ترکیه میزبان ۳.۶ میلیون پناهجوی جنگی از سوریه است؛ سوریه‌ای که هم اکنون شاهد درگیری نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان متحد آن با نیروهای دولتی و تحت حمایت روسیه است. مقامات آنکارا می‌گویند که اتحادیه اروپا در عمل به تعهدات مورد توافق خود با ترکیه در قبال مهاجران قصور ورزیده است.

در همین ارتباط، اردوغان در یک سخنرانی در استانبول گفت: «ما امیدواریم که در بحث مربوط به پناهجویان حمایت بسیار بیشتری را از جامعه بین المللی دریافت کنیم. من فردا با مقامات اتحادیه اروپا در بلژیک دیدار و درباره این موضوعات با آنها گفتگو خواهم کرد».

بنابر گزارشها، بیش از یک میلیون مهاجر که اکثر آنها از کشورهای خاورمیانه و آسیا بوده اند، ظرف سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی از طریق خاک ترکیه و یونان وارد اتحادیه اروپا شده اند؛ تا اینکه توافق منعقده میان بروکسل و آنکارا سیل مهاجران را در مارس ۲۰۱۶ متوقف کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج